BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du en stærk analytisk sans, og kan du gennemskue høj kompleksitet? Vil du være med til at understøtte udviklingen af Skatteforvaltningen i spændet mellem politik, styring, it og lovgivning? Så er det måske dig, vi har brug for. Vi søger lige nu en kollega, der har mod på at løfte et stort fagligt ansvar, er god til at tænke i løsninger og kan skrive solide beslutningsoplæg – alt sammen i et dynamisk politisk miljø med en omskiftelig hverdag.
Om jobbet
Du vil blive ansat i kontoret Forretning og Styring 1 i afdelingen Koncernstyring, hvor vi har fokus på at sikre den strategiske retning for ministeriets styrelser og understøtte deres forretningsmæssige udvikling.
I kontoret er vi styringsansvarlige for Skattestyrelsen og Motorstyrelsen og arbejder med en bred portefølje af opgaver fx reform af skattekontrollen, deleøkonomi, leasingområdet, skatteøkonomisk kriminalitet, beskatning af store selskaber og udbytteområdet. De områder, vi arbejder med, er kendetegnet ved en høj kompleksitet og offentlig bevågenhed, hvor it-systemer, lovgivning og en organisation med mange snitflader skal gå op i en højere enhed.
Som ansat i kontoret får du bl.a. til opgave at:
- udarbejde beslutningsoplæg til ledelse, minister og regeringen
- understøtte politikudviklingen på skatteområdet
- besvare folketingsspørgsmål
- følge fremdriften i styrelsernes analyser, projekter og indsatser.
Om dig
Vi lægger vægt på, at du har en relevant kandidatuddannelse. Derudover skal du være en fagligt stærk og samarbejdsvillig kollega, der kan tage ansvar og løfte svære indholdsmæssige opgaver – ofte på tværs af faggrupper og organisationer. Vi forestiller os, at du har et par års erfaring, men nyuddannede kan også komme i betragtning.
Derudover forestiller vi os, at du:
- har skarp analytisk sans og er i stand til at overskue mange komplekse sager på én gang
- har gode skriftlige og mundtlige formidlingsevner
- kan opbygge gode samarbejdsrelationer
- evner at tage ansvar for dine opgaver og følge dem til dørs
- kan håndtere korte frister på et område med stor offentlig bevågenhed
- kan styre og koordinere processer med mange interessenter.
I Skatteministeriet arbejder vi tæt på de politiske processer på et område med stor bevågenhed og mange interessenter. Vi bruger alle vores kræfter på at løse en afgørende opgave på en ordentlig måde samtidig med, at vi sætter retning og skaber løsninger for Skatteforvaltningen.
Vi er et fagligt og ambitiøst departement med ca. 300 ansatte, hvor vi dagligt løser udfordrende opgaver på tværs af discipliner. Vi ved, at den gode løsning opstår i samspillet mellem fagligheder. Derfor dyrker vi en stærk faglig samarbejdskultur, hvor der også er plads til det sociale.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning med CV og eksamensbevis via linket ”Søg stillingen” senest tirsdag den 29. august 2023. Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte kontorchef Didde Riggelsen på telefonnummer 72 37 92 58.
Der kan indgå tests i ansættelsesprocessen.
Tiltrædelse snarest muligt og ansættelse efter gældende overenskomst. Arbejdsstedet er Nicolai Eigtveds Gade 28, 1402 København K.
Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.
Læs mere om ansættelse i Skatteministeriet på www.skm.dk/job.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Rødovre Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skatteministeriet, Nicolai Eigtveds Gade 28, 1402 København K
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 29-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=171476&DepartmentId=6058&MediaId=338&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5890995