Ny leder af den kommunale hjemme- og sygepleje der balancerer mellem sikker drift og udvikling

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Om jobbet
Vil du stå i spidsen for at videreudvikle hjemmeplejen i Rødovre Kommune? Så er det dig vi leder efter.

Hjemmeplejen har ansvaret for at levere kerneydelser i form af behandling, pleje, omsorg og praktisk bistand. Det skal ske inden for de givne rammer på et højt fagligt niveau og med effektiv anvendelse af ressourcerne.

Ambitionsniveauet er i top; vi skal have en ældrepleje, der kan måle sig med de bedste i landet. Vi sætter borgeren først og ”Sammen med borgeren” er et særligt tankesæt i Rødovre Kommune, som betyder, at samarbejdet med borgerne konstant er i højsædet – også med de pårørende. Borgernes ressourcer, ønsker og individuelle behov er omdrejningspunktet for vores arbejde.

I Hjemmeplejen er vi ud over lederen (dig) af hjemmeplejen og –sygeplejen 1 gruppeleder for sygeplejen, 6 gruppeledere for hjemmeplejegrupperne og 1 gruppeleder for administration. De 8 mellemledere refererer til lederen af hjemmeplejen, der selv refererer til Ældre- og Sundhedschefen. Her er ca. 350 medarbejdere, der er organiseret i et antal tværgående teams og lokalt forankrede grupper samt en række faglige ressourcepersoner. Det tværgående arbejdsfællesskab er stærkt, bl.a. i kraft af, at man accepterer den gensidige afhængighed af hinanden. Budgettet er på ca. 160 mio. kroner.

Hjemmeplejen er i gang med en proces, hvor planen er, at vi bliver samlet i ét hus i 2025. I den forbindelse er vi blandt andet i gang med at reorganisere aften/nat hjemmeplejen, som skal være en selvstændig enhed. Du står for at bringe de faglige og organisatoriske forandringer sikkert i mål over tid på en måde, hvor du løbende prioriterer og på en nysgerrig og inddragende måde sikrer, at driftens rammer og vilkår indtænkes i dine beslutninger.

Du bliver en del af en ledergruppe i Ældre og Omsorg, som består af ni ledere, hvor alle er relativt nye, som sammen løbende afstemmer og sparrer omkring den fælles opgaveløsning. Ledergruppen har sammen formuleret et strategisk grundlag ”Sådan er vi sammen”, som indeholder vores kerneopgave, rehabilitering som det bærende tankesæt samt kultur- og adfærdsprincipper for det gode samarbejde. Vi er i fuld gang med at få det strategiske grundlag ud at leve i hele organisationen. I 2024 vil vi særligt have fokus på at få rehabilitering udbredt endnu mere på hele området.

Din profil
Vi ved, at ingen kan alt, men vi søger efter dig som:

  • Er en synlig leder.
  • Har skabt resultater i kraft af dit værdisæt, faglighed, evne til at få følgeskab og vilje til at samarbejde.
  • Har kommunal eller offentlig ledelseserfaring fra en større organisation, samt god indsigt og praksiserfaring fra drift og udvikling på ældre- og/eller sundhedsområdet.
Det er vigtigt, at du som leder har fokus på sundhedsfaglige kerneopgaver og respekt for ældreområdets betydning for borgernes hverdag. Jobbet kræver samtidig en strategisk tankegang og udsyn. Du er trænet i – som kultursætter – at lede forskellige typer af medarbejdere. Hjemmeplejen søger ledelse med faglighed, personlighed og respekt for andre. Du skaber klarhed om strukturer, kommandoveje og forventninger.

Dit udsyn er bredt og du kender til vigtigheden af at tale fællesskabet op, bygge bro i samarbejdet og skabe stærke relationer på en arbejdsplads i udvikling. Du tager ansvar ikke kun for opgaverne i egen organisation men også gerne på tværs af et område, hvor der er gode muligheder for at øge indflydelse på hvordan hjemmeplejen i fremtiden skal se ud.

Endelig er det vigtigt, at du sikrer driften ved at fastholde og styrke fokus på nedbringelse af sygefravær, styrket rekruttering, fastholdelse af medarbejdere og ikke mindst en sikker styring af økonomien. En relevant sundhedsfaglig uddannelse er en forudsætning samt lederuddannelse svarende til diplomniveau – gerne masterniveau.

Derfor skal du vælge os
Vi kan ikke alt, men vi er særligt stolte af:
  • At vi har en særlig faglig dedikation og stolthed til arbejdet, som forplanter sig i en daglig værdig og professionel tilgang til borgerne. At de faste selvstyrende teams på hjemmeplejeområdet er overgået succesfuldt fra projekt til drift i 2023.
  • At vi har en høj social kapital, som sikrer trivsel og et godt arbejdsmiljø.
Rødovre er en integreret del af hovedstaden med mindre end 10 km til Rådhuspladsen i København. Kommunen har et godt ry og er anerkendt for ambitioner og resultater på velfærdsområderne. Der er fokus på forebyggelse og et godt serviceniveau for ældre og handicappede medborgere. Nytænkning af samspillet med borgere står aktuelt højt på dagsordenen.

Løn- og ansættelsesvilkår
I henhold til gældende overenskomst og efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation.

Hvis du vil vide mere
Hvis du vil vide mere, kan du læse mere på www.rk.dk. Du er også velkommen til at kontakte Ældre- og Sundhedschef Ida Kock Møller på telefon 23315502.

Ansøgning
Vi skal have din ansøgning med relevante bilag og referencer senest 2. februar 2024. Klik på knappen ”Søg stillingen” for at sende din ansøgning. Samtaler afholdes i uge 6 og 7.

Rødovre Kommune har røgfri arbejdstid. Vi ser mangfoldighed som en styrke. Derfor opfordrer vi alle uanset alder, køn, handicap, livsstil, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge jobbet. Vi tilbyder vores medarbejdere en trivsels- og sundhedsordning med bl.a. fysioterapi og holdtræning.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Rødovre Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Staben i Ældre og Omsorg, Else Sørensens Vej, 2610 Rødovre

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 02-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5972467

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet