AC KONSULENT TIL BØRNE- OG KULTURFORVALTNINGEN I RØDOVRE KOMMUNE

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Om jobbet
Vil du være med til at sikre høj kvalitet i sagsbehandling på Dagtilbudsområdet samt styrke mødet med forældre og understøttelse af dagtilbudsledere? Trives du med at løse mange forskellige typer af opgaver? Så kan du være vores nye AC konsulent.

Rødovre Kommune er en moderne og mangfoldig velfærdskommune i vækst. Flere børnefamilier vælger at bo hér og i takt hermed vokser Dagtilbudsområdet og kompleksiteten. For at vi kan sikre høj kvalitet i vores dagtilbud skal det forvaltningsmæssige maskinrum være faglig stærkt og velkoordineret.

Børne- og Kulturforvaltningen, Dagtilbudsområdet
Du bliver en del af et administrativt team på tre konsulenter, der både deler opgaver og har egne specialer. Teamet er præget af høj faglighed, stor motivation og arbejdsglæde. Det administrative team er kendetegnet ved mange samarbejdsflader både internt på rådhuset og eksternt ift. andre forvaltninger, dagtilbudsledere og forældre. Du skal således trives med at have forskelligartede opgaver og en bred kontaktflade. Du bliver et samlingspunkt og vigtig for sammenhængskraften i organisationen.

På dagtilbudsområdet er vores fornemmeste opgaver følgende:

  • Vi skal sikre kvalitet i det politiske sagsarbejde. Opgaverne omfatter både analyser og udarbejdelse af skriftlige indstillinger. Her skal du have stærke kompetencer i forhold til at omsætte og formidle data og økonomi. Du vil også kunne blive involveret i opgaver i sammenhæng med andre myndigheder som eks. puljeansøgninger.
  • Opgaverne omfatter endvidere ledelsesbetjening af dagtilbudsledelsen på rådhuset og decentrale ledere i kommunens dagtilbud. Du vil opleve at være tæt på chefgruppen i din opgaveløsning. Du vil blive en nøgleperson, når vi formidler til det politiske niveau, til borgere og til samarbejdspartnere på dagtilbud.
  • Vi skal betjene kommunens borgere på den bedst tænkelige måde, og du vil være en af de fagpersoner, der vejleder forældre. Du vil komme til at understøtte, at forældre oplever kvalitet og smidighed i mødet med Dagtilbudsområdet.
  • Det administrative team har også udviklingsopgaver. Det kan eksempelvis være i forhold til projekter på tværs af forvaltninger, byggeri, implementering af nye tiltag på det pædagogiske område, udarbejdelse af kvalitetsrapport, digitalisering, kommunikationsplaner eller andet.

Når du starter hos os, bliver du klædt godt på til opgaven. Vi har et introduktionsprogram klar til dig. Det betyder, at du får mulighed for tæt sparring af en makker, som kan hjælpe dig i starten af ansættelsen og der vil være plads til, at du kan lære organisationen at kende.

Din profil
En sikker formidler med et stærkt servicegen

Vi har brug for en relationsstærk og serviceminded AC konsulent, som kan tage ansvar og arbejde struktureret. Du er nyuddannet eller har et par års erfaring og har lyst til at bidrage til det høje faglige niveau. Du trives i en omskiftelig hverdag.

Du vil blive en del af et selvstyrende team, der fordeler opgaver alt efter kompetencer og omfang af portefølje. Det er derfor vigtigt, at du ønsker at deltage i det faglige fællesskab og er god til at koordinere og følge opgaver til dørs.

Vi ved, at ingen kan alt, men vi kigger efter dig som:

  • har en skarp pen og kan kvalitetssikre sprog og indhold i eksempelvis politiske indstillinger samt formidle komplekse problemstillinger på en enkel måde.
  • evner at skabe balance mellem driftsopgaver og udvikling.
  • har mod på at omsætte data og økonomi til ledere, politikere, forældre mfl.
  • har interesse for børneområdet og måske erfaring med besvarelse af borgerhenvendelser.
  • har fokus på god borgerbetjening og kan bidrage til udvikling af præcise procedurer.
  • nyder at have mange samarbejdspartnere og en bred kontaktflade i organisationen.

Derfor skal du vælge os
Tæt på dagtilbudslederne og tværfaglige kollegaer

Rødovre er privilegeret med at have en stærk sammenhængskraft. Der er ikke langt fra dagtilbud til forvaltning og den korte afstand skal fastholdes, så vi i fællesskab lykkes med at skabe bedst mulig kvalitet på dagtilbudsområdet.

Vi kan ikke alt, men vi er særlig stolte af:
  • et godt kollegialt arbejdsfællesskab og arbejdsmiljø med højt til loftet, hvor der er godt humør og grin – også når vi har travlt.
  • dygtige kollegaer der holder af at diskutere og udvikle fagligheden, fordi vi ved, at kvalitet i opgaveløsningen højnes, når vi tager fælles ansvar for produktet.
  • tæt samarbejde mellem de forskellige understøttende teams eksempelvis det administrative team og den pædagogiske stab, hvis kontorer ligger dør om dør.
  • der er tæt mellem leddene i organisationen. Vi følger opgaven fra idé til implementering i praksis.
  • mulighed for hjemmearbejde, når det passer med vores opgaver.
  • en kommune, der prioriterer dagtilbudsområdet.

Du kommer til at sidde i et kontorfællesskab med to kollegaer på 2. sal i vores Rådhus, som er tegnet af Arne Jacobsen, med udsigt til grønne arealer.

Der er gode parkeringsmuligheder.

Løn- og ansættelsesvilkår
I henhold til gældende overenskomst og efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation.

Hvis du vil vide mere
Hvis du vil vide mere, kan du læse mere på www.rk.dk . Du er også velkommen til at kontakte souschef på Dagtilbudsområdet Laura Munch-Petersen på telefon 20413805 eller specialkonsulent Lene Bøger Madsen på telefon 30767648.

Ansøgning
Vi skal have din ansøgning med relevante bilag og referencer senest d. 2. juni. Klik på knappen ”søg job” for at sende din ansøgning.

Første samtale er den d. 7. juni og anden samtale den 11. juni. Anden samtale vil tage udgangspunkt i en case, hvor du skal udarbejde et kort skriftligt oplæg.

Rødovre Kommune har røgfri arbejdstid. Vi ser mangfoldighed som en styrke. Derfor opfordrer vi alle uanset alder, køn, handicap, livsstil, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge jobbet. Vi tilbyder vores medarbejdere en trivsels- og sundhedsordning med bl.a. fysioterapi og holdtræning.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Rødovre Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Børne- og Kulturforvaltningen, Rødovre Parkvej, 2610 Rødovre

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 02-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6047518

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet