Bladkompagniet nytænker nu brevmarkedet med lanceringen af Priority-brevet, hvor afsenderen i realtid får en elektronisk kvittering på en kundeportal, når brevet er leveret. Det er en revolution på markedet for erhvervsbreve, hvor det forventede markedspotentiale er 500 mio. kr. årligt. Priority-brevet imødekommer samtidig markedets behov for landsdækkende ekspreslevering. Priority-brevet omdeles indenfor 24 timer – typisk samme nat – hvis det indleveres senest kl. 18.00.
Nu med kvittering for aflevering
Priority-brevet er et nyt brevformat, som opfylder kundernes ønske om håndfast dokumentation for, at et brev er afleveret til modtageren. Denne brevtype er specielt velegnet i situationer, hvor der sendes følsomme eller forretningskritiske breve som eksempelvis indkaldelser, simkort, betalingskort eller vigtige juridiske dokumenter.
I det minut brevet afleveres, får modtageren en kvittering for aflevering på en kundeportal. ”Vi er glade for, at vi nu kan tilbyde Priority-brevet, der giver afsenderen vished for, at brevet er nået frem – ovenikøbet med et helt præcist afleveringstidspunkt og en geo-kode”, fortæller CEO Jesper Nielsen fra Bladkompagniet.
Foto: Bladkompagniet
Computerscanning
Det nye brevformat er en naturlig udvikling af Bladkompagniets gennemprøvede elektroniske omdelingsstyring. Bladkompagniet har investeret massivt i at digitalisere leveringsinformation. Alle bude anvender nu en lille håndholdt computer. Buddet scanner brevet på computeren og afleverer det i brevindkastet. Umiddelbart herefter er afsenderen orienteret på kundeportalen.
Turbo på brevleveringen med ny teknologi
Med lanceringen af Priority-brevet bliver der sat turbo på det nye brevformat. Bladkompagniet er Danmarks næststørste postselskab med 3.500 bude i rutenetværket.
Det betyder, at ved indlevering senest kl. 18.00 udbringes brevet inden for 24 timer – typisk samme nat – og kvitteringen sendes til afsenderen. På den måde er ekspreslevering for alvor kommet på banen. Bladkompagniet kan ekspreslevere brevformatet over hele Danmark.
Stor efterspørgsel
Bladkompagniet vurderer, at det samlede marked for Priority-brevet er cirka 500 mio. kr. årligt.
Det er forventningen, at det samlede marked vil levere 25 mio. Priority-breve om året. Bladkompagniet udbringer hver nat næsten 500.000 forsendelser over hele Danmark.
Der er altså stadig et behov for at få bragt genstande og fysiske breve frem til mange danskere.
Bladkompagniets CEO, Jesper Nielsen udtaler: ”Jeg vil gerne aflive rygtet om, at det gode gammeldags brev er afgået ved døden. Vi har udviklet et ekspresbrev med en kvittering for aflevering. Det viser, at der stadig er muligheder for relevant markedsdrevet innovation i traditionelle produkter”.
Prisen for afsendelse af et Priority-brev vil variere alt efter størrelsen og volumen, men vil være på niveau med markedets eksisterende ekspresbreve, dog med den afgørende forskel, at der nu afleveres en kvittering for afleveringen.