Chefkonsulent til Procesbevillingsnævnet

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

En stilling som chefkonsulent i Procesbevillingsnævnets sekretariat er ledig til besættelse pr. 1. september 2023 eller efter nærmere aftale.

Hvem er du?
Du er en dygtig og engageret jurist, som

  • brænder for juraen og løser sine opgaver på et højt fagligt niveau
  • har lyst til faglig sparring med engagerede og dygtige jurister
  • har gode samarbejdsevner og sætter pris på et uformelt miljø
  • har erfaring med arbejdet i retsvæsenet
Hvem er vi?
Procesbevillingsnævnet behandler ansøgninger om appeltilladelse til landsretten og til Højesteret i civile sager og straffesager, ligesom nævnet behandler klager over Civilstyrelsens afslag på fri proces.

Procesbevillingsnævnet består af 3 afdelinger. Afdelingen for appeltilladelser er sammensat af 5 medlemmer – en højesteretsdommer (formand), en landsdommer, en byretsdommer, en advokat og en universitetslærer. Afdelingen for appeltilladelser til landsretten vedrørende familierettens afgørelser er sammensat af 3 medlemmer – en landsdommer (afdelingsformand), en byretsdommer og en advokat. Nævnets afdeling for fri proces, som behandler klager over Civilstyrelsens afslag på fri proces, er sammensat af 3 medlemmer – en landsdommer (afdelingsformand), en byretsdommer og en advokat.

Arbejdet med sagerne i Procesbevillingsnævnet er fagligt meget bredt funderet og omfatter blandt andet vurderinger af, om en sag er af principiel karakter, eller om der foreligger særlige grunde, eller om der er ”rimelig grund til at føre proces”.

I nævnets sekretariat er vi for tiden 29 medarbejdere – 1 sekretariatschef, 1 souschef, 2 chefkonsulenter, 5 specialkonsulenter, 10 fuldmægtige, 7 kontormedarbejdere, 1 kontor- og servicemedarbejder og 2 studentermedhjælpere.

Læs mere om Procesbevillingsnævnet på www.procesbevillingsnaevnet.dk.

Hvad skal du lave?
I sekretariatet vil du indgå i et team af engagerede, dygtige og hjælpsomme medarbejdere, der alle yder juridisk og administrativ bistand til alle tre afdelinger i Procesbevillingsnævnet.

Du skal i samarbejde med sekretariatschefen, souschefen og den anden chefkonsulent være med til at kvalitetssikre de notater, som sekretariatets dygtige fuldmægtige udarbejder, og som indeholder en gennemgang af sagens faktum, en juridisk gennemgang og en indstilling om, hvordan nævnet bør afgøre sagen.

Du skal være sparringspartner for sekretariatets fuldmægtige og specialkonsulenter i den konkrete sagsbehandling, og du skal bidrage til at sikre en god og effektiv sagsbehandling. Du kommer desuden også til selv at udarbejde notater i konkrete sager.

Du kommer både til at arbejde med ansøgninger om appeltilladelser og sager om fri proces, og du vil desuden i samarbejde med sekretariatschefen, souschefen og den anden chefkonsulent deltage i nævnets generelle juridiske og administrative opgaver.

Løn og ansættelsesvilkår
Vi tilbyder

  • en selvstændig stilling, der kombinerer faglige ledelseselementer med alsidige juridiske problemstillinger på højt niveau
  • muligheden for at tilrettelægge dine arbejdstider fleksibelt inden for rammerne af, hvad de aktuelle opgaver kræver
  • en uformel arbejdsplads, der kendetegnes ved engagement, samarbejde og arbejdsglæde
Stillingen besættes som chefkonsulent i henhold til overenskomst for akademikere i staten indgået mellem Skatteministeriet og en række AC-organisationer, herunder Djøf. Basislønnen som chefkonsulent udgør på 560.738 kr. årligt, der er pensionsgivende med 17,1 %. Der vil desuden være mulighed for at aftale et pensionsgivende tillæg afhængig af dine erfaringer og kvalifikationer.

For yderligere oplysninger om stillingen er du velkommen til at kontakte sekretariatschef Hanne Kjærulff på tlf. 33 12 13 20.

Din ansøgning
Du sender din ansøgning online via vores rekrutteringssystem. Du bliver guidet igennem processen, når du trykker på knappen ”Søg jobbet”.

Ud over din ansøgning bedes du vedhæfte cv, udtalelser og relevante eksamenspapirer (med karakterer) m.v.

Vi skal have modtaget din ansøgning i rekrutteringssystemet senest onsdag den 21. juni 2023, kl. 12. Vi forventer at holde samtaler umiddelbart efter ansøgningsfristens udløb.

Vi opfordrer enhver, der er interesseret og kvalificeret, til at søge stillingen uanset alder, køn, race, religion eller etnisk tilhørsforhold.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Rødovre Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Domstolsstyrelsen, St. Kongensgade 1, 1264 København K

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 21-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=169844&DepartmentId=7134&MediaId=338&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5848779

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet