Dygtige rådgivere søges til Børne- og Familieafdelingen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Om jobbet
Vil du med på holdet i en børne- og familieafdeling, der har høje ambitioner for de udsatte børn og unge, og hvor vi hver dag øver os i at finde de bedste løsninger sammen med barnet og familien? Så er det måske dig, der skal være en af vores nye kollegaer.

Vi søger nye, dygtige kollegaer til faste rådgiverstillinger til vores Børne- og Ungeteam Nord og Syd og til vores Visitationsteam.

Hvem er vi?
Myndighedsområdet består af i alt 32 medarbejdere fordelt i teams; Visitationsteamet, Børne- og Ungeteamet inddelt i distrikt Nord og Syd og Familieplejeteamet. Myndighedsområdet ledes af en myndighedsleder og tre teamledere. Herudover har vi Specialteamet og Administrationsteamet der har egen leder. Vi har prioriteret en hverdag med tæt ledelse, som har tid og nærvær til medarbejderne.

Visitationsteamet består af erfarne børne- og ungerådgivere, som sidder med alt fra fremskudt forebyggende funktion ude på skolerne og i dagtilbuddene, til håndtering af underretninger og akutte sager. Her søger vi to nye kollegaer.

Børne- og Ungeteamet Nord og Syd er en blanding af nye og erfarne kollegaer, som sidder med hele målgruppen fra 0-23 år og alle indsatser fra de forebyggende indsatser til anbringelser. Her søger vi to nye kollegaer.

Det er en fordel hvis man i sin ansøgning målretter hvilket team man søger en stilling i.

Din profil

Hvem er du?
Vi er med på, at ingen kan alt. Men det kunne være godt, at du:

  • har erfaring med myndighedsarbejdet med børn og unge.
  • har en høj faglighed, er troværdig og har styr på lovgivningen
  • kan arbejde systematisk og trives godt i en travl og alsidig hverdag
  • er god til at danne relationer og skabe forståelse mellem mennesker
  • synes det er spændende, og trives med at arbejde med sager af høj kompleksitet
  • har kendskab til ICS og DUBU, da vi snart skal overgå hertil
  • ønsker at indgå i en lærings- og udviklingsorienteret afdeling, hvor din faglighed og erfaring bringes i spil
  • har godt humør og ønsker at bidrage til en anerkendende kultur, hvor vi har det sjovt sammen.

Derfor skal du vælge os
Vi er ambitiøse ift. den forskel vi skal skabe for børn og unge i udsatte positioner. Vi er en afdeling med et højt fagligt niveau og medarbejdere, som virkelig brænder for børneområdet. Vi gør os umage og skaber gode løsninger, som er tilpasset det enkelte barn eller ung og familien.

Vi er netop i gang med en spændende udviklingsproces, hvor vi skal implementere DUBU og ICS. Vi er også ved at udvikle ny praksis og arbejdsgange, så vi kvalificerer det systematiske sagsarbejde yderligere og skaber gode processer for fælles faglige drøftelser og tværfagligt samarbejde.
Som medarbejder hos os får du:
  • en ledelse som prioriterer et godt arbejdsmiljø, med balance imellem arbejde og privatliv
  • en mulighed for at præge udviklingsplanerne og tænke kreativt
  • strategisk kompetenceudvikling
  • et arbejde med høj grad af indflydelse og ansvar
  • et introduktionsprogram for en god start
  • et tæt samarbejde med dygtige medarbejdere og ledere.
  • en arbejdsplads, der vægter det kollegiale fællesskab, med fokus på den fælles opgaveløsning.
Børne- og Familieafdelingen inkluderer også et familiehus, ungdomsboliger, støtte- og kontaktpersoner, behandlings- og specialundervisningstilbud og et børnehus. Vi samarbejder tæt med PPR, sundhedsplejen samt skole- og dagtilbudsområdet.
Rødovre Kommune har en flad struktur, der fremmer ligeværdigt og smidigt tværfagligt samarbejde.

Vi er ikke langt fra afkørsel 23 og ligger kun 10 minutters gang fra Rødovre Centrum, hvor der er gode forbindelser med offentlig transport, så du nemt kan komme til os. Der er desuden mulighed for gratis parkering i området.

Løn- og ansættelsesvilkår
I henhold til gældende overenskomst og efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation. Det er fire fuldtidsstillinger med start hurtigst muligt.

Hvis du vil vide mere
Du er meget velkommen til at kontakte leder af myndighedsområdet Ida Matthes på 3076 7367 eller leder af administrations- og specialteamet Laila Ljungbeck på 3637 7322.

Arbejdssted: Børne- og Familieafdelingen, Else Sørensens Vej 31-33

Ansøgning
Vi skal have din ansøgning med relevante bilag og referencer snarest muligt og senest den 29. juli 2024.

Vi forventer at afholde samtaler i uge 31 og 32. Der vil indgå en case

Rødovre Kommune har røgfri arbejdstid. Vi ser mangfoldighed som en styrke. Derfor opfordrer vi alle uanset alder, køn, handicap, livsstil, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge jobbet. Vi tilbyder vores medarbejdere en trivsels- og sundhedsordning med bl.a. fysioterapi og holdtræning.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Rødovre Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Børne- og Familieafdelingen, Rødovre Parkvej, 2610 Rødovre

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 29-07-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6079749

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet