BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Du er en skarp projektleder, der har værktøjskassen i orden. Du elsker milepælsplaner, leverancebeskrivelser og interessenthåndtering. Du ser samarbejde som et stærkt middel til at drive opgaver fremad, og så er du en stærk kommunikator både i skrift og i tale. Du løber måske gerne i fritiden, men du løber ikke skrigende væk, når vi sætter dig til at arbejde med skat.
Skattestyrelsen ønsker at styrke sin it-udvikling, så fremtidens it-løsninger i endnu højere grad imødekommer forretningens behov. Vi søger kollegaer med en stærk projektfaglighed, som kan være en del af et nyt koncept med dedikerede forretningsprojektledere, der skal gennemføre modning af initiativer, inden de indmeldes som foranalyser. I arbejdet vil du skulle understøtte det ledelsesmæssige ejerskab i Skattestyrelsen og bidrage til, at gevinsterne modnes og høstes. Din første opgave vil afhænge af dine kvalifikationer og erfaring; det kunne fx være inden for dødsboområdet, legacytransformation, jura eller datagovernance.
Du skal hjælpe os med at hjælpe borgerne
Skattestyrelsens opgave er at sikre, at borgerne betaler korrekte skatter og afgifter til tiden – hverken mere eller mindre. Personskat udgør med 640 mia. kr. 53 pct. af Danmarks skatteindtægter. For at løfte denne opgave har vi brug for at styrke vores it-udvikling og vores tilgang til projektledelse.
Når du er landet i projektopgaven, skal du sammen med afdelingens øvrige projektledere være med til at udvikle projeklederrollen på tværs af Personområdet i Skattestyrelsen. Vi har brug for dine projektfaglige input, så vi kan få skabt værktøjer og rammer for at brede projektledelse ud i flere dele af vores udviklingsarbejde.
Nysgerrig og vedholdende profil med godt humør
Der kan være flere veje til jobbet som en af vores nye projektledere. Du kan være en erfaren projektleder, eller du kan på anden vis have arbejdet ind i projekter som fx projektkoordinator eller projektmedarbejder og har fået mod på selv at stå med projektlederansvaret. Det er en klar fordel, hvis du har erfaring med projekter i en offentlig organisation.
Du er struktureret, har analytisk sans og er nysgerrig efter at lære nyt og finde løsninger. Frem for alt er du engageret, vedholdende, selvstændig og kan få noget fra hånden. Du er også en kollega, der får tingene til at glide med godt humør.
Din uddannelsesmæssige baggrund kan spænde bredt, og vi går mere op i indholdet af dine kvalifikationer og dine erfaringer end titlen på din uddannelse. Det er væsentligt, at du kan dokumentere projekterfaring og ideelt, hvis du har en projektlederuddannelse.
Vores forventninger til dig
Som en af vores nye forretningsprojektledere forestiller vi os, at du:
- kan se dig selv som del af et team, der sammen har ansvar for, at projektet kommer i mål.
- er drivende i din opgaveløsning og byder ind med alle de værktøjer, du har som projektleder
- arbejder struktureret og har fokus på værdiskabelsen af projektet – både de kortsigtede deadlines og langsigtede gevinsters realisering.
- sikrer opfølgning på leverancer inden for de fastsatte rammer for økonomi, tid, kvalitet og risici.
- er en vigtig drivkraft i interessenthåndtering og kommunikation, hvor det centrale er at sikre enighed om det forretningsmæssige slutmål, målbeskrivelse og gevinstrealisering.
Vi kan tilbyde dig
Du kommer til at spille en vigtig rolle i forhold til at få omsat Skattestyrelsens nye koncept for projektmodning til virkelighed og få afprøvet og udviklet konceptets analytiske værktøjskasse.
Organisatorisk hører du til i enheden/Projektkoordinering. Enheden har bl.a. ansvaret for projektindsatsen i fagområdet Person, herunder at sikre porteføljeoverblik, kompetencer og metode og understøttelse af de tværgående projekter og styregrupper. Enheden har derudover ansvaret for den overordnede styring af moderniseringsaktiviteter på områder for Personbeskatning og Finansielt Aktiv (legacytransformation).
I Projektkoordinering får du 11 engagerede kolleger. Vi er en enhed under opbygning og med en fælles passion for onsdagskage og høje grin. Vi interesserer os for hinanden og for vores sammenhold, og så har vi en uformel omgangstone. Samtidig bliver du del af Skattestyrelsens netværk af forretningsprojektledere, hvor du er med til at udvikle forretningsprojektlederrollen og governance på projektområdet.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Send senest mandag den 7. august 2023 din ansøgning samt CV og evt. dokumentation for uddannelse og kompetencer via linket ”Søg stillingen”.
Tiltrædelse den 1. oktober 2023 eller snarest muligt.
Vi forventer at afholde 1. samtaler mandag den 14. august og 2. samtaler i uge 34. For kandidater, der går videre i processen, skal der afsættes tid til personanalyse, logikanalyse og evt. en faglig case samt en 2. samtale.
Vil du høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Iben Kromann via sms på 72 37 53 79 med henblik på at aftale tid til telefonopkald.
Der vil forud for ansættelse blive indhentet straffeattest og referencer.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Ansættelsesområdet vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.
Arbejdsstedet er Copenhagen Towers 1, Hannemanns Allé 25, 2300 København S.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Rødovre Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, KBH, Hannemanns Allé 25, Hannemanns Allé 25, 2300 København S
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 07-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=170581&DepartmentId=9408&MediaId=2872&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5876256