BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Om jobbet
Børne- og Familieafdelingen søger tre teamledere til faste stillinger med tiltrædelse 1. august 2024.
Hvis du ønsker at være med til at understøtte en ny organisationsstruktur i en afdeling med høje socialfaglige ambitioner, hvor vi vægter et stærkt sammenhold, og har gang i visionære udviklingsplaner, så er du måske en af vores nye teamledere. Vi søger en teamleder af Visitationsteamet, en teamleder af Børne- og Ungeteam Nord og en teamleder af Børne- og Ungeteam Syd.
Vi har netop besluttet at foretage en organisationsændring for bedre at kunne sikre et godt arbejdsmiljø med nærværende ledelse, samtidig med implementeringen af Barnets Lov, der kalder på tidlig forebyggende indsats og styrket inddragelse af barnet.
Du vil blive en del af et lederteam som består af leder af myndighedsområdet, leder af administrations- og specialteamet, vores socialfaglige udviklingskonsulent og i alt tre teamledere.
Teamlederne har en særlig funktion i forhold til at sikre høj kvalitet i det daglige arbejde både socialfagligt, juridisk og i sammenhæng med de økonomiske rammer. Teamlederne varetager både den faglige og personalemæssige ledelse. Det er vigtigt at du har en åben og anerkendende ledelsesstil, hvor du lytter til medarbejderne.
Dine opgaver vil bl.a. bestå af:
- Sikre trivsel og udvikling af medarbejderne
- Bidrage til den fortsatte implementering af Barnets Lov, herunder styrket inddragelse af barnet.
- Implementering af ICS og SOS-metoderne
- Faglig sparring og teammødefacilitering
- Sagsgennemgang for at sikre kvalitet og økonomi
- Kvalitetssikring af bl.a. børnefaglige undersøgelser, handleplaner og afgørelser
- Implementering af DUBU
- Drifts- og personaleledelse, herunder ansættelse, MUS-samtaler, ferieplanlægning og sygefravær.
- Tilgængelighed for telefonisk sparring med døgnvagten hver 3. uge
Din profil
Vi forventer, at du har:
- En socialfaglig uddannelse
- Erfaring indenfor myndighedsarbejde på børne- og ungeområdet og gerne ift. de metoder vi anvender.
- En nærværende, nysgerrig, tålmodig og inddragende tilgang
- Evne til at navigere og prioritere i en kompleks arbejdsmængde
- Helhedsorientering med blik for tværfagligt samarbejde
- Kreativ, nytænkende og samarbejdsorienteret tilgang
- Evne til at kommunikere tydeligt og bevare overblikket i travle perioder
- Evne til at fremme konstruktivt samarbejde med barn/ung, forældre og samarbejdspartnere
- Et godt humør og positiv indstilling
Derfor skal du vælge os
Vi har store faglige ambitioner for afdelingen og ønsker et endnu stærkere fagligt samarbejde mellem alle teams, ved blandt andet at anvende fælles faglige metoder i hele afdelingen.
Myndighedsområdet består af et Administrationsteam med fire medarbejdere, et Specialteam med fire børne- og ungerådgivere, et Visitationsteam med fem børne- og ungerådgivere, et Børne- og Ungeteam med 15 børne- og ungerådgivere, som er delt i Nord og Syd, samt et Familieplejeteam med tre familieplejekonsulenter.
Børne- og Familieafdelingen inkluderer også et familiehus, ungdomsboliger, støtte- og kontaktpersoner, specialundervisningstilbud og et børnehus. Vi samarbejder tæt med PPR, sundhedsplejen samt skole- og dagtilbudsområdet.
Rødovre Kommune har en flad struktur, der fremmer ligeværdigt og smidigt tværfagligt samarbejde.
Vi vægter det sociale samvær højt, både i teamet og afdelingen. Traditioner som strikkecafé, fælles torsdagskaffe og glæden ved gode kager styrker vores gode kollegiale sammenhold.
Som teamleder hos os får du:
- En mulighed for at præge teamet og tænke kreativt
- Strategisk kompetenceudvikling
- Et arbejde med høj grad af indflydelse og ansvar
- Et introduktionsprogram for en god start
- Et tæt samarbejde med dygtige medarbejdere og ledere.
- En arbejdsplads, der vægter det kollegiale fællesskab, med fokus på den fælles opgaveløsning.
Løn- og ansættelsesvilkår
I henhold til gældende overenskomst og efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation.
Stillingerne er til besættelse pr. 1. august 2024.
Hvis du vil vide mere
Se mere på www.rk.dk. Du er også velkommen til at kontakte leder af administrations- og specialteamet Laila Ljungbeck på tlf. 3637 7322. Fra den 6. juni 2024 kan du kontakte vores nye leder af myndighedsområdet Ida Andersen på tlf. 3637 7367.
Ansøgning
Send din ansøgning online med relevante bilag og referencer senest tirsdag den 18. juni 2024. Klik på knappen 'Ansøg online'/'Søg jobbet' for at sende din ansøgning. Vi forventer at afholde første samtale fredag den 21. juni 2024 og anden samtale onsdag den 26. juni 2024.
Rødovre Kommune har røgfri arbejdstid. Vi ser mangfoldighed som en styrke. Derfor opfordrer vi alle uanset alder, køn, handicap, livsstil, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge jobbet. Vi tilbyder vores medarbejdere en trivsels- og sundhedsordning med bl.a. fysioterapi og holdtræning.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Rødovre Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Børne- og Familieafdelingen, Rødovre Parkvej, 2610 Rødovre
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 18-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6056980