Vild vækst har længe været overskriften for aarhusianske Ditur, der netop i år har kunne fejre deres 10-års jubilæum. Siden starten i 2014, og senere deltagelsen i Løvens Hule i 2020, har de to tvillingebrødre nemlig ikke set sig tilbage. Nu melder de klar med åbningen af deres fjerde butik på bare ét år.
Siden de to aarhusianske iværksætterbrødre, Kasper og Mikkel Dissing, startede virksomheden Ditur i 2014, er det gået stærkt. I dag er de Skandinaviens største onlineforhandler af ure og accessories, og selvom hovedfokus altid har været – og stadig er – på onlinesalget, så har man det seneste år alligevel valgt også at øge prioriteringen af de fysiske butikker, som man ifølge ejerleder Kasper Dissing ikke må undervurdere betydningen af:
”De fysiske butikker fungerer både som et servicecenter og et udstillingsvindue for vores forretning, og så giver de jo mulighed for at mærke varerne mellem hænderne. Det ser vi en stor værdi i,” fortæller han.
Den nye butik kommer til at ligge i Rødovre Centrum, der i dag servicerer 9 mio. kunder årligt. Om placeringen fortæller Kasper Dissing: ”Vi har længe haft et godt øje til Rødovre Centrum, der måske er Danmarks mest kommercielle shoppingcenter. Nu har vi så været heldige at få fat i et sjældent udbudt butikslokale på en god placering, som vi er meget glade for.”
Han tilføjer, at de ligeledes er glade for den betydning, det får for deres sjællandske kunder, der længe har efterspurgt en butik på øen. For selvom butikken bliver den sjette fysiske butik, bliver det samtidig den første på Sjælland. De resterende butikker ligger placeret i Aarhus, Hasselager, Odense, Malmø og Skien.
Ejerledere Kasper og Mikkel Dissing forventer at kunne åbne for dørene til den nye butik i Rødovre i starten af november, og det bliver naturligvis med et brag af en åbningsfest med store rabatter og køtilbud.
Flere butikker på vej
Selvom det bliver den fjerde butiksåbning på bare et år, hverken tror eller håber Kasper Dissing, at det bliver den sidste. Senest har de åbnet butik i Rosengårdcentret i Odense samt opkøbt en urmager i Skien i Norge.
”Med tilstedeværelsen i både Norge, Sverige og nu også bredt i Danmark er vi ret godt med, men det er klart, at ambitionerne også løbende vokser sig større. Der er ingen tvivl om, at vi tror på omnichannel og de fysiske butikker, og derfor er det en vigtig del af vores strategi,” fortæller Kasper Dissing, der dog ikke kan løfte sløret for, hvor næste butik kommer til at ligge:
”Vi har selvfølgelig øjnene rettet mod flere steder, både i ind- og udland, men meget afhænger af de helt rigtige lokaler.”