It-systemkoordinator (Systemforvalter) til kriminalitetsforebyggelsesområdet i kriminalforsorgen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være bindeled mellem it, forretning og it-leverandører i en samfundsbærende organisation med ca. 4.500 medarbejdere? Kan du være med til at omsætte forretningens ønsker til it-understøttelse? Har du engagement og lyst til at arbejde selvstændigt? Så er du måske vores nye it-systemkoordinator.

Vi arbejder kontinuerligt med at styrke systemforvaltningen i tæt dialog med vores forretning og gennem dette samarbejde sikrer vi en effektiv, moderne og specialiseret systemunderstøttelse af kriminalforsorgens virksomhed.

Dine opgaver
Som it-systemkoordinator bliver du bindeled mellem it, forretning og it-leverandørerne, og du får ansvaret for:

  • At forvalte og sikre løbende videreudvikling og faglig support af et eller flere af kriminalforsorgens fagsystemer.
  • At deltage i it-projekter – kan både være agile- og plandrevne projekter.
  • Varetage samarbejdet mellem it- og forretning samt inddragelse af brugere gennem vores it-samarbejdsmodel, der udstikker rammerne for roller og ansvar.
  • Leverandørstyring samt håndtering af hændelser og ændringer i samarbejde med interne og eksterne leverandører.
  • At facilitere superbrugernetværk.
  • At etablere og anvende en prioriteret opgaveliste på system-niveau, der kan indgå i forretningsområdets fælles backlog.
  • Bistå opgaver vedr. indkøb af systemer, og varetage den efterfølgende kontrakt- og leverandørstyring.
Den systemforvalter vi aktuelt søger, skal primært – men ikke kun - arbejde med et system til registrering af resocialiserende indsatser i kriminalforsorgens institutioner, løn til indsatte, og understøttende indsatser for misbrugsbehandling, programvirksomhed, uddannelse og arbejde. Her pågår flere videreudviklingsaktiviteter, som fx færdiggørelse af statistikmodul, udvikling af vidensbase og facilitering af superbrugernetværk.
Du vil referere til enhedslederen for det pågældende forretningsdomæne i enheden Videreudvikling og Forvaltning. Som it-systemkoordinator kan vi love dig en afvekslende hverdag i et arbejdsmiljø præget af en god omgangstone og engagerede kollegaer.

Hvem er du?
Din uddannelsesbaggrund er ikke afgørende, men det vil være en stor fordel, hvis du allerede har viden om kriminalitetsforebyggelse eller uddannelsesområdet. Vi forestiller os, at du har en it-uddannelse eller anden relevant uddannelse kombineret med interesse og erfaring inden for videreudvikling og forvaltning af it-systemer. Du har måske en baggrund som systemejer/systemforvalter, service level-manager, applications-manager eller tilsvarende funktion, hvor du har arbejdet i feltet mellem it, forretning og leverandører. Du kan have stor erfaring, men du kan også være relativt nyuddannet med lyst og mod på at lære en masse og udvikle dig hurtigt.

Du vil få en bred kontaktflade med forskellige personalegrupper i kriminalforsorgen og med vores it-leverandører. Det er derfor afgørende, at du kan opbygge og vedligeholde gode relationer med fokus på at skabe værdi for forretningen.

Derudover forstiller vi os, at

  • det er naturligt for dig at arbejde selvstændigt, at du kan prioritere og planlægge dine opgaver og levere dem til tiden i en god kvalitet,
  • du værdsætter kollegiale samarbejder og sætter en ære i at respektere forskelligheder, hvad enten disse opstår i kompetencer, baggrund eller opgavetilgange,
  • du er en dygtig facilitator, der er i stand til at omsætte forretningens behov til effektive og brugbare digitale løsninger.
  • du af egen drift kan og vil indgå i faglige fællesskaber, hvor fællesskabet definerer begreber, indstiller værktøjer osv.
Da kommunikation er vigtig for at lykkes med opgaven, og vi stiller krav til skriftlige produkter, er det vigtigt, at du kan formulere dig flydende, klart og tydeligt på dansk.

Vi tilbyder…
Vi tilbyder et spændende job, hvor du får mulighed for at gøre en betydelig forskel i en organisation i rivende udvikling med en bred vifte af opgaver og projekter.

Du får en afvekslende arbejdsdag med en blanding af planlagte og akutte opgaver, der kræver hurtig omstilling og indsats. Vi har et godt arbejdsmiljø præget af en god omgangstone og engagerede og kompetente kolleger. Vi stiller krav til hinanden, og hjælper hinanden til vi i fælleskab er i mål med opgaven.

Vores arbejdsplads er centralt beliggende på det skønne Christianshavn tæt på metro og de nye inderhavnsbroer.

Hvem er vi?
Stillingen er placeret i Videreudvikling og Forvaltning, som er en del af Center for IT og Digitalisering, der er et af fem centre i Direktoratet for Kriminalforsorgen. I Center for IT og Digitalisering er vi ca. 100 medarbejdere, der er opdelt i fem enheder. Center for IT og Digitalisering beskæftiger sig bl.a. med it-udviklingsprojekter, drift, infrastruktur, it-sikkerhed, databeskyttelse og informationssikkerhed samt systemforvaltning og vedligehold.

Videreudvikling og Forvaltning består af en fagchef, to enhedsledere og ca. 20 medarbejdere. Enheden arbejder bl.a. med vedligehold og videreudvikling af kriminalforsorgens systemportefølje. I vores projekter arbejder vi både agilt og plandrevet.

Løn- og ansættelsesvilkår
Løn og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst.
Der vil herudover være mulighed for at forhandle tillæg afhængig af erfaring og kvalifikationer.

Ansættelsesområdet er kriminalforsorgen. Tjenestestedet er Direktoratet for Kriminalforsorgen, Strandgade 108, 1401 København K.

Sikkerhedsgodkendelse er en forudsætning for ansættelsen, ligesom at du skal kunne opretholde sikkerhedsgodkendelsen gennem din ansættelse.

Stillingen ønskes besat snarest muligt.

Yderligere oplysninger
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til enhedsleder, Michael Fagerlund Andersen +45 7255 9480

Ansøgning
Du søger stillingen via linket "Søg stillingen”.
Din ansøgning med CV, dokumentation for uddannelse og forudgående erfaring skal være modtaget senest torsdag den 10. august 2023.

Hvis du indkaldes til samtale, så skal du til samtalen medbringe identifikation f.eks. pas eller kørekort.

Det er en forudsætning for ansættelse, at du i forbindelse med samtalen giver dit samtykke til, at kriminalforsorgen må indhente og vurdere oplysninger om dig i det Centrale Kriminalregister. Inden ansættelse skal vi modtage dokumentation for CV, f.eks. ansættelsesbeviser.

Alle interesserede uanset personlig baggrund opfordres til at søge.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Rødovre Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

DIREKTORATET FOR KRIMINALFORSORGEN, Strandgade 100, 1401 København K

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 10-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=170908&DepartmentId=9248&MediaId=2733&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5877652

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet