Om jobbet
Fra den 1. december 2024 eller snarest derefter søger vi en ny kollega som afklaringskonsulent til Jobteam 2.
Som konsulent i Jobteam 2 bliver du en del af det team, som løfter en nyttig og spændende opgaver i form af arbejdsevneafklaring for personer der har mødt mange udfordringer i livet.
Er du en konsulent, som er dygtig til det virksomhedsopsøgende arbejde og samtidig har en høj skriftlighed så er det dig vi gerne vil se.
Vi er et fagligt dygtigt og respekteret team på 4 – snart 5 virksomhedskonsulenter. Vi har til opgave at hjælpe ledige, med sociale og helbredsmæssige udfordringer, med udvikling og afklaring af deres arbejdsevne, overvejende med henblik på fleksjob og førtidspension.
Som led i dit arbejde vil du deltage i møderne med rehabiliteringsteamet.
Vi arbejder med aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere, personer i ressourceforløb og på sygedagpenge.
Vores dagligdag består i at:
- fremsøge og etablere virksomhedspraktikker med eller for borgerne, der matcher relevante skånehensyn, samt løbende servicering af virksomhedsnetværk
- gennemgå relevante lægelige akter og derudfra fastlægge borgernes skånehensyn i forhold til virksomhedspraktik.
- holde tæt opfølgning under praktikkerne og løbende iværksætte indsatser og hjælpemidler, der kan udvikle borgerens arbejdsevne
- dokumentere og afrapportere borgerens arbejdsevne med øje for hvad fx rehabiliteringsteamet efterspørger.
- journalisere samtaler og indsatser på borgernes sager i vores fagsystemer
- have et tæt samarbejde med myndighedssagsbehandlerne i forhold til borgerne.
Din profil
Vi ser gerne at du:
- er god til det opsøgende virksomhedsarbejde og formår at opbygge et netværk du kan trække på til at lave det gode match mellem borger og virksomhed
- formår at levere en høj skriftlighed, med god forståelse for dokumentationskrav og journaliseringspligt
- har et analytisk blik, og evner at formulere dig skarpt i relevant fagsprog
- formår at iværksætte understøttende indsatser i virksomhedspraktikken og have forståelse for hvordan borgeren kan udvikle sin arbejdsevne
- er forberedt på at navigere i flere forskellige fagsystemer og skal derfor have en god forståelse for it. Vi arbejder primært med Momentum, SBSYS og VITAS.
Uddannelse:
Din uddannelsesbaggrund er underordnet, du kan være akademiker, socialfagligt uddannet eller selvlært, dog vægtes konkret erfaring med virksomhedsopsøgende arbejde og høj skriftlighed.
Derfor skal du vælge os
Fordele for dig:
Som konsulent i vores team har vi en stor grad af selvstændighed og fleksibilitet til selv at tilrettelægge vores ugentlige aftaler med virksomheder og borgere.
Vi er også et team hvor vi løfter i flok, og har tæt sparring og samarbejde omkring sagerne, både konsulenter og sagsbehandlere imellem.
Dertil er vi en arbejdsplads hvor der er plads til socialt samvær, og hvor trivsel i det daglige er i højsædet. Vi synes helt enkelt at det også skal være sjovt at gå på arbejde. Vi holder fx nytårskur, byvandringer og andet for at vedligeholde den sociale trivsel.
Løn- og ansættelsesvilkår
I henhold til gældende overenskomst og efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation.
Hvis du vil vide mere
kan du læse mere på www.rk.dk . Du er også velkommen til at kontakte Mark Nicolai Høyer.
Ansøgning
Vi skal have din ansøgning med relevante bilag senest 24. november 2024. Klik på knappen ”søg job” for at sende din ansøgning.
Rødovre Kommune har røgfri arbejdstid. Vi ser mangfoldighed som en styrke. Derfor opfordrer vi alle uanset alder, køn, handicap, livsstil, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge jobbet. Vi tilbyder vores medarbejdere en trivsels- og sundhedsordning med bl.a. fysioterapi og holdtræning. Vores stillinger opslås på fuld tid medmindre andet er angivet i stillingsopslaget.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Rødovre Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Rødovre Jobcenters Jobteam 2, Else Sørensens Vej, 2610 Rødovre
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 24-11-2024;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6143218