Administrativ medarbejder til Styrket Modtagelse - BBU Amager

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Brænder du for at være med at understøtte os i at gøre en forskel for børn, unge og familier i deres første møde med forvaltningen?

Styrket Modtagelse er hjertet i Borgercenter Børn og Unge Amager (BBU Amager), da alle førstegangshenvendelser fra borgere og samarbejdspartner modtages her. Styrket Modtagelse modtager ca. 4.000 underretninger årligt og har fokus på modtagelse af borgere, oprettelse, fordeling og screening af underretninger, der kommer ind og i forlængelse heraf afholdelse af partshøringer og børnesamtaler. Vi har en ambition om at handle hurtigt og gennem et styrket modtagelsesfokus give udsatte børn, unge og deres familie målrettet råd, vejledning og støtte.

Udviklingsmæssigt har vi fokus på, hvordan en sag kommer ind i organisationen, sagernes tyngde og på en styrkelse af koordinering med vores samarbejdspartnere på almenområdet og de tidlige forebyggende indsatser for familierne. Herudover arbejder vi i enheden fra efteråret 2023 med forberedelse og implementering af Barnets Lov, der træder i kraft den 1. januar 2024.

Du bliver en del af en tværfaglig afdeling, der udover administrative medarbejdere består af tidligt forebyggende sagsbehandlere, sagsbehandlere og pædagogfaglige medarbejdere i vores vagtteam samt én teamleder og én afdelingsleder. Enhedens daginstitutions- og skolesocialrådgivere er også forankret i Styrket Modtagelse.

Om funktionen som administrativ medarbejder
Som administrativ medarbejder bliver du en del af et team på i alt tre administrative medarbejdere, hvor der er fokus på borgerbetjening og lettere rådgivning inden for det sociale område samt nytænkning af de administrative processer i husets daglig drift.

De konkrete kerneopgaver, du primært skal varetage, er forskellige administrative arbejdsgange i huset; registrering i fagsystemer, borgermodtagelse med lettere rådgivning, herunder understøttelse af sagsbehandling, telefonisk og skriftlig kontakt med borgere og samarbejdspartnere. Du vil også skulle understøtte modtagelse af nye medarbejdere ift. Indkøb, overblik, bestilling mv. af div. IT- udstyr. Stillingen er med fokus på administration og derigennem understøttelse af sagsbehandling samt modtagelse af nye medarbejdere.

Vi forventer, at du kan arbejde selvstændigt og struktureret og indgå i et team. Vi er ambitiøse omkring vores opgavevaretagelse og forventer, at du er velformuleret i skrift og tale, fleksibel og servicemindet og har gode samarbejdsevner. Samtidigt skal du arbejde effektivt og sætte en ære i at nå dine mål.

Om dig
Du har en relevant kontoruddannelse, gerne med kommunal erfaring. Du har indgående kendskab til administrativt arbejde og er fortrolig med borgerbetjening og kontakt til samarbejdspartnere. Du er optaget af, hvad der kendetegner god forvaltningsskik og kvalitet i de administrative opgaver i myndighedsarbejdet på området for udsatte børn og unge. I en travl hverdag skal du være i stand til selv at tage ansvar for din opgaveløsning og samtidig holde mange bolde i luften.

Andre ønsker til vores nye kollega

  • Du trives med tæt teamsamarbejde samtidig med, at du formår at indgå i en afdeling samt en hel enhed, der består af ca. 200 medarbejdere med forskellige funktioner
  • Du trives i en omskiftelig hverdag, hvor du ikke altid ved, hvad dagen bringer og hvilke børn og familier, du skal have kontakt med
  • Du er optaget af, at vi sammen holder den faglige og metodiske udvikling i gang
  • Du har gode samarbejds- og formidlingsevner, såvel skriftligt som mundtligt
  • Du kan holde hovedet koldt og bevare overblikket i en travl hverdag, hvor vurderinger og beslutninger nogle dage skal træffes hurtigt
Vi kan tilbyde

  • Fleksible arbejdsforhold i et til tider travlt hus
  • En uhøjtidelig omgangstone og masser af humor
  • En arbejdsdag med mange forskellige opgaver og stort ansvar
  • Gode muligheder for at præge dine tilgange til arbejdet
  • Supervision og faglig sparring, også på tværs af afdelinger
Om BBU Amager
Amager er en bydel i udvikling, indbyggertallet på ca. 145.000 er stigende. I bydelen er der mange gode eksterne samarbejdspartnere, og Borgercenter Børn og Unge Amager har udviklet et stærkt professionelt netværk i området, som er en uundværlig ressource for os. Vi er ca. 200 medarbejdere, som tværfagligt løser opgaver primært indenfor sagsbehandling, støtteforanstaltninger og rådgivning til familier med udsatte børn og unge fra 0-23 år.

Udover Styrket Modtagelse består enheden af to andre myndighedsafdelinger: Børneliv og Ungeliv, der varetager det samlede sagsforløb fra børnefaglig undersøgelse til opstart af og opfølgning på indsats. Herudover har enheden et Familiehus og en afdeling, der arbejder med en række opsøgende indsatser.

Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingen er på 37 timer ugentlig og er til besættelse den 1. oktober 2023.

Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og efter reglerne om Ny Løn.

Ansættelse kan først finde sted, når der er indhentet udvidet straffe- og børneattest.

Yderligere oplysninger
Hvis du vil vide mere om stillingen og om BBU Amager, kan du kontakte teamleder Maja Christiansen på 2489 5342 eller afdelingsleder Mette Meisner på 4049 9927.

Søg via linket senest onsdag den 16. august 2023
Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler tirsdag den 22. august og/eller fredag den 25. august 2023.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Rødovre Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Københavns Kommune, Borups Allé 177, 2400 København NV

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 16-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=193620&DepartmentId=20752&MediaId=4780&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5882228

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet