Vi søger en dynamisk sekretariatschef, der har stærke samarbejdsevner, politisk tæft og som både trives på det strategiske niveau og tæt på den administrative drift.
Kunne du tænke dig at arbejde på et meget bredt – men yderst vigtigt – område, der rækker lige fra tværgående udviklingsopgaver til sundhedsfremme og forebyggelse og til samarbejdet med det frivillige sociale område? Vil du være med til at understøtte forvaltningens arbejde med at implementere reformer på de store velfærdsområder i én af landets mest vækstende kommuner? Har du et skarpt blik for ’oversættelsen’ mellem de politiske ønsker og den praktiske virkelighed på velfærdsområderne? Så er du måske vores nye sekretariatschef.
Om forvaltningen
Social- og Sundhedsforvaltningen består af i alt ca. 1.400 medarbejdere og ledere med et samlet budget på ca. 1,9 mia. kr. Forvaltningen er struktureret i fire afdelinger med hver sin fagchef: Arbejdsmarkeds- og Uddannelsesafdelingen, Ældre- og Omsorgsafdelingen, Social-, Familie og Borgerservice samt Sekretariat for Sundhed, Udvikling og Administration, som dette opslag vedrører.
Social- og Sundhedsforvaltningen spiller således en afgørende rolle i Rødovre Kommunes ambition om at være en god velfærdskommune med stor fokus på vores borgere, ikke mindst de mest sårbare og udsatte. Vi arbejder aktivt med borgerinddragelse og tværfagligt samarbejde i udviklingen af vores velfærd.
Samtidig betyder reformer både på social-, sundheds-, ældre- og beskæftigelsesområdet, at vi står med omfattende faglige omlægninger på tværs af hele forvaltningen. Det er en unik mulighed for at nytænke og udvikle vores faglighed og måde at arbejde på, men samtidig er det vigtigt for os, at vi holder fast i alt det, der allerede fungerer og den særlige tilgang vi har, til at finde løsninger sammen med borgerne. Det sætter samtidig store krav til vores evne til at inddrage, men også til at arbejde med data, analyser og systematisk projektledelse for at føre beslutningerne ud i livet.
Om området
Som chef for Sundhed, Udvikling og Administration får du to ledere i direkte reference, og der er omkring 43 medarbejdere på området. Du vil selv være direkte leder for de 8 medarbejdere i Ledelsessekretariatet.
Ledelsessekretariatet er forvaltningens stabsfunktion, der betjener Social-og Sundhedsudvalget, Beskæftigelsesudvalget og forvaltningsledelsen, yder konsulentbistand til forvaltningens øvrige afdelinger på en række områder, og varetager tværgående opgaver af administrativ karakter. Derudover ligger samarbejdet med det frivillige sociale område, herunder Rødovre Frivilligcenter & Selvhjælp, i Ledelsessekretariatet.
Sundhedscenter og Rådgivning- og Behandlingscenter består af 20 medarbejdere og en ansvarlig leder, som vil være i reference til dig. Sundhedscenteret tilbyder en bred vifte af gratis, forebyggende og sundhedsfremmende indsatser som eksempelvis sundhedssamtaler og rehabiliteringsforløb, kurser og aktiviteter inden for kost, bevægelse, søvn, nikotin, vægt og mental sundhed samt indsatser til gavn for børn og unges sundheds og trivsel. Rådgivnings- og Behandlingscenteret vurderer, bevilger og leverer støtte efter Servicelovens voksenbestemmelser og Sundhedsloven til alkohol- og stofbehandling.
Sundhedsplejen består af 15 medarbejdere og en ansvarlig leder, som vil være i reference til dig.
Sundhedsplejen har fokus på det tidligt forebyggende arbejde fra graviditet og ind til barnet går ud af folkeskolen. Sundhedsplejen vurderer børns sundhed, trivsel og udvikling samt er opmærksomme på familiens psykiske velbefindende, herunder tilknytning og kvalitet af relationen mellem barn og forældre.
Om jobbet
Jobbet som sekretariatschef i Social- og Sundhedsforvaltningen kræver et balanceret fokus på flere fronter. Du vil skulle være personaleleder for sekretariatet, leder for ledere i Sundhedscenteret og Sundhedsplejen, understøtte forvaltningens ledere og medarbejdere i deres kerneopgave samt understøtte Social- og Sundhedsdirektøren op imod det politiske. Du vil således fast skulle sidde i og føre protokol i Rødovre Kommunes Beskæftigelsesudvalg samt Social- og Sundhedsudvalg. Du vil også få en plads i bestyrelsen af Rødovre Frivilligcenter & Selvhjælp.
Som sekretariatschef vil følgende være særligt vigtigt de kommende år:
- Opbygge gode relationer til medarbejdere, ledere, politikere og samarbejdspartnere på tværs af forvaltningen og hele kommunen, så samarbejdet om både små og store opgaver kan løses gnidningsløst i hverdagen.
- ”Sammen om Rødovre” og ”Sammen med borgeren” er centrale dele af Rødovres DNA, som du skal have ind under huden for at kunne anvende det i ledelse af organisationen og i samarbejder internt som eksternt.
