BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vær med til at omsætte vores politiske vision om en grøn og bæredygtig bane til virkelighed. Som assisterende projektleder hos Banedanmark får du mulighed for at arbejde med komplekse og spændende infrastrukturprojekter hos en af Danmarks største bygherrer.
Sammen med resten af Banedanmarks bygherreorganisation får du ansvar for at omsætte finanslovsmidler til værdiskabende projekter på jernbanen. Vi gennemfører løbende anlægs- og fornyelsesprojekter på det danske jernbanenet i samarbejde med nogle af de største danske og europæiske bygherrerådgivere og entreprenører.
Du vil blive ansat i Banedanmarks Anlægsdivision, som har ansvaret for Banedanmarks anlægsprojekter i alle størrelser. Ikke to dage er ens, og du vil opleve et miljø, hvor du med dit engagement kan gøre en positiv forskel.
Banedanmark har en stor pipeline med meget spændende projekter, hvor der er mulighed for at vise sit værd indenfor alle projektledelseshåndværkets mest bærende elementer. Projekterne er komplicerede i faglig sammensætning og kræver en grundig og kompetent planlægning, ledelse, økonomistyring og ikke mindst evnen til at navigere i et miljø med mange interne og eksterne interessenter.
Medansvar for alle projektets faser
Som assisterende projektleder har du sammen med en erfaren projektleder ansvaret for nogle af vores anlægsprojekter.
Opgaverne består primært i at:
- lede et projektteam bestående af højt specialiserede projektmedarbejdere, der både kommer til at udfordre og støtte jer. De vil bistå med faglighed på de fag, som I ikke nødvendigvis har erfaring med
- styre projekterne gennem både projekteringsfaser og udførelsesfasen
- sikre et fokus på både tid, økonomi og kvalitet
- forberede, udbyde, forhandle samt indgå rådgiver- og entreprenørkontrakter, herunder også den løbende kontraktstyring.
Banedanmark er en stor organisation og du vil få behov for gennem dit overblik, engagement og kommunikation at hjælpe din projektleder med at sikre, at alle, både internt i projektholdet, men også de eksterne interessenter, arbejder i samme retning for at sikre projektet succes.
Da udførslen på banen nogle gange forgår om natten vil jobbet til tider kræve, at der lægges en ekstra indsats, men vi lægger meget vægt på at sikre den work-life balance som passer for dig som medarbejder.
Du vil få fast arbejdssted på Lumbyesvej 34 i Fredericia, og der vil være mulighed for hjemmearbejde og fleksible arbejdstider.
Proaktiv tilgang til projekter og fokus på samarbejdet
Du har en akademisk uddannelse som ingeniør, f.eks. anlægs- eller konstruktionsingeniør, eller du er uddannet bygningskonstruktør. Gerne nyuddannet.
Projektlederuddannelse eller en certificering i projektledelse vil være en fordel. Men har du ikke en projektlederuddannelse kan du få muligheden for at gennemgå Banedanmarks egen projektleder forløb.
Du har en proaktiv tilgang til projektarbejde og forstår hvordan du sikrer det gode samarbejde i projekter. Herudover ønsker du at lære projektledelse med en hands-on tilgang, og du er ikke bange for at kaste dig ud i opgaver og få dem til at lykkedes.
Du er god til at sætte dig ind i problemstillinger og se muligheder, for sammen med projektteamet, at finde den enkle vej gennem komplekse problemstillinger.
Løn
Som akademiker ansættes du efter gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og AC.
For HK er ansættelsen omfattet af Fællesoverenskomsten mellem Skatteministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det statslige område og Organisationsaftalen mellem Skatteministeriet og HK/STAT, Danmark samt protokollat for kontorfunktionærer ansat ved Banedanmark.
Som udgangspunkt er stillingen placeret i løngruppe 3, sats 3, Provins.
For både AC og HK gælder det, at den endelige løn fastsættes på baggrund af dine erfaringer og kvalifikationer, samt at der tilkommer pension i henhold til overenskomsten.
Ansøgning og kontakt
Vil du vide mere om stillingen, så kontakt sektionschef Jørn Halkjær Jacobsen. Vi vurderer ansøgninger og indkalder til samtaler løbende, så send din ansøgning og CV hurtigst muligt.
For at søge stillingen klikker du på linket ”Søg stilling” og følger instruktionerne.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Rødovre Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Banedanmark, Carsten Niebuhrs Gade 43, Carsten Nieburhs Gade 43, 1577 København V
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 10-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=179&ProjectId=192513&DepartmentId=22335&MediaId=5555&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5877665