Erfarne socialrådgivere til Børne- og Ungeteamet i Rødovre Kommune

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Om jobbet
Vil du med på holdet i en familieafdeling, der har høje ambitioner for de udsatte børn og unge, og hvor vi hver dag øver os i at finde de bedste løsninger sammen med barnet og dets familie? Så er det måske dig, der skal være en af vores nye kollegaer?

Vi søger nye kollegaer til to faste rådgiver-stillinger til vores Børne og Ungeteam.

Hvem er vi?
Myndighedsområdet består af i alt 32 medarbejdere fordelt i teams; Visitationsteamet, Børne- og Ungeteamet, Specialteamet og Familieplejeteamet. Myndighedsområdet ledes af en visionær og empatisk leder, der sammen med tre faglige koordinatorer, en socialfaglige udviklingskonsulent - og i et tæt samarbejde med medarbejderne i Børne- og Familieafdelingen, vil lægge sporene for den fortsatte udvikling af afdelingen. Højt på denne dagsorden er, at vi i lyset af Barnets Lov, sammen skal udvikle og styrke kvaliteten i sagsbehandlingen. Vi skal strømline det systematiske sagsarbejde, udvikle de fælles faglige drøftelser, og skabe gode praksisser for reelt at inddrage barnet og lade barnets stemme være styrende for sagsbehandlingen.

Din profil
Hvem er du?
Vi er med på, at alle ikke kan alt. Men det kunne være godt, at du:

  • har erfaring med myndighedsarbejdet med børn og unge.
  • har en høj faglighed, er troværdig og har styr på serviceloven
  • kan arbejde systematisk og trives godt i en travl og alsidig hverdag
  • er god til at danne relationer og skabe forståelse mellem mennesker
  • synes det er spændende, og trives med at arbejde med sager af høj kompleksitet
  • har kendskab til ICS og DUBU, da vi snart skal overgå hertil
  • ønsker at indgå i en lærings- og udviklingsorienteret afdeling, hvor din faglighed og erfaring bringes i spil
  • har godt humør og ønsker at bidrage til en anerkendende kultur, hvor vi har det sjovt sammen.


Derfor skal du vælge os

Vi kan heller ikke alt, men insisterer på at være ambitiøse ift. den forskel vi skal skabe for børn og unge i udsatte positioner. Det kræver at vi gør os umage, at vi øver os og skaber gode løsninger, som er tilpasset det enkelte barn eller ung og dets familie.
Derfor er vi optaget af at inddrage og involvere børn og unge i egen sag. Vi har alle sammen for nylig gennemført et kompetenceudviklingsforløb i samarbejde med Børns Vilkår og Socialstyrelsen, som har resulteret i nye arbejdsgange og faglige greb, der gør, at vi har barnets stemme meget mere med i sagsbehandlingen og i den skriftlige dokumentation – også i vores afgørelser. Dette fokus vil vi arbejde videre med fremadrettet og vil i år deltage i projektet: ”Barnets perspektiv i centrum for skriftlighed” med Københavns Professionshøjskole, De Anbragtes Vilkår mfl.
Vi arbejder desuden med at forankre det gode tværfaglige afsæt i det daglige samarbejde og i de indsatser, som vi tilbyder vores børn og unge og deres familier. Derfor har vi gang i flere spændende fælles projekter mellem bl.a. skoleområdet, daginstitutionsområdet og Børne- og Familieafdelingen, herunder et projekt med familiebehandling på skolerne.
Vi arbejder med ICS, SOS og den løsningsfokuserede tilgang som vores faglige metoder og lægger vægt på, at der er gode muligheder for sparring på tværs af faggrupper.
Vi sætter det sociale samvær i og uden for arbejdstiden meget højt. Her er flere gode traditioner for at styrke det kollegiale sammenhold både i afdelingen og på tværs af områder. For eksempel mødes mange i strikkeklubben, hvor alle er velkomne.

Løn- og ansættelsesvilkår
I henhold til gældende overenskomst og efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation. Det er en fuldtidsstilling med start hurtigst muligt.

Hvis du vil vide mere
Du er meget velkommen til at kontakte leder af myndighedsområdet Louise Wendelboe Cardinaal på 3076 7367.

Arbejdssted: Børne- og Familieafdelingen, Else Sørensens Vej 31-33.

Ansøgning
Vi skal have din ansøgning med relevante bilag og referencer senest den 25. februar 2024. Klik på knappen ”søg job” for at sende din ansøgning.

Vi forventer at holde første samtalerunde den 27. februar 2024 og anden runde 28. februar 2024. Der vil indgå en case.

Om os
Rødovre Kommune har fra 1. januar 2021 indført røgfri arbejdstid. Vi ser mangfoldighed som en styrke. Derfor opfordrer vi alle uanset alder, køn, handicap, livsstil, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge jobbet. Vi tilbyder vores medarbejdere en trivsels- og sundhedsordning med bl.a. fysioterapi og helbredstjek.

Rødovre Kommune har røgfri arbejdstid. Vi ser mangfoldighed som en styrke. Derfor opfordrer vi alle uanset alder, køn, handicap, livsstil, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge jobbet. Vi tilbyder vores medarbejdere en trivsels- og sundhedsordning med bl.a. fysioterapi og holdtræning.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Rødovre Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Social- og Sundhedsforvaltningen, Else Sørensens Vej, 2610 Rødovre

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 25-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5986107

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet