Vil du være med dér, hvor beslutningerne bliver til virkelighed? Som leder af Politisk og Juridisk Betjening i Rødovre Kommune får du en unik mulighed for at stå helt centralt i krydsfeltet mellem politik og jura – og være med til at sikre, at den demokratiske proces fungerer gnidningsløst.
Hos os arbejder vi Sammen om Rødovre for at skabe en stærk og moderne velfærdskommune. Vi har høje ambitioner, og vi tror på, at gode relationer og klare processer er nøglen til kvalitet i den politiske betjening. Her bliver du en del af en veldrevet organisation med tæt kontakt til borgmester, direktion og kommunalbestyrelse – og du får ansvaret for at lede et kompetent team, der sikrer juridisk rådgivning og kvalitet i de politiske sager.
Hvis du trives med at skabe overblik, optimere arbejdsgange og være sparringspartner for både politikere og ledelse, så er dette jobbet for dig. Du får en hverdag med stor variation, hvor du både arbejder strategisk og praktisk – og hvor din indsats gør en reel forskel for demokratiet og borgerne i Rødovre.
Om stillingen
Du bliver leder af enheden Politisk og Juridisk Betjening i Staben for Politik, Strategi og Digitalisering. Enheden er centralt placeret på Rådhuset tæt på borgmesteren og direktionen. Vi understøtter organisationen med politisk betjening, dagsordensproduktion og juridisk rådgivning.
Som leder får du det samlede ansvar for enhedens ni engagerede medarbejdere, der har bred generalistviden inden for politisk betjening og jura. Du skal skabe rammerne for et stærkt samarbejde i den forholdsvis nye enhed og på tværs af organisationen, sikre kvalitet i sagerne og professionalisere og udvikle effektive arbejdsgange.
Du arbejder tæt sammen med stabschefen og de fire øvrige ledere i staben (Strategi og Udvikling, Digital drift, Digital udvikling og Kommunikation) samt med kommunens chefgruppe og direktion. Vi har et onboarding-program klar, så du kommer godt fra start.
Dine opgaver
Politisk og Juridisk Betjening løser bl.a. opgaver inden for:
- Betjening af kommunaldirektør og borgmester (forkontor)
- Processer og kvalitetssikring af politiske sager til udvalg og kommunalbestyrelse
- Afvikling af valg og ledelse af valgsekretariatet
- Juridisk rådgivning på tværs af kommunen, herunder styrelseslov, kommunalfuldmagt, partistøtte og forvaltningsret
- Tilsyn med almene boliger
- Sekretariat for Beboerklagenævnet, Huslejenævnet, bevillingsnævn og hegnssyn
- Ansvar for kommunens forsikringer og Whistleblower-ordning
Vi søger en leder med politisk tæft og juridisk forståelse
Vi ved, at ingen kan alt, men vi leder efter dig, der:
- Har erfaring med personaleledelse eller er et tydeligt ledelsestalent
- Har politisk tæft og dokumenteret erfaring med politiske sager og processer - gerne fra en kommune, eller anden politisk ledet organisation
- Er proaktiv, struktureret og kan skabe overblik, når mange sager skal koordineres
- Har kendskab til lov om kommuners styrelse, så du kan rådgive borgmester, direktion og chefer i konkrete politiske sager. Det er ikke et krav, at du er jurist, men du skal kunne sætte dig ind i den relevante lovgivning
- Har erfaring med at lede og afvikle valg
- Er en samarbejdsorienteret lederkollega, der håndterer både store politiske sager og praktiske opgaver
- Bevarer roen og har mod på at træde ind i driften og sikre, at vi når i mål, når det kræves.
Vi tilbyder
- En centralt placeret stab med stærkt fagligt miljø og nysgerrighed på hinandens kompetencer
- Fokus på god ledelse og ledelsesudvikling – du bliver en del af et ledelsesnetværk fra dag ét
- Et arbejdsfællesskab, hvor vi værner om relationer og samarbejde – du står aldrig alene med en opgave
- Fleksibel arbejdstid og mulighed for hjemmearbejde ca. én gang om ugen
- Kontor på 1. sal i det smukke Arne Jacobsen-rådhus med udsigt til grønne arealer
- Nem adgang til rådhuset med cykel, kollektiv trafik eller bil (god adgang til gratis parkering)
Er du klar til at tage ansvar for den politiske betjening og den juridiske rygrad i Rødovre Kommune?
Så glæder vi os til at høre fra dig!
Du er velkommen til at kontakte Stabschef Ingrid J. Melchiorsen på telefon 5077 5677, hvis du har spørgsmål til stillingen.
Vi forventer at holde samtaler 13. januar (1. runde) og 20. og 22. januar (2. runde).
Rødovre Kommune er en geografisk lille og centralt beliggende kommune med et højt ambitionsniveau for borgerne og byen. Også af den grund er vi en attraktiv og spændende arbejdsplads, og vi ser mangfoldighed som en styrke. Derfor opfordrer vi alle uanset alder, køn, handicap, livsstil, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge jobbet.
Vi tilbyder vores medarbejdere en trivsels- og sundhedsordning med bl.a. fysioterapi og holdtræning. Bemærk, at Rødovre Kommune har røg- og nikotinfri arbejdstid, som betyder, at vi ikke må ryge eller tilsvarende som vapes eller snus i arbejdstiden.
Vores stillinger opslås på fuld tid medmindre andet er angivet i stillingsopslaget.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Rødovre Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Politisk og Juridisk betjening, Rødovre Parkvej, 2610 Rødovre
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 07-01-2026;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/find-job/5523bcb3-a2ee-4a54-96c3-c5cb71d9e0f2