Juridisk profil til forretningsudvikling efterlyses

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være med til at udvikle forretningsprocesserne for indberetning og beskatning af indkomster i Danmark? Brænder du for digitalisering, processtyring og implementering, og har du lyst til arbejde i spændingsfeltet mellem jura og it-processer? Så er det måske dig, vi søger til kontor for Indkomst- og Pensionsprocesser.

Vi tilbyder en stilling som juridisk funderet forretningsudvikler i vores indkomstteam, hvor du kommer helt tæt på at implementere politik i praksis, og hvor du samtidig er med til at skabe grundlaget for fremtidens skattesystem i Danmark. Arbejdet kommer de kommende år til at handle om digital transformation, for eksempel om hvordan de oplysninger, der indberettes til eIndkomst, i endnu højere grad kan gøre nytte i Skattestyrelsen og hos de mange andre myndigheder, der baserer deres administration på oplysningerne.

Vi har lige nu brug for en profil med juridisk interesse og indblik, gerne indenfor skatteret. Du bliver et af teamets juridiske fyrtårne, der sammen med dine kolleger sikrer, at vores processer og it-understøttelse er juridisk korrekte. I komplicerede problemstillinger indgår du i kommunikationen med Skattestyrelsens juridiske eksperter.

Om dig
Som juridisk forretningsudvikler skal du trives med at navigere mellem udmøntning af politiske beslutninger, organisatorisk implementering og afklaring af det juridiske grundlag for it-udvikling og vejledningsindsats. Opgaverne kan fx handle om at finde svar på et spørgsmål om, hvordan en virksomhed indberetter indkomst og skat for en medarbejder, vurdere forslag til ny lovgivning eller om at afklare det lovgrundlag, der lægges til grund for it-projekter. Opgaverne kan også handle om samarbejde med andre statslige styrelser om forretningsudvikling i den offentlige sektor.

Når der opstår tvivl om juridiske problemstillinger, er du specialisten, der som bindeled afklarer problemstillingerne med andre fagpersoner. Som juridisk forretningsudvikler bidrager du til, at de administrative processer fungerer, så borgere hverken betaler for meget eller for lidt i skat.

Du skal ikke være ekspert i skattejura, men du skal kunne vurdere en juridisk problemstilling i forhold til forvaltningsret og skatteret. Din uddannelsesmæssige baggrund kan for eksempel være som jurist, en samfundsvidenskabelig kandidatuddannelse med juridisk fokus, skatterevisor eller tilsvarende. Måske har du jobmæssig erfaring med lønadministration fra enten den offentlige eller private sektor. Hvis du er ny i rollen som juridisk forretningsudvikler indenfor skat, får du en grundig oplæring.

Om os

  • Vi er et udviklingskontor, der har det forretningsmæssige ansvar for it-understøttelsen af indkomst- og pensionsoplysninger.
  • Vi prioriterer at forstå de problemer, vi skal løse samtidigt med, at vi sikrer fremdrift.
  • Vi er et engageret hold, der vægter videndeling og faglige drøftelser højt.
  • Vi arbejder både med forretningskrav til gamle og nye systemer og ser på tværs af den samlede løsning.
  • Vi er en blanding af fagligheder, og tilsammen har vi omfattende viden om de komplekse forhold, der danner grundlaget for virksomhedernes indberetning af indkomstoplysninger til det fællesoffentlige system eIndkomst.
Du får en strategisk vigtig stilling, hvor du bliver en del af processer og udviklingsprojekter med stor samfundsmæssig betydning og stor bevågenhed.

Du bliver en del af et godt fagligt fællesskab i et team på ni personer i et kontor, der p.t. tæller 16 medarbejdere og en kontorchef. Vi har en uformel omgangstone, og kan lide at have det sjovt. Vi inddrager hinandens kompetencer for at skabe de bedst mulige resultater, og har fokus på den enkeltes og teamets trivsel og udvikling. Hvis du er typen, der stiller spørgsmål, så kan du her få svar på stort og småt, mens du sætter dig ind i et komplekst område.

Vi vægter frihed under ansvar og behandler hinanden med respekt og tillid. Vi tilbyder en høj grad af fleksibilitet og mulighed for selvstændig arbejdstilrettelæggelse.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning, CV samt yderligere relevant materiale hurtigst muligt og senest 31. august 2023 via linket ”Søg stillingen”.

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Susanne Baunsgaard på telefon 7238 9592 eller fuldmægtig Oliver Amstrup på telefon 7238 3157. Vi søger i øjeblikket to forskellige profiler til kontoret.

Vi forventer at indkalde til og afholde samtaler løbende, og der kan indgå personanalyse og logikanalyse i forbindelse med samtaleforløbet.

Forud for ansættelsen vil der blive indhentet referencer og straffeattest.

Tiltrædelse hurtigst muligt.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Ansættelse vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Arbejdsstedet er Copenhagen Towers, Hannemanns Allé 25, 2300 København S.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Rødovre Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, KBH, Hannemanns Allé 25, Hannemanns Allé 25, 2300 København S

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 31-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=170578&DepartmentId=9408&MediaId=2872&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5885353

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet