Bliv socialrådgiver i specialteamet for børn og unge med særlige behov i Rødovre Kommune

dato

Vil du være med til at skabe de bedste rammer for børn og unge med særlige behov – og gøre en forskel i familiernes liv?

Så er det måske dig, vi leder efter i Specialteamet i Rødovre Kommune.

Om jobbet

Er det nu os igen – kan man fristes til at tænke, men dette opslag kommer på baggrund af en omstrukturering i Børne- og Familieafdelingen. Grundet dette, så bliver der plads til to yderligere kollegaer i Specialteamet.

Derfor søger vi to engagerede socialrådgivere/socialformidlere. Vi er aktuelt 5, men vi skal til at være 7, for at kunne blive reduceret i sagstal og mere tid til at arbejde tættere på familien, for at finde de bedste løsninger sammen med dem. Du skal have lyst til at arbejde på det specialiserede børne- og handicapområde, og du bliver en del af et fagligt stærkt team, hvor vi står sammen om at skabe helhedsorienterede løsninger for børn og unge med psykiske eller fysiske funktionsnedsættelser – og deres familier.

Vi er et velfungerende og ambitiøst team med fokus på både faglig kvalitet, tværfagligt samarbejde og trivsel i hverdagen. Vi har gode kollegaer der skal på barsel - derfor søger vi nu to nye kræfter til holdet.

Den ene stilling er en fast stilling, og den anden er et barselsvikariat.

Hos os får du mulighed for at

  • Arbejde med de handicapkompenserende ydelser jf. Barnets lov §§ 86, 87 og 88
  • Udarbejde § 19- og § 20-undersøgelser samt arbejde med § 90 (aflastning), § 30 (forløb i familiehuset) og § 89 (ledsagerordninger)
  • Have barnets perspektiv som omdrejningspunkt for sagsbehandlingen
  • Samarbejde tæt med kollegaer på tværs af fagområder og distriktsteams
  • Bidrage til udvikling og nytænkning – her er plads til idéer og faglig fordybelse
  • Vi skal endnu tættere på familierne og netværket, så kom og vær med til det!
Vi arbejder ud fra et helhedssyn, hvor barnets stemme og familiens ressourcer er centrale. Du vil opleve en arbejdsplads, hvor faglig sparring, humor og kollegial opbakning går hånd i hånd. Vi bestræber os på at have et sagstal på 25 sager pr. rådgiver, og sagsstammerne vil være en blanding af de rene handicapkompenserende ydelser samt sager hvor der både er § 32 indsatser, som fx dagbehandling og handicapkompenserende ydelser.

Din profil

Vi leder efter dig, der både brænder for området og har lyst til at bringe din faglighed i spil i et dynamisk miljø.
  • Er uddannet socialrådgiver eller socialformidler.
  • Har erfaring med myndighedsarbejde på børne- og ungeområdet
  • Er struktureret, refleksiv og tryg i arbejdet med komplekse sager
  • Kan formidle klart – både skriftligt og mundtligt
  • Har kendskab til ICS og DUBU (eller lyst til at lære det)
  • Bidrager til en anerkendende kultur, hvor vi støtter hinanden og har det sjovt
  • Har interesse for handicapområdet – erfaring er en fordel, men ikke et krav

Du skal vælge os, for her får du
  • Et fagligt stærkt og erfarent team, hvor vi deler viden og løfter i flok
  • Mentorordning og introduktionsforløb, så du kommer godt fra start
  • Løbende kurser, temadage og supervision
  • Stor indflydelse på opgaveløsningen og mulighed for at præge udviklingen
  • En arbejdsplads med høj trivsel, god stemning og stærkt kollegialt fællesskab
Vi bor centralt på Else Sørensens Vej 3A, kun 10 minutters gang fra Rødovre Centrum – tæt på offentlig transport og med gratis parkering.

Om os

Specialteamet skal bestå af 7 børne- og ungerådgivere, der arbejder tæt sammen med Visitations-, Børne- og Ungeteams samt Familieplejeteamet. Samlet set dækker myndighedsområdet ca. 40 dedikerede medarbejdere, en socialfaglig kontraktforhandler og en udviklingskonsulent – med fælles fokus på barnets bedste.

Vi er en del af en større Børne- og Familieafdeling, hvor vi samarbejder tæt med familiehuset, ungdomsboligerne, PPR, sundhedsplejen samt skole- og dagtilbudsområdet.

Praktisk
  • Stillinger: 2. 1 fast og 1 vikariat
  • Opstart: Snarest muligt eller senest 1. februar 2026
  • Ansøgningsfrist: 8. december 2025
  • Samtaler: 15. december 2025
  • Løn- og ansættelsesvilkår: Efter gældende overenskomst og aftale med relevant organisation

Rødovre Kommune er en geografisk lille og centralt beliggende kommune med et højt ambitionsniveau for borgerne og byen. Også af den grund er vi en attraktiv og spændende arbejdsplads, og vi ser mangfoldighed som en styrke. Derfor opfordrer vi alle uanset alder, køn, handicap, livsstil, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge jobbet.

Vi tilbyder vores medarbejdere en trivsels- og sundhedsordning med bl.a. fysioterapi og holdtræning. Bemærk, at Rødovre Kommune har røg- og nikotinfri arbejdstid, som betyder, at vi ikke må ryge eller tilsvarende som vapes eller snus i arbejdstiden.

Vores stillinger opslås på fuld tid medmindre andet er angivet i stillingsopslaget.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Rødovre Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Rødovre Kommune, Rødovre Parkvej, 2610 Rødovre

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 08-12-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/d234fb91-7e22-4597-baa3-099c43f16f09

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet