BI-konsulent til datadrevet ledelse i ældreområdet hos Rødovre Kommune

dato

Kan du omsætte driftsnære styringsbehov til handlingsorienteret ledelsesinformation på alle niveauer? Har du en solid dataforståelse og evnen til at følge dine opgaver til dørs? Er du enig i, at data er afgørende for, at vores ledere kan levere gode løsninger for borgerne, særligt ældre borgere? Og er du nysgerrig på den daglige drift på ældreområdet? Så synes vi, at du skal hoppe ombord i Rødovre Kommune!

Om jobbet
I Rødovre Kommune ønsker vi arbejde mere med datadrevet ledelse, og ikke mindst på ældreområdet er der et stort behov for at kunne træffe beslutninger på et velinformeret grundlag. Derfor søger vi en BI-konsulent, der kan hjælpe med at gøre data tilgængelige, overskuelige og brugbare. Vores fagsystem er CURA og vores BI-værktøj er Targit. Du vil arbejde tæt sammen med ledere og medarbejdere for at validere vores data samt udvikle og integrere ledelsesinformation på tværs af hjemmeplejen, plejecentre og andre indsatser for ældre.

Dine opgaver vil blandt andet være at

  • Validering af data og sikring af god datakvalitet, heri i forbindelse med indberetning til bl.a. Danmarks Statistik m.fl.
  • Afklare data- og analysebehov i ældreplejen – fx økonomi, aktivitetsniveau og kvalitetsdata
  • Udarbejde ledelsesinformation samt diverse rapporter til opfølgning på bl.a. visitationer og tilbud til ældre
  • Understøtte implementeringen af nye værktøjer og dashboards i ledergruppen og blandt fagpersonale
  • Gøre data relevant og brugbar til analyser på alle niveauer og i samarbejde med mange forskellige aktører.
  • Håndtere forespørgsler fra ledere og medarbejdere, fx vedrørende specifikke dataudtræk eller nøgletal
Om dig
Vi forventer, at du har en akademisk baggrund inden for samfundsvidenskab eller relaterede fagområder. Du kan være nyuddannet eller have et par års erfaring. Det er vigtigt du formår at være nysgerrig og kan arbejde selvstændigt med dine opgaver, da du vil være den eneste BI-konsulent på fagområdet. Du er analytisk stærk, har en skarp dataforståelse og motiveres af at skabe praksisnære løsninger. Du skal kunne balancere flere opgaver samtidig, samtidig med at du holder et højt kvalitetsniveau. Desuden er det vigtigt, at du formår at omsætte data til strategisk indsigt, som gør en forskel for ledere og medarbejdere – og i sidste ende for vores ældre borgere.

Vi lægger vægt på, at du
  • Har erfaring med Excel og/eller BI-værktøjer og er klar på løbende at udvikle dine kompetencer.
  • Har en god dataforståelse, gerne inden for ældreområdet (dog ikke et krav)
  • Er vant til at formidle data i en form, som gør det nemt for ikke-datafaglige at forstå og anvende
  • Er nysgerrig på ledelsens og driftsenheders udfordringer og finder motivation i at skabe gode løsninger i fællesskab
  • Måske endda har erfaring fra en politisk styret organisation
Om os
Du vil blive en del af Staben i Ældre og Omsorg, som understøtter ældreområdet i Rødovre Kommune. Vi arbejder med en bred pallette af opgaver; vi har et uddannelsesteam, der er uddannelsesansvarlige for kommunens SOSU-elever, vi har et IT-team der arbejder med kommunens omsorgsjournalsystem; CURA, implementerer it-projekter, derudover er der konsulenter der arbejder med projektledelse og politisk understøttelse. Vi arbejder bredt i organisationen, og med udvikling på mange måder. Vi arbejder for at organisationen har de bedste mulige data til at træffe beslutninger, der styrker ældreplejen og skaber størst mulig værdi for borgerne. Vi deler viden og hjælper hinanden videre.

Vi tilbyder
  • Gode muligheder for at præge løsningerne og implementere nye initiativer
  • En fleksibel arbejdsplads, hvor du har indflydelse på dine arbejdsopgaver og arbejdstid
  • En hverdag, hvor dine kompetencer bliver udfordret og sat i spil
  • Et inspirerende fagmiljø, hvor faglig udvikling og engagement er i højsædet
  • En organisation, hvor udvikling og samarbejde er i fokus
Løn og ansættelsesvilkår
Stillingen er på fuld tid og ønskes besat snarest muligt. Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og forhandling med din faglige organisation, baseret på dine kvalifikationer og erfaring.

Ansøgningsfrist
Send din ansøgning, CV og relevante bilag via Rødovre Kommunes rekrutteringssystem senest 19. oktober. Vi forventer at afholde samtaler 21. og 23. oktober.

Yderligere oplysninger
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Stabsleder Mie Hartvig på telefon 2011 9782 eller mail: cn33767@rk.dk.

Rødovre Kommune er en geografisk lille og centralt beliggende kommune med et højt ambitionsniveau for borgerne og byen. Også af den grund er vi en attraktiv og spændende arbejdsplads, og vi ser mangfoldighed som en styrke. Derfor opfordrer vi alle uanset alder, køn, handicap, livsstil, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge jobbet.

Vi tilbyder vores medarbejdere en trivsels- og sundhedsordning med bl.a. fysioterapi og holdtræning. Bemærk, at Rødovre Kommune har røg- og nikotinfri arbejdstid, som betyder, at vi ikke må ryge eller tilsvarende som vapes eller snus i arbejdstiden.

Vores stillinger opslås på fuld tid medmindre andet er angivet i stillingsopslaget.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Rødovre Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Staben i Ældre og Omsorg, Else Sørensens Vej, 2610 Rødovre

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 19-10-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/c6aebe8c-ab3a-45d4-b570-956117f581ac

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet