BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du medvirke til at formidle finansministerens og Finansministeriets budskaber på en letforståelig måde? Kan du omsætte tekniske temaer til klar kommunikation? Motiveres du af at skulle fortælle historier til forskellige målgrupper på en måde, så de husker, hvad der blev sagt? Ønsker du at sætte dit særegne aftryk på taler, budskaber og debatindlæg, så har du nu chancen for at komme tæt på det politiske maskinrum i Finansministeriets departement.
Om stillingen Vi søger en dygtig taleskriver, der kan hjælpe med udformning af taler, talepapirer og debatindlæg, som rammer publikummet på en god, informativ måde, og som kan skabe forståelse for Finansministeriets område med et letforståeligt og klart udtryk. Foruden at skrive taleudkast til ministeren, departementschefen og andre i huset skal vores nye kollega også, når tiden tillader det, lave andet kommunikationsarbejde. Det kan eksempelvis være at sørge for at få ministerens prioriterede dagsordner ud over rampen, at koordinere og kvalitetssikre kommende udmeldinger og medieindsatser. Derudover vil du skulle bidrage til Finansministeriets interne kommunikation og sociale medier.
Vi tilbyder en stejl læringskurve samt en god og uformel omgangstone, hvor samarbejde, humor og engagement går hånd i hånd med spændende og udfordrende arbejdsopgaver. Du vil komme til at arbejde meget tæt sammen med kolleger i husets kommunikationsenhed, minister- og ledelsessekretariatet, ministerens særlige rådgivere og resten af departementets embedsmænd, ligesom du også vil være i kontakt med Finansministeriets styrelser.
Om dig Vi søger en medarbejder, som sætter en ære i at opbygge en grundig forståelse for den faglige substans i departementet og styrelserne som afsæt for dine opgaver. Du skal kunne arbejde selvstændigt og agere i en travl og ofte uforudsigelig hverdag uden at miste overblikket. Stillingen er ideel for dig, som ud over at besidde en retorisk forståelse af det at skrive en god og fængende tale, også har en god næse for kommunikation og brænder for politik og medier.
Konkret lægger vi vægt på, at du:
• har praktisk erfaring med taleskrivning og præsentationsteknik
• har en analytisk tilgang til stoffet og ønsker at lære mere om substansen
• forstår og interesserer dig for økonomiske- og samfundsmæssige forhold
• har forståelse for politik og medier
• har blik for detaljen og kan formidle tung substans forståeligt på en lettilgængelig måde
• er servicemindet og imødekommende og ønsker at opbygge et netværk til mange interessenter
• er fleksibel i forhold til arbejdstid
• ønsker at bidrage og tager ansvar for hele kommunikationsindsatsen sammen med dine kollegaer.
Vi stiller høje krav, men understøtter dig på din vej til resultater. I tilrettelæggelsen af dine arbejdsopgaver vil der fra start være fokus på din faglige og personlige udvikling.
Om os Organisatorisk er stillingen placeret i Minister- og Ledelsessekretariatet, der udgøres af presse- og kommunikationsenheden, minister- og departementschefssekretariatet og politisk sekretariat. Stillingen indebærer en stor kontaktflade til hele Finansministeriet, den øvrige del af centraladministrationen samt eksterne parter.
Læs mere om Finansministeriet her.
Ansættelsesvilkår Du ansættes efter gældende overenskomst med mulighed for individuel forhandling alt efter kvalifikationer.
Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes på rette niveau og efterfølgende kan opretholde sikkerhedsgodkendelsen i hele din ansættelsesperiode.
Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, pt. Finansministeriets departement, Statens Administration, Statens It, Økonomistyrelsen samt Medarbejder- og Kompetencestyrelsen.
Yderligere oplysninger Hvis du har spørgsmål, kan du kontakte kontorchef Sille Beck Høyer på SIEBH@fm.dk.
Ansøgning Vi ser frem til at modtage din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag via knappen ”Søg stillingen” senest den 13. august 2023.
Finansministeriet ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer alle interesserede kandidater uanset personlig baggrund til at søge. Vi ser frem til at læse din ansøgning.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Rødovre Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Finansministeriets Departementet, Christiansborg Slotsplads 1, 1218 København K
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 13-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=170963&DepartmentId=6045&MediaId=338&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5878572