Vil du være med til at sikre, at kommunens aktiviteter hviler på et solidt juridisk fundament? Har du lyst til at arbejde med en bred vifte af juridiske opgaver – fra ejendomsret til klassiske forvaltningsretlige problemstillinger – og samtidig være en vigtig sparringspartner for kolleger? Så har vi et spændende og udviklende job til dig i Rødovre Kommune.
Om jobbet
Rødovre Kommune er i rivende udvikling med omfattende byggeprojekter og byudvikling. I Teknisk Forvaltning håndterer vi bl.a. alle spørgsmål vedrørende kommunens ejendomme – herunder køb, salg, leje og udleje, ejendomsadministration, entrepriseforhold og kontraktudarbejdelse.
Som ejendomsjurist i sekretariatet bliver dine primære opgaver at:
- Rådgive om fast ejendom, herunder lejekontrakter, køb/salg og entrepriseforhold.
- Udarbejde og kvalitetssikre kontrakter og aftaler.
- Besvare juridiske spørgsmål fra interne og eksterne parter.
- Bidrage til sekretariatets rolle som juridisk sparringspartner for hele forvaltningen.
Derudover vil du arbejde med klassiske juridiske opgaver i en teknisk forvaltning, fx:
- Forvaltningsret og offentlig ret, herunder aktindsigt og klagesager.
- Kommunalretlige spørgsmål, herunder kommunalfuldmagten.
- Udbudsret og aftaleret.
- Generel juridisk rådgivning til kolleger og ledelse.
Din profil
Du bliver en central juridisk støttefunktion for kolleger i hele forvaltningen. Det betyder, at du skal kunne belyse forskellige juridiske vinkler på komplekse problemstillinger og hjælpe med at finde løsninger, der både er juridisk holdbare og praktisk anvendelige. Derfor er det vigtigt, at du:
- Er relationelt stærk og god til at skabe tillid.
- Har en samarbejdsorienteret tilgang og trives med dialog.
- Kan formidle jura på en forståelig måde til ikke-jurister.
Vi forventer derudover, at du:
- Er uddannet cand.jur., cand.merc.jur. eller tilsvarende.
- Har erfaring med fast ejendom og gerne kendskab til entrepriseret, lejelovgivning og AB18.
- Har interesse for – eller erfaring med – offentlig ret, udbud og kommunalretlige forhold.
- Er velformuleret i skrift og tale og kan udarbejde oplæg til politisk niveau.
- Har evnen til at skabe gode samarbejdsrelationer og netværk på tværs af organisationen.
Erfaring fra advokatfirma, offentlig myndighed eller ejendomsselskab er en fordel.
Det er derudover en fordel - men ikke et krav – at du har erfaring fra og kendskab til lejelovgivningen, især erhvervslejeloven, AB18-standardkomplekset, fast ejendom i almindelighed, aftaleret, offentlig ret, udbud og kommunalretlige forhold herunder kommunalfuldmagten.
Derfor skal du vælge os
Du vil blive en del af Sekretariatet i Teknisk Forvaltning. Sekretariatet består af 4 programledere, 1 proces- og udviklingskonsulent, 1 sociolog, 2 administrative medarbejdere og 2 jurister. Du vil være med til at definere sekretariatets rolle som støttefunktion til resten af forvaltningen og ligeledes være med til at bidrage til sekretariatet som en tværfaglig afdeling, hvor vi løbende sparrer og udvikler os.
I hele Teknisk Forvaltning arbejder vi på tværs af fagområder og vægter et helhedsorienteret blik på alle opgaver. Vi lægger alle vægt på en god arbejdsdag med fleksible rammer, godt humør, samarbejdsvilje og interesse for udviklingen af Rødovre.
Vi tilbyder:
- Inspirerende og politisk højt prioriterede opgaver
- Gode muligheder for at opbygge og vedligeholde netværk
- Fleksible arbejdstider
- Gode udviklingsmuligheder
Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingen indplaceres på niveau som konsulent med løn i forhold til kvalifikationer, efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation.
Ansøgning
Vi skal have din ansøgning med relevante bilag og referencer inden fredag den 8. januar 2025 kl 23:59.
Klik på knappen ”søg job” for at sende din ansøgning.
Der vil blive afholdt 1. og 2. samtaler i uge 3 og 4 på Tæbyvej 77.
Hvis du vil vide mere
Hvis du vil vide mere, kan du læse mere på www.rk.dk . Du er også velkommen til at kontakte:
Sekretariatsleder Christina Møller Underbjerg (3076 7226)
Arbejdssted: Teknisk Forvaltning, Tæbyvej 77, 2610 Rødovre.
Rødovre Kommune er en geografisk lille og centralt beliggende kommune med et højt ambitionsniveau for borgerne og byen. Også af den grund er vi en attraktiv og spændende arbejdsplads, og vi ser mangfoldighed som en styrke. Derfor opfordrer vi alle uanset alder, køn, handicap, livsstil, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge jobbet.
Vi tilbyder vores medarbejdere en trivsels- og sundhedsordning med bl.a. fysioterapi og holdtræning. Bemærk, at Rødovre Kommune har røg- og nikotinfri arbejdstid, som betyder, at vi ikke må ryge eller tilsvarende som vapes eller snus i arbejdstiden.
Vores stillinger opslås på fuld tid medmindre andet er angivet i stillingsopslaget.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Rødovre Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Rødovre Kommune, Rødovre Parkvej, 2610 Rødovre
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 08-01-2026;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/find-job/d5c034a0-1c76-4b83-8059-15732953bd70