BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Om jobbet
Vi ønsker at tilføre mere faglig ledelseskraft til Visitationen, og søger derfor dig som er ambitiøs på vegne af fællesskabet og motiveres af at skabe de bedst mulige borgerforløb gennem samarbejde.
I Ældre og Omsorg er vi af den overbevisning, at et stærkt tværfagligt samarbejde er helt afgørende for at lykkes sammen om og med borgeren.
Den faglige leder vi søger, har det faglige ansvar for medarbejderne, der arbejder med visitering til personlig og praktisk hjælp, genoptræning, rehabilitering, dagcenter, udskrivelser, forebyggende hjemmebesøg, hjerneskadekoordination og en række andre opgaver. Fokus er på at skabe de bedste sammenhængende forudsætninger for at understøtte borgeren i at blive mest muligt selvhjulpen.
Dine primær ansvarsområder være:
- at lede, fordele og prioritere arbejdsopgaverne inden for den givne budgetramme og sikre optimal ressourceudnyttelse
- at sikre et markant og vedholdende fokus på høj faglig kvalitet
- økonomistyring i samarbejde med lederen af Visitationen.
Mere konkret skal du blandt andet være med til at sikre:
- at rehabilitering bliver en del af det faglige fundament
- prioritering og kvalificering af arbejdsopgaverne
- at arbejdsgange er velbeskrevne og følges
- at ny lovgivning og viden implementeres
- oplæring af nye medarbejdere
- tæt samarbejde på tværs i og uden for organisationen
- sammenhængende sagsbehandling
- ensartethed i den skriftlige dokumentation
- at kommunens serviceniveau overholdes.
Derudover skal du bidrage med at være
- tovholder på forskellige faglige projekter og undervisningsforløb
- faglig sparringspartner på komplicerede sager og klagesager
- opsøgende i forhold til ny viden
- Visitationens repræsentant i forskellige fora i og uden for kommunen.
Du vil indgå i et tæt samarbejde med den faglige koordinator for medarbejderne, der arbejder med hjælpemidler.
Din profil
Vi forestiller os, at du har en sundhedsfaglig baggrund som sygeplejerske, ergoterapeut, fysioterapeut eller er uddannet socialrådgiver og har en stor og bred erfaring fra det kommunale myndighedsområde.
Visitationen er som andre myndighedsfunktioner et vigtigt omdrejningspunkt for mange aktører og en travl arbejdsplads.
Du skal derfor trives i det spændingsfelt og ofte krydspres som følger af vores opgaver og omverdenens forventninger til os.
Vi har mange spændende opgaver foran os, så du får mulighed for at træde ind i et felt, hvor din opgave både kommer til at handle om faglig udvikling, samarbejde både internt og eksternt i Rødovre Kommune og udvikling af vores visitationspraksis i fællesskab med medarbejdere og øvrige samarbejdspartnere.
Derfor skal du vælge os
Visitationen er en spændende arbejdsplads, med over 40 dedikerede og kompetente medarbejdere der prioriterer faglighed, trivsel, det gode kollegaskab, sparring og tværfagligt samarbejde højt.
Visitationen har ansat ergoterapeuter, fysioterapeuter, sygeplejersker, administrativt personale, socialrådgiver og depotteknikere, som hver især bidrager til vores fælles opgaveløsning. I tillæg har vi et tæt samarbejde med andre enheder og forvaltninger i kommunen.
Vi sørger selvfølgelig for en grundig introduktion til organisationen og samarbejdspartnerne.
Visitationen er en del af Ældre og Omsorg der beskæftiger ca. 900 medarbejdere. I Ældre og Omsorg har vi fokus på rehabilitering og et stærkt tværfagligt samarbejde. Ved at spille hinanden gode på tværs af fagligheder, tager vi et fælles ansvar for at løfte kvaliteten og sætte fagligheden i fokus. Det er et grundvilkår for vores arbejde.
Løn- og ansættelsesvilkår
I henhold til gældende overenskomst og efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation. Det er fuldtidsstilling med start 1. januar 2024.
Hvis du vil vide mere
Se mere på www.rk.dk . Du er også velkommen til at kontakte faglig koordinator Bodil Møller Madsen på 36 37 74 85/29 28 27 34 eller leder af visitationen Dorthe Fisker på 36 37 74 74/30 76 74 74.
Arbejdssted: Visitationen, Else Sørensens Vej 3, bygning K - 1.sal.
Ansøgning
Send din ansøgning online med relevante bilag og referencer, så vi har den senest 13. november 2023. Klik på knappen ’Ansøg online’/’Søg jobbet’ for at sende din ansøgning.
Ansættelsessamtaler 24. november 2023.
Om os
Rødovre Kommune har røgfri arbejdstid. Vi ser mangfoldighed som en styrke. Derfor opfordrer vi alle uanset alder, køn, handicap, livsstil, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge jobbet. Vi tilbyder vores medarbejdere en trivsels- og sundhedsordning med bl.a. fysioterapi og holdtræning.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Rødovre Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Ældre- og Handicapafdelingen, Visitationen og Staben, Egegårdsvej, 2610 Rødovre
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 13-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5927342