BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du være med til at bidrage til en effektiv og proaktiv styring af Banedanmarks driftsbudget på 1,2 mia. kr. samt videreudvikle økonomistyringen i organisationen?
Driftsøkonomi er i rivende udvikling, og vi har derfor brug for en ny dygtig medarbejder. Vi har ansvaret for løn- og driftsøkonomien i Banedanmark, herunder udarbejdelse af budgetter, prognoser og ledelsesinformation. Derudover arbejder vi med forskelligartede, udfordrende og komplekse økonomiske problemstillinger i en organisation med mange aktiviteter og store projekter i de kommende år.
Du bliver en del af en dynamisk sektion med 10 medarbejdere og en sektionschef, som hører under området Koncernøkonomi. Koncernøkonomi udgør sammen med Anlægsøkonomi den samlede økonomiafdeling med i alt ca. 90 medarbejdere. Du får arbejdsplads på vores hovedkontor tæt ved Fisketorvet og Dybbølsbro station.
Økonomistyring og rådgivning
Du vil få mulighed for at arbejde med et bredt udsnit af forskellige opgaver, herunder bl.a.:
- Udarbejdelse af budgetter og prognoser
- Controlling af løn og øvrig drift
- Tværgående økonomistyring
- Udarbejdelse af ledelsesinformation herunder udtræk af data fra BI/SAP
- Bidrage til udviklingen af økonomistyringen i Banedanmark
Du kan forvente en arbejdsdag præget med mange forskellige opgaver og kontaktflader ud i organisationen. Stillingen byder udover tværgående samarbejde også på en omskiftelig hverdag, selvstændighed og et stort ansvar.
Vi kan tilbyde et solidt fagligt miljø, hvor videndeling og sparring er en integreret del af dagligdagen. Trods en travl hverdag, og en forventet stejl læringskurve, vil der altid være kollegaer som kan hjælpe og sikre vores opgaveløsning.
Vi lægger vægt på et godt arbejdsmiljø, samt at sikre en god trivsel og en fornuftig work-life balance. Du vil komme til at indgå i et team, hvor der er spændende udfordringer og hvor vi samtidig har en sjov hverdag med en god stemning og fokus på personlig såvel som faglig udvikling og feedback.
Vi har en åben dialog mht. arbejdsopgaver hvor du får mulighed for at præge sammensætningen af netop dine arbejdsopgaver. Fordelingen af arbejdsopgaver evalueres løbende for at sikre en god og balanceret fordeling.
God talforståelse og solide formidlingsevner
Din uddannelsesmæssige baggrund er ikke afgørende, men vi forestiller os at du har en samfundsvidenskabelig baggrund med relevans for de opgaver, du skal løse. Du må gerne være nyuddannet, men du kan også have erfaring med budgettering og controlling, evt. fra en styrelse eller et ministerium. Du kan derfor både være fuldmægtig, special- eller chefkonsulent, da vi sikrer en god oplæring og onboarding i sektionen og organisationen. I sidste ende er det dog din evner, personlige indstilling og motivation, der vægter højest.
Det er vigtigt, at du har gode skriftlige og mundtlige formidlingsevner og en god talforståelse. Herudover tager du ansvar og arbejder selvstændigt og struktureret, samt evner at skabe gode relationer og indgå i et konstruktivt samarbejde på tværs af organisationen.
Som person er du engageret, analytisk og samarbejdsorienteret og forstår at kommunikere effektivt med dine samarbejdspartnere.
Løn
Som akademiker ansættes du efter gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og AC.
For HK er ansættelsen omfattet af Fællesoverenskomsten mellem Skatteministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det statslige område og Organisationsaftalen mellem Skatteministeriet og HK/STAT, Danmark samt protokollat for kontorfunktionærer ansat ved Banedanmark.
Som udgangspunkt er stillingen placeret i løngruppe 3, sats 3, Hovedstad/Provins.
For både AC og HK gælder det, at den endelige løn fastsættes på baggrund af dine erfaringer og kvalifikationer, samt at der tilkommer pension i henhold til overenskomsten.
Ansøgning og kontakt
Vil du vide mere om stillingen så kontakt sektionschef Stine Louise Ziebell Runge på telefonnummer 2424 9862.
Send os din ansøgning og CV hurtigst muligt, da vi løbende indkalder til samtaler. For at søge stillingen klikker du på linket ”Søg stillingen” og følger instruktionerne
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Rødovre Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Banedanmark, Carsten Niebuhrs Gade 43, Carsten Nieburhs Gade 43, 1577 København V
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 23-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=179&ProjectId=192543&DepartmentId=22255&MediaId=5555&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5887810