BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Om jobbet
Vi søger en skoleleder til en helt ny stilling, som samler vores specialpædagogiske center og et nyoprettet helhedstilbud, der skal etableres i starten af 2024, og som skal fungere som en specialskole-enhed for børn og unge med autisme.
Centeret har i dag to matrikler, hvor der er to afdelingsledere. Det nyoprettede helhedstilbud er placeret i nærheden af den ene afdeling i centeret. Vi ønsker med denne nyoprettede skolelederstilling at skabe sammenhæng både i forhold til den faglige udvikling, en fælles tilgang på tværs af enheder og at skabe trivsel for børn og voksne.
Vi leder efter en skoleleder, der har erfaring med og kan vise gode resultater i forhold til at skabe professionelle fagfællesskaber med et godt arbejdsmiljø og med trivsel og læring for børn og unge. Derudover forventer vi, at du har gode erfaringer med at etablere samarbejder med forældre og øvrige samarbejdspartnere som eksempelvis PPR og Børne- og Familieafdelingen.
Det samlede specialpædagogiske center består af omkring 144 elever og ca. 60 dygtige og engagerede medarbejdere og er fordelt på to afdelinger. Det skal det fortsat være. Hertil kommer, at du skal bidrage til etablering af et nyt helhedstilbud. De seneste år er der kommet flere børn og unge til centeret og dermed også flere medarbejdere. Der ligger en stor opgave i at skabe et samlet center og en nyetableret enhed, således at borgerne oplever at få den samme service samtidig med, at medarbejdernes trivsel og mulighed for sparring på tværs bliver helt central. Der vil være to daglige ledere knyttet til de tre matrikler, som du skal arbejde tæt sammen med.
I Rødovre Kommune arbejder vi på skoleområdet ud fra et fælles børnesyn, og vi har tre indsatser, som understøtter området: ’Teknologi og innovation’, ’Sundhed og trivsel’ samt ’Læringsfællesskaber for alle’. Det arbejde er det specialpædagogiske center og den nye enhed også en del af. Derudover vil der være lokale indsatser på de to skoler, hvor centeret er placeret. Børn og voksne skal fortsat være en del af den kultur og deltage på lige fod med de øvrige på skolerne. Den balance skal den nye skoleleder kunne indgå i. Du vil derfor også skulle indgå i et tæt samarbejde med de to skoleledere på Tinderhøj Skole og Valhøj Skole, hvor de to afdelinger af centeret er placeret.
Vi er en ambitiøs kommune. Vi er ligeledes ambitiøse i vores arbejde med de børn og unge, som i en periode har brug for noget særligt. Vi søger derfor en skoleleder, som også er klar til at stå på tæer, og som ved, at vores fornemmeste opgave er at skabe et stærkt fundament for børnenes hele liv og fremtid.
Vi vægter ordentlighed højt - over for vores elever, forældre, samarbejdspartnere og over for hinanden. Vi har tillid til, at alle bidrager til fællesskabet, og vi hjælper hinanden, hvis der er noget, der bøvler.
Du vil referere til skolechefen, og vi har et introduktionsprogram klar til dig, så du kommer godt fra start.
Din profil
Strategisk struktureret, relations-stærk og inddragende skoleleder
Det specialpædagogiske centers nye skoleleder er nærværende og har en god indsigt i det at være leder i det specialpædagogiske felt i tæt samarbejde og samspil med alle interessenter. Du er derfor optaget af en være relevant leder for alle medarbejdergrupper, alle børn og deres forældre.
Du trives i processen fra forandring til forankring og lykkes med at skabe retning, mening og balance i denne bevægelse.
Vi ved, at ingen kan alt, men vi søger:
- en passioneret leder, der kan se værdien i vores arbejde med børnesynet og kan fortsætte det gode arbejde
- en leder med solid erfaring med specialpædagogisk ledelse og personaleledelse – gerne suppleret med en relevant lederuddannelse
- en leder, der kan bevare overblikket, tænke i helheder og sammenhænge samt være en vigtig medspiller i skolelederteamet
- en dygtig kommunikator til alle skolens deltagere og samarbejdspartnere
- en nærværende leder med respekt for hverdagspraksis
- en skoleleder, der på samme tid er en del af ledelsesteamet og leder for det
- en leder med økonomisk indsigt
- en leder med erfaring fra visitationsudvalg og dermed det specialpædagogiske lovgrundlag.
