BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Om jobbet
I foråret 2023 gennemførte Rødovre Kommune en større organisationsjustering, blandt andet fordi kommunen står over for en høj befolkningstilvækst, der stiller nye forventninger og krav til organisationen. Som en del af den nye organisering har vi etableret en central Stab for Økonomi og Personale med mål om:
- Sikker drift og stærk økonomistyring – driftssikker organisering på de borgerrettede områder med entydig politisk betjening og stærk økonomistyring.
- Tværgående sammenhæng med et ønske om at vores centrale stabe kan bidrage med at tænke på tværs af organisationen, understøtte strategier og decentrale behov, så vi i fællesskab giver vores borgere, i sidste ende, den bedst mulige service.
- Klare rammer og tydlige arbejdsgange gennem stærke stabsfunktioner, hvor tætte relationer og dialog skaber de bedste løsninger for god service.
Vi søger en leder til Økonomi, som kommer med de rette kompetencer til at bidrage til at løse de store opgaver på området, som særligt er:
- At ruste kommunen til den kraftige vækst der er i disse år. Befolkningsvæksten i Rødovre er en af landets største, og det stiller nye og store krav til den økonomiske prioritering og styring
- At understøtte kommunens ledere i økonomistyringen. Vi har fokus på at gøre det let for kommunens ledere at gøre det rigtige
- At sikre ensartede økonomiske processer med fokus på compliance og effektivitet for alle kommunens enheder
- At styre mere databaseret og med fokus på udgiftsdriverne inden for alle kommunens områder
I Rødovre har vi generelt en sikker økonomistyring, og gode budget- og opfølgningsmodeller, ligesom vi er transparente og kommunikerende ift. den løbende økonomistyring.
Din opgave bliver, sammen med stabschefen, teamkoordinatorerne og medarbejderne i afdelingen Økonomi og Analyse, at føre det gode arbejde videre, at bidrage til at udvikle styringen i lyset af udefrakommende krav og organisationens forventninger, samt at sætte retningen for hvordan vi kontinuerligt sikrer, at vi understøtter organisationen på bedste vis.
Afdelingen består af i alt 28 medarbejdere, som er delt op i seks teams. To teams arbejder med at understøtte kommunens forvaltninger med budgetlægningen, opfølgningen og den daglige økonomistyring. Herudover har vi et team, som udarbejder kommunens budget og budgetopfølgning, et team, som arbejder med regnskabet, ledelsestilsyn og revision, et BI-team samt opkrævningen.
Du vil som leder af Økonomi og Analyse få det samlede faglige ansvar for enhedens arbejde og personaleledelse af enhedens engagerede medarbejdere.
Du vil indgå i et ledelsesteam i Staben for Økonomi og Personale med de øvrige to ledere for hhv. Personale og Løn og Indkøb, samt stabschefen, hvor vi sammen udvikler stabens strategiske mål i lyset af ambitionerne bag kommunens nye organisering.
I Rødovre søger vi en leder til den tværgående økonomifunktion, som arbejder med budget, økonomistyring og regnskab for hele kommunen. Hvis du er stærk i kommunaløkonomi og databaseret styring, har gode samarbejds- og lederevner og er klar på at bringe dem i spil, så er det dig vi har brug for.
Når du starter hos os, vil der være et introduktionsprogram klar til dig, og du vil have løbende udviklingssamtaler med stabschefen.
Din profil
Vi ved, at ingen kan alt, men vi kigger efter dig, som:
- har dokumenteret erfaring med at arbejde med kommunaløkonomi i et udviklingsperspektiv
- fokuserer på det gode samarbejde, også når vi har travlt
- er en talentfuld leder og vægter god og nærværende personaleledelse højt
- er idérig og løsningsorienteret og ikke bange for at gå foran
- er ambitiøs i opgaveløsningen, og som kan forklare hvorfor de foreslåede løsninger er de rette
- er proaktiv, opsøgende, har flair for processer og kan strukturere, prioritere samt skabe overblik over opgaverne i enheden
Vi har stærke faglige miljøer med faglig sparring på tværs - og alle bidrager til fællesskabet og til at skabe et godt arbejdsmiljø, som vi i Rødovre Kommune værner og vægter utrolig højt.
Derfor skal du vælge os
En kommune i rivende vækst, der hviler på en stærk sammenhængskraft.
Vi er en nyetableret stab i en stærk velfærdskommune og en velfungerende og attraktiv arbejdsplads, der bygger på afgørende arbejdsfællesskaber, hvor både medarbejdere og ledere har drive og lysten til at bidrage med en vigtig samfundsopgave. Vi har et væld af sociale traditioner, nærhed til vores institutioner og et tillidsfuldt forhold til det politiske niveau.
Du vil få kontor på 1. sal på det smukke Arne Jacobsen-rådhus med udsigt til grønne arealer, hvor du sidder sammen med engagerede kollegaer og synlige chefer, og hvor Økonomi og Analyse, som del af staben for Økonomi og Personale, er nabo til vores kollegaer i Staben for Politik, Strategi og Digitalisering, samt både direktionen og borgmesteren. Der er gode parkeringsmuligheder i området.
Løn- og ansættelsesvilkår
I henhold til gældende overenskomst og efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation. Det er en fuldtidsstilling med start 1. december 2023.
Hvis du vil vide mere
Se mere på www.rk.dk. Du er også velkommen til at kontakte stabschef Jesper Ralfkiær Jørgensen på tlf. 20 46 89 67.
Arbejdssted: Økonomi og Analyse – Rådhuset, Rødovre Parkvej 150.
Ansøgning
Send din ansøgning online med relevante bilag og referencer, så vi har den senest 22. oktober 2023. Klik på knappen ’Ansøg online’/’Søg jobbet’ for at sende din ansøgning.
Vi forventer at afholde første runde samtaler den 25. oktober og anden runde den 30. oktober.
Om os
Arbejdstiden i Rødovre Kommune er røgfri. Vi ser mangfoldighed som en styrke. Derfor opfordrer vi alle uanset alder, køn, handicap, livsstil, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge job i kommunen. Vi tilbyder vores medarbejdere en trivsels- og sundhedsordning med bl.a. fysioterapi, helbredstjek og massage.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Rødovre Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Rødovre Kommune Rådhuset, Rødovre Parkvej, 2610 Rødovre
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 22-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5922033