- Understøtte forvaltningens arbejde med at forberede og implementere reformer. Det vil bl.a. kræve, at sekretariatet har et endnu større fokus på at arbejde med data og analyser i tæt samarbejde med ledere og medarbejdere på fagområderne og i kommunens centrale stabe.
- Understøtte Social- og Sundhedsdirektøren og forvaltningens fagchefer i samarbejdet med lokalpolitikerne – bl.a. med fokus på, at sikre ’oversættelsen’ mellem de politiske beslutninger og den administrative hverdag.
- Være ansvarlig for kommunens indsats og samarbejde med frivilligsektoren, herunder arbejde for en endnu tættere kobling mellem civilsamfundet og forvaltningens velfærdsindsatser.
- Sikre at sekretariatets drift fortsat er kendetegnet ved systematik og høj kvalitet. Det vedrører eksempelvis kvalitetssikring af politiske sager, håndteringen af klagesager i forvaltningen, samarbejde med MED, betjening af råd osv.
- Understøtte den fortsatte udvikling af Sundhedscenteret, der i højere og højere grad bliver relevant i samarbejdet med andre fagområder.
- Understøtte at Sundhedsplejen også fremover leverer tilbud med høj faglig kvalitet og i et tværfagligt samarbejde.
Alt dette skal du heldigvis ikke gøre alene. Du bliver en del af en chefgruppe i Social- og Sundhedsforvaltningen, som samarbejder i det daglige med en uformel tone og vægter tillid, inspiration og humor rigtig højt.
Om dig
Du har sandsynligvis en lang videregående uddannelse. Du skal under alle omstændigheder kunne dokumentere, at du har solidt kendskab til sekretariatsfunktionen i en kommunal forvaltning såvel som et kendskab og en forståelse for kommunale sundheds- og frivilligindsatser. Du skal også dokumentere, at du evner at bygge bro og skabe fællesskab omkring løsningen af opgaverne uanset, om det er ind i det politiske rum eller det er sammen med organisationen.
Vi er meget ambitiøse på vores dagsorden om velfærdsreformer og velfærdsfornyelse, og det skal du kunne se dig selv i. Der vil blive lagt vægt på, at du har arbejdet med forandring og udvikling i en større organisation, og at du kan udvikle og implementere de relevante organisatoriske processer. Du skal være kendt som en dygtig leder, der tager ledelsesansvaret på dig, men behøver dog ikke at have erfaring med ledelse af ledere. Den transformation hjælper vi dig gerne med.
Følgende personlige og ledelsesmæssige egenskaber er særligt vigtige for os:
- Stærke relationelle kompetencer, samarbejdsorienteret og tydeligt kommunikerende
- God personaleleder, der bruger fleksibilitet, tillid og pragmatisme som værktøj, men samtidig har øje for den faglige og sociale sammenhængskraft på arbejdspladsen
- Du skaber klare rammer og sikrer systematik og overblik i opgaverne, og evner at prioritere, så både processer og resultater er klart værdiskabende for helheden
- Evner både at understøtte de strategiske dagsordener og hjælpe til med praktiske og driftsnære opgaver, hvis det er nødvendigt
- Politisk tæft
- Du er tilgængelig både for dine medarbejdere og ledere samt resten af organisationen, og samarbejde med medrepræsentanter og MED-udvalg falder dig helt naturligt.
Løn- og ansættelsesvilkår
Du refererer til Social- og Sundhedsdirektør Michael Karlsen og indgår i kommunens Chefforum, som består af direktionen og fagcheferne i forvaltningerne og stabene. Derudover indgår du også i Social- og Sundhedsforvaltningens chefgruppe.
Ansættelse sker på overenskomstvilkår efter aftale om aflønning af chefer, der er indgået mellem KL og DJØF m.fl.
Hvis du vil vide mere
Du er velkommen til at kontakte Social- og Sundhedsdirektør Michael Karlsen på telefon 4175 0777.
Du kan også læse mere om Rødovre Kommune på www.rk.dk, hvor du blandt andet kan læse om ”Sammen om Rødovre” på dette link: https://www.rk.dk/om-os/sammen-om-roedovre
Arbejdssted: Dit arbejdssted bliver Else Sørensen Vej 1, 2610 Rødovre. Tæt på Rødovre Rådhus og Rødovre Centrum.
Ansøgning
Send din ansøgning online med relevante bilag og referencer, så vi har den senest 4. marts 2025. Stillingen søges via knappen ”Søg dette job” her på siden.
I rekrutteringsforløbet vil der være test (Hogan) og blive indhentet referencer.
Tidsplan:
Ansøgningsfrist 4. marts 2025
1. samtalerunde 10. marts 2025
2. samtalerunde 25. marts 2025
Opstart 1. maj 2025
Rødovre Kommune har røgfri arbejdstid. Vi ser mangfoldighed som en styrke. Derfor opfordrer vi alle uanset alder, køn, handicap, livsstil, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge jobbet. Vi tilbyder vores medarbejdere en trivsels- og sundhedsordning med bl.a. fysioterapi og holdtræning. Vores stillinger opslås på fuld tid medmindre andet er angivet i stillingsopslaget.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Rødovre Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Social- og Sundhedsforvaltningen, Else Sørensens Vej, 2610 Rødovre
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 04-03-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/7037ff09-97ba-49bb-a7e4-725e0fc58aaa