Bliv virksomhedskonsulent i Jobteam 2 og hjælp borgere med sociale og helbredsmæssige udfordringer

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Om jobbet
Fra den 1. november 2024 eller snarest derefter søger vi en ny kollega som virksomhedskonsulent til Jobteam 2.

Som virksomhedskonsulent i Jobteam 2 bliver du en del af det team, som arbejder med arbejdsevneafklaring for personer, der har andre udfordringer end ledighed.
Er du en virksomhedskonsulent med det ene ben forankret i det virksomhedsopsøgende arbejde, og det andet ben forankret i høj skriftlighed og evne til at dokumentere, så er det dig, som vi gerne vil se.
Vi er et team på 4 – snart 5 virksomhedskonsulenter, der har til opgave at hjælpe ledige, med sociale og helbredsmæssige udfordringer, med udvikling og afklaring af deres arbejdsevne - typisk med henblik på fleksjob og førtidspension.
Vi arbejder med aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere, personer i ressourceforløb og på sygedagpenge.

Vores dagligdag består i at:

  • Gennemgå relevante lægelige akter og derudfra fastlægge borgernes skånehensyn i forhold til virksomhedspraktik. Jobbet kræver en viden om fysiske og psykiske helbredsproblematikker, samt sociale barrierer
  • Fremsøge og etablere virksomhedspraktikker med eller for borgerne, der matcher relevante skånehensyn, samt løbende servicering af virksomhedsnetværk
  • Holde tæt opfølgning under praktikkerne og løbende iværksætte indsatser og hjælpemidler, der kan udvikle borgerens arbejdsevne
  • På objektiv vis at dokumentere og afrapportere borgerens arbejdsevne med øje for, hvad f.eks. rehabiliteringsteamet efterspørger.
  • Journalisere samtaler og indsatser på borgernes sager i vores fagsystemer
  • Have et tæt samarbejde med myndighedssagsbehandlerne i forhold til borgerne

Din profil

Vi ser helst, at du:
I forvejen har et virksomhedsnetværk, er god til det opsøgende virksomhedsarbejde og formår at lave det gode match mellem borger og virksomhed.
Formår at levere en høj skriftlighed, med god forståelse for dokumentationskrav og journaliseringspligt. Her er analytisk blik et must, og man skal evne at formulere sig skarpt i relevant fagsprog.
Formår at iværksætte de rette indsatser undervejs i virksomhedspraktikken samt have forståelse for, hvordan borgeren kan udvikle sin arbejdsevne med afsæt i de konkrete skånebehov og de arbejdsforhold, som borgeren skal indgå i.
Er forberedt på at navigere i flere forskellige fagsystemer og derfor har en god forståelse for IT. Vi arbejder primært med Momentum, SBSYS og VITAS.
Derudover skal du være omstillingsparat, kunne arbejde selvstændigt og indgå i en politisk ledet organisation.
Dertil er det en fordel, hvis du har et kendskab til beskæftigelseslovgivningen for de konkrete målgrupper.

Uddannelse:
Din uddannelsesbaggrund er underordnet. Du kan være akademiker, socialfagligt uddannet eller selvlært. Dog vægtes konkret erfaring med virksomhedsopsøgende arbejde, relationsarbejde og det skriftlige arbejde.

Derfor skal du vælge os
Fordele for dig:
Som konsulent i vores team har vi en stor grad af selvstændighed og fleksibilitet til selv at tilrettelægge vores ugentlige aftaler med virksomheder og borgere.
Vi er også et team, der løfter i flok, og har tæt sparring og samarbejde omkring sagerne - både konsulenter og sagsbehandlere imellem.

Dertil er vi en arbejdsplads med plads til socialt samvær, og hvor trivsel i det daglige er i højsædet. Vi synes helt enkelt, at det også skal være sjovt at gå på arbejde.


Løn- og ansættelsesvilkår

I henhold til gældende overenskomst og efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation.

Hvis du vil vide mere
Hvis du vil vide mere, kan du læse mere på www.rk.dk . Du er også velkommen til at kontakte Teamchef Mark Nicolai Høyer på 3068 5365.

Ansøgning
Vi skal have din ansøgning med relevante bilag senest 20. oktober 2024. Klik på knappen ”søg job” for at sende din ansøgning.

Rødovre Kommune har røgfri arbejdstid. Vi ser mangfoldighed som en styrke. Derfor opfordrer vi alle uanset alder, køn, handicap, livsstil, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge jobbet. Vi tilbyder vores medarbejdere en trivsels- og sundhedsordning med bl.a. fysioterapi og holdtræning.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Rødovre Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Rødovre Jobcenters Jobteam 2, Else Sørensens Vej, 2610 Rødovre

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 20-10-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6123817

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet