Bliv visitator i Rødovre kommune og gør en forskel for borgerne

dato

Spændende stilling som visitator i Rødovre kommune.
(Da vores kollega er blevet faglig koordinator, søger vi en visitator til fastansættelse)

Om jobbet

Vores vigtigste opgave er:

  • At tage imod og sagsbehandle borgernes ansøgninger, så vi sikrer, at borgerne får den rette støtte og hjælp, så de kan forblive så selvhjulpne og selvbestemmende i eget liv som muligt. Dette kræver et tæt samarbejde med borgere, pårørende og samarbejdspartnere.
  • At sikre gode og sammenhængende borgerforløb, samtidig med at lovgivningen og kommunens serviceniveau overholdes.
  • At vejlede borgere og pårørende.

Vores dagligdag består derfor af udredning og vurdering af borgernes funktionsevne, hvilket danner grundlag for den støtte og hjælp vi kan visitere til. Vi visiterer bredt ud fra servicelovens §83/83a, §84, §86, §94, §95, §96, § 97, §118, §119 og laver boligindstillinger til ældre og plejeboliger.
Vi arbejder lige nu på at få implementeret og anvendt den nye Ældrelov, så de nye paragraffer kan blive en understøttende værdi for den ældre borger i Rødovre Kommune. Vi er med andre ord en central samarbejdspartner i kommunens Ældre- og Omsorgs enhed og vi arbejder (ofte) tæt sammen med andre enheder i og udenfor kommunen.

Vi anvender CURA, SBSYS og FSIII som dokumentationsredskaber.

Rødovre kommune er kendt for at passe godt på sine medarbejdere, samt altid at anerkende sit personale, hvilket blandt andet omfatter sundhedsordning, fælles julefrokost, årlig personalefest, deltagelse i DHL løbet, ”Vi cykler på arbejde”, personaleforening, kunstforening og meget andet.

Din profil

Vi ved, at ingen kan alt, men vi leder efter dig som:
  • Er uddannet ergoterapeut, fysioterapeut, socialrådgiver eller sygeplejerske.
  • Gerne har kendskab til visitationsområdet og har du erfaring som visitator og har visitatoruddannelsen med dig, er det bestemt en fordel, men ikke et krav.
  • Hvis du også har kendskab til eller interesse for BPA området, vil det være en fordel.
  • Kan lave individuelle vurderinger ud fra gældende lovgivning og kommunens serviceniveau.
  • Er god til at kommunikere i både tale og skrift, og er god til at skabe struktur og overblik.
  • Er god til at reflektere over egen praksis som myndighedsperson.
  • Er velfunderet i din faglighed, har et godt overblik, en sund dømmekraft, samt har gode samarbejds- og beslutningsevner.
  • Prioriterer kvalitet og faglighed i mødet med borgere, pårørende, kollegaer og samarbejdspartnere.
  • Bidrager til det tværfaglige arbejde og ser det som en forudsætning for den samlede opgaveløsning.
  • Trives i en uforudsigelig og travl hverdag.
  • Er fleksibel og omstillingsparat, samt bidrager til det gode arbejdsmiljø.

Visitationen er et vigtigt omdrejningspunkt for mange aktører og er en travl arbejdsplads. Du skal derfor kunne trives i det spændingsfelt og ofte krydspres, som følger af vores opgaver og omverdenens forventninger til os.

Derfor skal du vælge os:

Visitationen i Rødovre kommune er en spændende arbejdsplads med over 40 dedikerede og kompetente medarbejdere, der prioriterer faglighed, trivsel, det gode kollegaskab, sparring og tværfagligt samarbejde højt.
Vi arbejder løbende på at kvalitetssikre og udvikle vores praksis ud fra gældende lovgivning og de kommunalpolitiske beslutninger og ønsker, så borgerne oplever gode og sammenhængende forløb.

Efter Ældreloven og Sundhedsreformen, vil vi fortsat eksistere som en samlet myndighed, hvor der lægges vægt på at bevare en samlet visitation.
Vi arbejder derfor i øjeblikket nysgerrigt på, hvordan vi kan forvalte og formidle den nye ældrelov, og vi har en dygtig projektleder og leder, der guider og hjælper os gennem processen.

Visitationen har ansat ergoterapeuter, fysioterapeuter, sygeplejersker, administrativt personale, socialrådgiver og depotteknikere, som hver især bidrager til vores fælles opgaveløsning.
I tillæg har vi et tæt samarbejde med andre enheder og forvaltninger i kommunen.
Vi er en fleksibel arbejdsplads med selvtilrettelæggelse, mulighed for hjemmearbejde og en stor grad af indflydelse på planlægningen af din arbejdsdag.
Vi er en arbejdsplads med stor rummelighed og opbakning til hinanden både arbejdsmæssigt, men også i forhold til, hvad der rører sig i ens privatliv.
Vi vil glæde os til at byde dig velkommen til Visitationen i Rødovre og vi sørger selvfølgelig for en grundig introduktion og oplæring til arbejdsopgaverne, organisationen og samarbejdspartnere.

Løn- og ansættelsesvilkår
Efter gældende overenskomst.
Der er tale om en fast stilling.

Hvis du vil vide mere
Kontakt da Leder af hjemmepleje og myndighed Tina Warming
Send en SMS på 3076 9191 og du vil blive ringet op snarest herefter.

Ansøgningsfrist 22. april
Samtaler den 25. april

Rødovre Kommune er en geografisk lille og centralt beliggende kommune med et højt ambitionsniveau for borgerne og byen. Også af den grund er vi en attraktiv og spændende arbejdsplads, og vi ser mangfoldighed som en styrke. Derfor opfordrer vi alle uanset alder, køn, handicap, livsstil, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge jobbet.

Vi tilbyder vores medarbejdere en trivsels- og sundhedsordning med bl.a. fysioterapi og holdtræning. Bemærk, at Rødovre Kommune har røg- og nikotinfri arbejdstid, som betyder, at vi ikke må ryge eller tilsvarende som vapes eller snus i arbejdstiden.

Vores stillinger opslås på fuld tid medmindre andet er angivet i stillingsopslaget.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Rødovre Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Visitationen, Else Sørensens Vej, 2610 Rødovre

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 22-04-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/c8660257-4eb0-43b1-8e5f-f06464955425

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet