BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Om jobbet
Vil du være med i et stærkt arbejdsfællesskab?
Vi søger en socialpædagog til fastansættelse.
Og en socialpædagog til dækning af barselsvikariat.
Arbejdet består i at støtte og hjælpe beboerne i et liv på egne præmisser. Vi søger en god kollega, der er loyal over for fælles beslutninger og møder på arbejde med et smil. Kan du se dig selv i det arbejde?
Bofællesskabet Slotsherrens Vænge består af 2 enheder:
Østfløjen og Vestfløjen.
Den ledige faste stilling har primært arbejdsfunktion på Østfløjen og er med start den 01.01.25.
Barselsvikariatet er på 6 måneder, det er muligt det kan forlænges. Barselsvikariatet er med start den 01.02.25.
Målgruppen på Slotsherrens Vænge er udviklingshæmmede borgere, med forskellige funktionsniveauer, nogle har brug for støtte/hjælp til personlig hygiejne.
På Vestfløjen bor 14 beboere i egen lejlighed. Vestfløjen har et fælleskøkken og stue.
På Østfløjen bor 16 beboere i egen lejlighed. Østfløjen er inddelt i to levegrupper med to fællesstue/køkken.
Beboerne er 20 – 70 år.
Vi arbejder ud fra et fælles værdigrundlag, hvor den enkeltes ret til at leve på egne præmisser respekteres. Vi ser det som vores vigtigste funktion at støtte og vejlede beboeren, så hendes/hans selvbestemmelsesret respekteres og bevares. Det gør vi bl.a. ved:
- At give vejledning, støtte og omsorg, så beboeren oplever at kunne overskue sin hverdag og tage ansvar for sit eget liv. F.eks. indkøb, madlavning, holde orden i lejlighed samt navigere på netbank, e-boks osv.
- At yde støtte til kontakt til pårørende, eksterne samarbejdspartnere og arbejdsplads
- At støtte og vejlede i sociale relationer borgerne imellem.
- At beboerne får mulighed for at tale med en pædagog om de udfordringer, som de kommer ud for
- At beboeren tilbydes at afholde et årligt handleplans-/statusmøde med kontaktperson, arbejdsplads og sagsbehandler. Pædagogen laver i samarbejde med beboeren et udkast til statusbeskrivelse.
- At støtte/hjælpe beboerne i sundhedsfaglige opgaver, såsom medicinadministration og helbredstilstande, i samarbejde med vores sundhedskoordinator.
Din profil
Hvem er du:
Vi søger dig, som har en åben og nysgerrig tilgang til praksis, og som har evnen til at skabe relationer forankret i din forståelse af mennesker.
Du er uddannet pædagog, har gode samarbejdsevner, overblik, er omstillingsparat og har relevant erfaring, som du kan bringe ind i arbejdsfællesskabet. Vi vil gerne høre fra dig med erfaring, men også fra dig som er nyuddannet.
Du kan tage et selvstændigt og professionelt ansvar for andre menneskers liv. Du skal have lyst, mod og vilje til at gøre en forskel samt besidde et naturligt overblik, så du kan holde flere bolde i luften på samme tid.
Du er engageret og fleksibel, møder på arbejde med smittende energi og godt humør. Du tør give dig til kende i faglige diskussioner, og du kan reflektere over egen og andres praksis samtidig med, at du er loyal over for et fagligt fundament og overfor fælles beslutninger.
Vi forventer også, at du:
- Kan planlægge din egen arbejdsdag og tage ledelse på opgaverne og følge dem til dørs.
- Kan arbejde systematisk og vedholdende med pædagogiske indsatser.
- Har gode skriftlige og mundtlige formuleringsevner.
- Er fortrolig med IT og digitalisering. Godt kendskab til Windows er nødvendigt. Du skal dagligt dokumenterer ud fra borgerens målsætning. Her gør vi det i CURA social.
- Er fleksibel i forhold til planlægning af arbejdstider.
Da bofællesskabet råder over to mini busser, er det en fordel at have kørekort.
Derfor skal du vælge os
Vi tilbyder et kollegialt netværk med 30 engagerede kolleger, faglige udfordringer og udvikling. Vi har daglige overlap, ekstern supervision, tid til kollegial sparring og kan lide at være sammen om sociale traditioner.
Vores værdigrundlag bygger på loyalitet, at vise ansvarlighed, at være anerkendende og professionel. At yde støtte med udgangspunkt i den enkeltes ret til selvbestemmelse og respekt for den enkeltes unikke selv. Vi tager udgangspunkt i ideen om et trygt hjem, hvor vi lægger vægt på nærvær. Vi møder beboeren, hvor hun/han er, ud fra vores forståelse af den enkeltes ressourcer frem for begrænsninger.
Du bliver en del af et arbejdsfællesskab, hvor alle samarbejder om at skabe tryghed og det gode liv i Bofællesskabet Slotsherrens Vænge. Du vil blive tilknyttet et team og vil have funktion som primær kontaktperson for en til tre beboere.
Arbejdstiden er 37 timer/uge, skiftende på dag, aften i tidsrummet 7.00 – 23.00, vi arbejder tre weekender på 8 uger. Der vil også være arbejde på helligdage, lige som vi også arbejder jule- og nytårsaften.
Løn- og ansættelsesvilkår
I henhold til gældende overenskomst og efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation.
Hvis du vil vide mere
Hvis du vil vide mere, kan du læse mere på www.rk.dk . Du er også velkommen til at kontakte leder Lotte Petersen, tlf.: 36379800
Arbejdssted: Slotsherrens Vænge 6, 1. sal
Ansøgning
Send din ansøgning online med relevante bilag og referencer senest den 22. november 2024.
Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler løbende.
Rødovre Kommune har røgfri arbejdstid. Vi ser mangfoldighed som en styrke. Derfor opfordrer vi alle uanset alder, køn, handicap, livsstil, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge jobbet. Vi tilbyder vores medarbejdere en trivsels- og sundhedsordning med bl.a. fysioterapi og holdtræning. Vores stillinger opslås på fuld tid medmindre andet er angivet i stillingsopslaget.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Rødovre Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Social- og Sundhedsforvaltningen, Slotsherrens Vænge, 2610 Rødovre
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 22-11-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6145761