Det er vigtigt, at du har et godt og smittende humør, da vi på det specialpædagogiske center og i den nye enhed gerne vil grine sammen.
Rødovre Kommune oplever en stor tilflytning, og dermed er der flere børn på vej til Rødovre Kommunes skoler. Vi ser derfor ind i en spændende fremtid med nye opgaver med lokaleudnyttelse, – det sker i tæt samarbejde med både Børne- og Kulturforvaltningen og Teknisk Forvaltning.
Derfor skal du vælge os
Rødovre Kommune og det specialpædagogiske center tilbyder:
- en arbejdsplads, der arbejder med fokus på et godt arbejdsmiljø og fællesskab
- vi har dygtige og hjælpsomme kolleger, der samarbejder omkring børnene og deres læring og trivsel med mulighed for både faglig og personlig udvikling i fællesskaber
- vi lægger vægt på en positiv tilgang til hinanden – alle har et ansvar for at skabe et godt center.
Du vil desuden blive en del af et skarpt skoleledernetværk, der mødes tre gange om måneden med skolechefen.
Sammen om Folkeskolen
Du vil erfare, at politikerne i Rødovre Kommune prioriterer folkeskolen højt bl.a. med en ambitiøs indsats omkring ’Teknologi og innovation’, som siden august 2018 har været et fag og en dimension i alle fag i vores skoler. Hertil kommer vores teknologilaboratorium, TekX, hvor alle børn og unge i Rødovres folkeskoler kan eksperimentere i nye læringsrum med den nyeste teknologi på tværs af aldre og skoler. Læs mere om indsatsen på www.tekxrk.dk.
Derudover arbejder Rødovre Kommune for at skabe ’Læringsfællesskaber for alle’ med ambitionen om at bringe kommunens kompetente medarbejdere i spil sammen med fokus på elevernes funktionsniveau.
Endelig er vi optagede af at udvikle læringsrum og indsatser, der skaber sundhed og trivsel for alle kommunens børn og unge.
Ovenstående er kun en del af det samlede hele, som gør, at ledere, medarbejdere, børn og bestyrelser er stolte af det specialpædagogiske center. Vi tilbyder derfor en unik mulighed for at stå i spidsen for et ganske særligt center og en ny enhed.
Løn- og ansættelsesvilkår
I henhold til gældende overenskomst og efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation. Det er en fuldtidsstilling med start 1. januar 2024.
Hvis du vil vide mere
Se mere på www.rk.dk . Du er også velkommen til at kontakte skolechef Tina Lykkegaard Marker på telefonnummer 30 76 76 24 eller til skoleleder på Tinderhøj Skole Carl Rudolph-Lentz på telefonnummer 30 76 82 80.
Arbejdssted: Tinderhøj Skole, Fortvej 71.
Ansøgning
Send din ansøgning online med relevante bilag og referencer, så vi har den senest 25. oktober 2023. Klik på knappen ’Ansøg online’/’Søg jobbet’ for at sende din ansøgning.
Vi forventer at afholde 1. samtale den 10. november 2023 og 2. samtale den 22. november 2023. Hvis vi inviterer dig til en samtale, vil du høre fra os efter den 31. oktober 2023.
Om os
Rødovre Kommune har røgfri arbejdstid. Vi ser mangfoldighed som en styrke. Derfor opfordrer vi alle uanset alder, køn, handicap, livsstil, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge jobbet. Vi tilbyder vores medarbejdere en trivsels- og sundhedsordning med bl.a. fysioterapi og holdtræning.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Rødovre Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Sfoerne på Tinderhøj Skole, Fortvej, 2610 Rødovre
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 25-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5925492