Bliv IT-supporter hos Rødovre Kommune og vær en central aktør i vores Servicedesk-team

dato

Om jobbet

Da en af vores erfarne kollegaer går på pension, søger vi nu en ny IT-supporter til vores Servicedesk-team. Servicedesk er en del af team Digital Drift, og du bliver en del af et mindre, dedikeret team bestående af fem faste medarbejdere, hvor samarbejde, videndeling og høj kvalitet i supporten er i fokus.

Som IT-supporter bliver du en central aktør i håndteringen af den daglige tekniske support på tværs af organisationen. Du vil arbejde med fejlsøgning og løsning af problemer på både hardware og software, indkøb, klargøring og konfigurering af udstyr, brugeradministration samt generel driftssupport. Derudover får du ansvar for at sikre stabil systemfunktionalitet, analysere og prioritere henvendelser samt yde rådgivning om best practice og IT-sikkerhed.

Dine primære opgaver:

  • At yde 1st og 2nd level support til medarbejdere via telefon, personligt fremmøde og gennem vores supportsystem Topdesk
  • Fejlsøgning og løsning af problemer i Microsoft 365, Windows 11 og øvrige standardapplikationer
  • Indkøb, konfigurering og udskiftning af pc’er, printere, mobiltelefoner og andet IT-udstyr
  • Brugeradministration og adgangsstyring i relevante systemer
  • Support på netværksrelaterede udfordringer (fx VPN, WiFi m.m.)
  • Vedligeholdelse og administration af IT-udstyr
  • Udarbejdelse og vedligeholdelse af dokumentation, vejledninger og interne procedurer
  • Tæt samarbejde med de øvrige teams i Digital Drift

Din profil

Vi søger en IT-supporter med stærke tekniske kompetencer og en naturlig lyst til at hjælpe kollegaer videre. Du arbejder systematisk, bevarer overblikket i travle perioder og har en professionel tilgang til både brugere og opgaver.

Da vi er i gang med en større overgang til Microsoft 365 og Windows 11, er det et krav, at du har solid erfaring med disse platforme. Du skal kunne støtte brugerne i både migrering, daglig anvendelse og fejlsøgning og samtidig sikre, at overgangen forløber stabilt og smidigt.

Vi søger dig, der:
  • Har minimum 2 års erfaring med IT-support
  • Har praktisk erfaring med Microsoft 365 og Windows 11, herunder installation, fejlfinding, brugeradministration og anvendelse af Outlook, Teams og OneDrive
  • Kan fejlfinde og supportere pc’er, printere, mobile enheder, netværk (WiFi, VPN) samt hardware og software generelt
  • Har erfaring med administration i Microsoft-miljøer og håndtering af sager i supportsystemer som TopDesk
  • Har forståelse for IT-sikkerhed, adgangsstyring og generelle sikkerhedsprocedurer
  • Arbejder struktureret med sagsbehandling og dokumentation
  • Er nysgerrig, læringsparat og hurtig til at tilegne dig ny viden
  • Kommunikerer tydeligt og serviceorienteret – også i pressede situationer
  • Trives i et mindre team, hvor samarbejde og ansvarlighed er nøgleord
  • Er fleksibel og løsningsorienteret i håndtering af daglige IT-udfordringer

Det er en fordel, hvis du har erfaring fra en Servicedesk- eller driftsfunktion, men det vigtigste er, at du har en teknisk forståelse, lysten til at lære og evnen til at levere god service til dine kollegaer.

Derudover er du:
  • Serviceminded, imødekommende og udadvendt
  • En rigtig teamplayer, der trives med samarbejde i et lille team
  • Taler og skriver dansk

Derfor skal du vælge os

Rødovre Kommune tilbyder en række fordele og muligheder, der gør os til en attraktiv arbejdsplads:
  • En spændende stilling i et hus fyldt med dygtige og kompetente kollegaer
  • En afvekslende hverdag med både perioder med fart på og tid til fordybelse
  • Et uformelt og positivt arbejdsmiljø med nær ledelse, højt til loftet og en god portion humor
  • En arbejdsplads, der vægter trivsel og godt arbejdsmiljø højt
  • Gode rammer, inklusive fast arbejdsplads og mulighed for fri parkering i området

I Digital Drift er vi stolte af en meget høj medarbejdertilfredshed, og vi glæder os over, at vi med vores mange gode tiltag og vilkår formår at fastholde dygtige og engagerede medarbejdere i afdelingen.

Bemærk: Da stillingen er placeret i vores Servicedesk og kræver bemanding fra kl. 8.00, er udgangspunktet fysisk tilstedeværelse på kontoret.

Løn- og ansættelsesvilkår

I henhold til gældende overenskomst og efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation.

Hvis du vil vide mere

Se mere på www.rk.dk. Du er også velkommen til at kontakte Servicedesk koordinator Carsten Petersen på 30 76 71 74 eller leder af Digital Drift Kim Bech-Rudolph på 29 47 29 22.

Arbejdssted: Digital Drift, Rådhuset, Rødovre Parkvej 150

Ansøgning

Hvis dette job har vakt din interesse, vil vi meget gerne høre fra dig. Send os din motiverede ansøgning og dit CV hurtigst muligt. Vi afholder løbende ansættelsessamtaler, så tøv ikke med at søge.

Rødovre Kommune er en geografisk lille og centralt beliggende kommune med et højt ambitionsniveau for borgerne og byen. Også af den grund er vi en attraktiv og spændende arbejdsplads, og vi ser mangfoldighed som en styrke. Derfor opfordrer vi alle uanset alder, køn, handicap, livsstil, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge jobbet.

Vi tilbyder vores medarbejdere en trivsels- og sundhedsordning med bl.a. fysioterapi og holdtræning. Bemærk, at Rødovre Kommune har røg- og nikotinfri arbejdstid, som betyder, at vi ikke må ryge eller tilsvarende som vapes eller snus i arbejdstiden.

Vores stillinger opslås på fuld tid medmindre andet er angivet i stillingsopslaget.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Rødovre Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

Digital Drift, Rødovre Parkvej, 2610 Rødovre

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 31-01-2026;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/find-job/5dfb0834-a8e0-4e4e-882b-34a83b9124cb

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet