Om jobbet
Fra den 1. januar 2025 søger vi en ny kollega som sagsbehandler til Jobteam 2.
Der er tale om en fast stilling.
Som sagsbehandler i Jobteam 2 bliver du en del af det team, som varetager sagsbehandlingen for målgrupper, der har andre problemer end ledighed – herunder kontanthjælp, ressourceforløb og herudover integrationsområdet.
Den ledige stilling er placeret i den gruppe, der arbejder med integrationsindsatsen.
Arbejdet består hovedsageligt i at koordinere indsatsen rundt omkring i kommunen med de beskæftigelsesrettede tiltag, som du iværksætter for at indsluse borgerne på arbejdsmarkedet.
For at løse opgaverne er det nødvendigt, at du kan samarbejde med boligselskaber, virksomheder, banker og andre kommunale instanser, med henblik på, at borgerne hurtigst muligt bliver integreret og får fodfæste på arbejdsmarkedet.
Din profil
Du er Socialrådgiver/socialformidler eller har anden relevant uddannelsesbaggrund og erfaring.
Du har både lyst til, og gode evner for, at varetage myndighedsrollen og nogle af dine kerneopgaver vil være at afholde individuelle samtaler, træffe afgørelser og dokumentere progression i samarbejde med leverandører og andre aktører.
Flair for IT systemer og gode formidlingsevner samt evnen til at kunne arbejde videre på trods af afbrydelser er en fordel, da hverdagen byder på mange forskelligartede og nogle gange uforudsete arbejdsopgaver.
Vi har og har fokus på udvikling og opkvalificering af den enkelte medarbejder og du vil derfor blive grundigt indført i vores IT systemer og arbejdsgange inden vi forventer at du kan løfte opgaverne selvstændigt.
Vi forventer, at du:
- Har erfaring med, og/eller lyst til, sagsbehandlingen på integrationsområdet
- Er engageret, faglig ambitiøs og god til, både mundtligt og skriftligt, at omsætte lovgivningens krav, forventninger og muligheder til praksis
- Kan arbejde selvstændigt og håndtere en travl hverdag
- Har lyst til at motivere borgere til at se muligheder frem for barrierer
- Er god til at arbejde tværfagligt og struktureret.
- Har flair for administrativt arbejde og gerne kendskab til KMD-Momentum
Derfor skal du vælge os
Vi tilbyder:
- Et spændende arbejdsområde på en travl arbejdsplads
- Engagerede, kompetente og humoristiske kollegaer
- God faglig sparring fra kolleger og ledelse
- Løbende kompetenceudvikling
- Fleksibel arbejdstid
Løn- og ansættelsesvilkår
I henhold til gældende overenskomst og efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation
Hvis du vil vide mere
Hvis du vil vide mere, kan du læse mere på www.rk.dk . Du er også velkommen til at kontakte Mark Nicolai Høyer på telefon 3637 7060.
Ansøgning
Vi skal have din ansøgning med relevante bilag senest den 27. november 2024. Klik på knappen ”søg job” for at sende din ansøgning.
Rødovre Kommune har røgfri arbejdstid. Vi ser mangfoldighed som en styrke. Derfor opfordrer vi alle uanset alder, køn, handicap, livsstil, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge jobbet. Vi tilbyder vores medarbejdere en trivsels- og sundhedsordning med bl.a. fysioterapi og holdtræning. Vores stillinger opslås på fuld tid medmindre andet er angivet i stillingsopslaget.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Rødovre Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Rødovre Jobcenters Jobteam 2, Else Sørensens Vej, 2610 Rødovre
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 27-11-2024;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6148825