FAGLIGT KOMPETENT SOCIALPÆDAGOG TIL BOFÆLLESSKABET SLOTSHERRENS VÆNGE.

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Om jobbet
Vil du være med i et stærkt arbejdsfællesskab?
Vi søger en socialpædagog til fastansættelse.
Arbejdet består i at støtte og hjælpe beboerne i et liv på egne præmisser. Vi søger en god kollega der er loyal over for fælles beslutninger og møder på arbejde med et smil. Kan du se dig selv i det arbejde?

Bofællesskabet Slotsherrens Vænge består af 2 enheder:
Østfløjen og Vestfløjen.

Den ledige stilling har primært arbejdsfunktion på Vestfløjen og er med start 1.6.24.

På Vestfløjen bor 14 beboere i egen lejlighed. Vestfløjen har et fælleskøkken og stue. Målgruppen er udviklingshæmmede borgere, med forskellige funktionsniveauer, nogle har brug for støtte/hjælp til personlig hygiejne. Beboerne er 20 – 70 år.
På Østfløjen bor 16 beboere i egen lejlighed. Østfløjen er inddelt i to levegrupper med to fællesstuer/køkkener.
Vi arbejder ud fra et fælles værdigrundlag, hvor den enkeltes ret til at leve på egne præmisser respekteres. Vi ser det som vores vigtigste funktion at støtte og vejlede beboeren, så hendes/hans selvbestemmelsesret respekteres og bevares. Det gør vi bl.a. ved:

  • At give vejledning, støtte og omsorg, så beboeren oplever at kunne overskue sin hverdag og tage ansvar for sit eget liv. F.eks. indkøb, madlavning og personlig hygiejne.
  • At yde støtte til kontakt til pårørende, eksterne samarbejdspartnere og arbejdsplads.
  • At støtte og vejlede i sociale relationer beboerne imellem.
  • At beboerne får mulighed for at tale med en pædagog om de udfordringer, som de kommer ud for.
  • At beboeren tilbydes at afholde et årligt handleplans-/statusmøde med kontaktperson, arbejdsplads og sagsbehandler. Pædagogen laver i samarbejde med beboeren et udkast til statusbeskrivelse.
  • At støtte/hjælpe beboerne i sundhedsfaglige opgaver, såsom medicinadministration og helbredstilstande, i samarbejde med vores sundhedskoordinator.

Din profil
Hvem er du:
Vi søger dig, som har en åben og nysgerrig tilgang til praksis og som har evnen til at skabe en god kontakt, forankret i din forståelse af mennesker.
Du er uddannet pædagog, har gode samarbejdsevner, overblik, er omstillingsparat og har relevant erfaring, som du kan bringe ind i arbejdsfællesskabet. Vi vil gerne høre fra dig med erfaring, men også fra dig som er nyuddannet.

Du kan tage et selvstændigt og professionelt ansvar for andre menneskers liv. Du skal have lyst, mod og vilje til at gøre en forskel samt besidde et naturligt overblik, så du kan holde flere bolde i luften på samme tid. Du har en realistisk tilgang til opgaven og en god forståelse for teknik, it og digitalisering.

Du er engageret og fleksibel, møder på arbejde med smittende energi og godt humør. Du tør give dig til kende i faglige diskussioner, og du kan reflektere over egen og andres praksis samtidig med, at du er loyal over for et fagligt fundament og overfor fælles beslutninger.

Vi forventer også, at du:
  • Kan planlægge din arbejdsdag i samarbejde med teamet
  • Tager ledelse på opgaverne og følger dem til dørs.
  • Kan arbejde systematisk og vedholdende med pædagogiske indsatser.
  • Har gode skriftlige og mundtlige kommunikationsevner.
  • Er fortrolig med IT og digitalisering. Godt kendskab til Windows er nødvendigt. Du skal dagligt dokumenterer ud fra borgerens målsætning. Her gør vi det i CURA social.
  • Er fleksibel i forhold til planlægning af arbejdstider.
Da bofællesskabet råder over to minibusser, er det en fordel at have kørekort.



Derfor skal du vælge os

Vi tilbyder et kollegialt netværk med 30 engagerede kolleger, fordelt på Øst- og Vestfløjen, faglige udfordringer og udvikling. Vi har daglige overlap, ekstern supervision, tid til kollegial sparring og kan lide at være sammen om sociale traditioner.

Vores værdigrundlag bygger på loyalitet, at vise ansvarlighed, at være anerkendende og professionel. At yde støtte med udgangspunkt i den enkeltes ret til selvbestemmelse og respekt for den enkeltes unikke selv. Vi tager udgangspunkt i ideen om et trygt hjem, hvor vi lægger vægt på nærvær. Vi møder beboeren, hvor hun/han er, ud fra vores forståelse af den enkeltes ressourcer frem for begrænsninger.

Du bliver en del af et arbejdsfællesskab, hvor alle samarbejder om at skabe tryghed og det gode liv i Bofællesskabet Slotsherrens Vænge. Du vil blive tilknyttet et team og vil have funktion som primær kontaktperson for en til tre beboere.
Arbejdstiden er 37 timer/uge, skiftende på dag, aften i tidsrummet 7.00 – 23.00, vi arbejder pt. tre weekender på 8 uger. Der vil også være arbejde på helligdage.

Løn- og ansættelsesvilkår
I henhold til gældende overenskomst og efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation

Hvis du vil vide mere
Hvis du vil vide mere, kan du læse mere på www.rk.dk. Du er også velkommen til at kontakte leder Lotte Petersen, tlf.: 36379800

Arbejdssted: Slotsherrens Vænge 6, 1. sal, 2610 Rødovre

Ansøgning
Send din ansøgning online med relevante bilag og referencer senest 9. april 2024.

Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler 16. april 2024.

Rødovre Kommune har røgfri arbejdstid. Vi ser mangfoldighed som en styrke. Derfor opfordrer vi alle uanset alder, køn, handicap, livsstil, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge jobbet. Vi tilbyder vores medarbejdere en trivsels- og sundhedsordning med bl.a. fysioterapi og holdtræning.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Rødovre Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Sociale indsatser, Slotsherrens Vænge, 2610 Rødovre

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 10-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6018263

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet