Forretningsudvikler med blik for it-forretningsprocesser

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du tage ansvar for forretningsudvikling af indkomstbeskatningen i Danmark? Brænder du for processtyring, digitalisering og implementering? Er du god til at navigere i et bredt samarbejde i en kompleks organisation? Så er det måske dig, vi søger til kontor for Indkomst- og Pensionsprocesser.

Vi tilbyder en stilling som forretningsudvikler i vores indkomstteam, hvor du kommer helt tæt på de indkomstdata, der ligger til grund for beregning af skat og offentlige ydelser, og hvor du samtidig er med til at skabe grundlaget for fremtidens skattesystem i Danmark.

Vi søger en profil med interesse og indblik i digital transformation og it-strategisk forretningsudvikling. Du får stor indflydelse på, at de administrative processer fungerer, så borgerne hverken betaler for meget eller for lidt i skat, og at de indkomstdata, der anvendes på tværs af den offentlige sektor, er korrekte.

Opgaverne kan fx handle om implementering af ny skattelovgivning eller økonomiske hjælpepakker, bidrag til moderniseringsplaner og projektledelse af små og mellemstore projekter. Eller om samarbejde med andre statslige styrelser om forretningsudvikling i den offentlige sektor.

Om dig
Du kender til optimering af dataprocesser, informationsstyring, lønindberetninger eller forretningsudvikling i den offentlige sektor. Din uddannelsesmæssige baggrund kan fx være som kandidat i IT, samfundsvidenskab, ingeniør eller tilsvarende - gerne med teknisk indhold. Du kan også have jobmæssig erfaring med it-udvikling eller lønindberetning fra enten den offentlige eller den private sektor. Hvis du er ny i rollen som forretningsudvikler indenfor skat, får du en grundig oplæring.

Du skal ikke kunne kode, men du skal have en basal forståelse for databehandling og overførsel af store mængder data mellem systemer, så du kan tale med systemejere om tekniske løsninger.

Det vigtige er, at du er

  • Analytisk og opsøgende og kan sætte dig ind i kompleks viden
  • God til at sætte dig ind i dataflow og systemintegrationer
  • I stand til at kommunikere præcist både mundtligt og skriftligt med andre fagpersoner
  • God til at planlægge og drive egne opgaver - også i travle perioder
Den ideelle kandidat trives både med at navigere mellem politiske beslutninger og organisatorisk implementering og med at dykke ned i tekniske problemstillinger, der ofte også rummer en juridisk vinkel.

Om os

  • Vi er et udviklingskontor, der har det forretningsmæssige ansvar for it-understøttelsen af indkomst- og pensionsoplysninger.
  • Vi analyserer og løser driftsproblemer og sikrer fremdrift og nyudvikling i udviklingsprojekter med stor samfundsmæssig betydning.
  • Vi er et engageret hold, der vægter videndeling og faglige drøftelser højt.
  • Vi arbejder både med forretningskrav til gamle og nye systemer og ser på tværs af den samlede løsning.
  • Vi er en blanding af fagligheder, og tilsammen har vi omfattende viden om de komplekse forhold, der danner grundlaget for virksomhedernes indberetning af indkomstoplysninger.
Vi inddrager hinandens kompetencer for at skabe de bedst mulige resultater og har fokus på den enkeltes og teamets trivsel og udvikling. Hvis du er typen, der stiller spørgsmål, så kan du her få svar på stort og småt, mens du sætter dig ind i et komplekst område.

Du bliver en del af et godt fagligt fællesskab i et team på ni personer i et kontor, hvor der p.t. er 16 medarbejdere og en kontorchef. Vi har en uformel omgangstone, og kan lide at have det sjovt. Vi vægter frihed under ansvar og behandler hinanden med respekt og tillid, og tilbyder en høj grad af fleksibilitet og mulighed for selvstændig arbejdstilrettelæggelse.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning, CV samt yderligere relevant materiale hurtigst muligt og senest 31. august 2023 via linket ”Søg stillingen”.

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Susanne Baunsgaard på telefon 7238 9592 eller chefkonsulent Frederik Kjærskov på telefon 7337 6799. Vi søger i øjeblikket to forskellige profiler til kontoret.

Vi forventer at indkalde til og afholde samtaler løbende, og der kan indgå personanalyse og logikanalyse i forbindelse med samtaleforløbet.

Forud for ansættelsen vil der blive indhentet referencer og straffeattest.

Tiltrædelse hurtigst muligt.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Ansættelse vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Arbejdsstedet er Copenhagen Towers, Hannemanns Allé 25, 2300 København S.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Rødovre Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, KBH, Hannemanns Allé 25, Hannemanns Allé 25, 2300 København S

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 31-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=170577&DepartmentId=9408&MediaId=2872&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5885349

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet