Faglig koordinator søges til ledelse af sygefraværsprojekt i Rødovre Kommune

dato

Vi søger en erfaren og engageret faglig koordinator, som samtidig har rollen som overordnet projektkoordinator for vores STAR-støttede sygefraværsprojekt ”Sammen om nærværet”.

Som faglig koordinator for arbejdsmiljø og sygefravær har du ansvar overblik over teamets opgaver i et tæt arbejdsfællesskab med arbejdsmiljøkonsulenterne, herunder løbende dialog og videndeling med arbejdsfællesskabet.

Du vil både være proceskonsulent og facilitator, og din hverdag vil veksle mellem strategisk arbejde, ledersparring, datadrevet analyse og konkret implementering ude i organisationen.

Forvaltningernes ledere har ansvar for mange forskellige opgaver indenfor børne- og ungeområdet, kultur og fritid, ældreområdet og hjemmeplejen, sundhedsområdet og hele det tekniske område, både by og miljø, parker og veje som infrastrukturen.

I dagligdagen vil du få samarbejde med cheferne og lederne i kommunen, og særligt med stabsenheden Strategi og Udvikling, som har ansvar for HR-strategien og HR- og lederudvikling.

Blandt opgaverne som faglig koordinator vil være

  • Koordinering og ledelse af tværgående projekter med fokus på arbejdsmiljø
  • Facilitering af processer og workshops på alle niveauer i organisationen
  • Bidrage til og drive datadrevet og empirisk baseret udvikling af indsatser og beslutningsgrundlag
  • Arbejde strategisk og strukturelt med interne processer, herunder arbejdsmiljø og forandringsledelse
  • Være en aktiv netværksskaber og brobygger i organisationen
  • Samarbejde med MED-systemet og øvrige stabs- og driftsfunktioner
  • Projektkoordinator for ”Sammen om nærværet”
Det kræver et overblik, en struktureret tilgang og evne til at prioritere, og at du som faglig koordinator kan drive et godt projektoverblik og god styring. Vi forventer, at du og teamet kan arbejde med sprint og pitch i lokale dialoger som led i udvikling af de gode løsninger, der virker i praksis for lederne. Mindst lige så vigtigt er dit samarbejde, og din forståelse for konteksten på vores lokale arbejdspladser i kommunen. Vi har brug for empatisk og ordentlig interessentforståelse og -samarbejde.

Om enheden Løn og Personale
Vi er 24 medarbejdere, som arbejder med kollektiv og individuel ansættelsesret, vilkår og ansættelsesforhold, kontakter og lønadministration og med arbejdsmiljø og sygefravær. Sekretariatsbetjeningen af Hovedudvalget ligger i Løn og Personale sammen med kommunens MED-undervisning.

Vi samarbejder på tværs af teams, og har en bred sammensætning af kompetencer indenfor HR og arbejdsmiljø. Vi lægger vægt på, at rammerne er ensartede på tværs og vi arbejder med at udvikle vores arbejdsgange med blik for nye metoder gennem brug af RPA og AI.

Du og de to faglige koordinatorer for personaleområdet og for lønområdet udgør koordinatorgruppen i Løn og Personale sammen med personalechefen.

Ingen kan alt, heller ikke os. Til gengæld kan vi hjælpes ad. Du får en flok kollegaer med fokus på opgaverne, som binder os sammen i et godt fagligt fællesskab. Vi har let til latter og tror på, at resultater går hånd i hånd med trivsel, arbejdsfællesskab, indflydelse og fleksibilitet. Vi sparrer med hinanden fordi vi ved at det kan gavne med flere øjne på sagen.

Vi forestiller os, at du
  • Har flere års erfaring med organisationsudvikling og projektledelse og gode resultater, særligt projekter om sygefravær og sundhed – gerne fra en kommune
  • Har stærke faciliteringskompetencer og trives i roller, hvor du leder processer og skaber fælles retning
  • Er strategisk tænkende og samtidig handlekraftig i den praktiske implementering
  • Er vant til at arbejde med data og evaluering som grundlag for udvikling
  • Kan agere sikkert i en kompleks organisation og har forståelse for forskellige interessenters behov og perspektiver
  • Er en stærk relationel aktør, som formår at skabe tillid og engagement på tværs af fagligheder og organisatoriske niveauer
Ansøgning
Skriv en kort, motiveret ansøgning, og brug dit CV til at beskrive hvad du byder ind med.
Send din ansøgning med cv og dokumentation for uddannelse senest torsdag den 6. november 2025.

Vilkår
Du ansættes efter gældende overenskomst og efter forhandling med din forhandlingsberettigede organisation.

Arbejdsstedet er Rødovre Parkvej 150, 2610 Rødovre. Tiltrædelse 1. januar 2026.

Du er velkommen til at kontakte personalechef Marianne Fæster Nielsen på +45 2333 2300, eller cn32011@rk.dk, hvis du vil høre nærmere om stillingen.

Rødovre Kommune er en geografisk lille og centralt beliggende kommune med et højt ambitionsniveau for borgerne og byen. Også af den grund er vi en attraktiv og spændende arbejdsplads, og vi ser mangfoldighed som en styrke. Derfor opfordrer vi alle uanset alder, køn, handicap, livsstil, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge jobbet.

Vi tilbyder vores medarbejdere en trivsels- og sundhedsordning med bl.a. fysioterapi og holdtræning. Bemærk, at Rødovre Kommune har røg- og nikotinfri arbejdstid, som betyder, at vi ikke må ryge eller tilsvarende som vapes eller snus i arbejdstiden.

Vores stillinger opslås på fuld tid medmindre andet er angivet i stillingsopslaget.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Rødovre Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Løn og Personale, Rødovre Parkvej, 2610 Rødovre

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 06-11-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/95b91a56-d57f-4035-ac5d-f276cf4f9591

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet