Pædagogisk konsulent med stor faglig tyngde til Dagtilbudsområdet i Rødovre Kommune

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Om jobbet

Vil du være med til at sikre høj kvalitet i det pædagogiske tilsyn på Dagtilbudsområdet? Kan du understøtte dagtilbudsledere, så vi lykkes med at skabe højkvalitetsdagtilbud? Motiveres du af, at børn får de bedste muligheder for at trives, lære og udvikle sig inden for dagtilbudsrammen? Så kan du være vores nye pædagogiske konsulent.

Rødovre Kommune er en moderne og mangfoldig velfærdskommune i vækst. Flere børnefamilier vælger at bo hér og i takt hermed vokser Dagtilbudsområdet og kompleksiteten. For at vi kan sikre høj kvalitet i vores dagtilbud, skal der være et tæt og forpligtende samarbejde mellem dagtilbuddene og forvaltningen. Det er væsentligt, når vi gennem det pædagogiske tilsyn sikrer, at lovgivning bliver overholdt, men det er mindst ligeså vigtigt, når vi sikrer, at den faglige kvalitetsudvikling har de bedste vilkår. Det vil du være en vigtige del af, at vi lykkes med.

Børne- og Kulturforvaltningen, Dagtilbudsområdet

Dagtilbud i Rødovre Kommune består af 21 selvstændige dagtilbud og en større dagpleje. Dagtilbudsområdet er kendetegnet ved stor mangfoldighed og rummer dagtilbud med forskellige profiler.

Du bliver en del af et pædagogisk team på i alt fire pædagogiske konsulenter, der både deler opgaver og har egne specialer. Det pædagogiske team arbejder i dagligdagen tæt sammen med de administrative konsulenter, hvor god opgaveløsning oftest går på tværs. Dagtilbudschef, souschef og faglig leder er tæt på teamet og muligheder for sparring er mange.

Teamet er præget af høj faglighed, stor motivation og arbejdsglæde og er kendetegnet ved mange samarbejdsflader både internt på rådhuset og eksternt ift., dagtilbudsledere, andre forvaltninger og forældre. Du skal således trives med at have mange forskelligartede opgaver og en bred kontaktflade.

På Dagtilbudsområdet er vores fornemmeste opgaver følgende:

  • At gennemføre et pædagogiske tilsyn præget af gennemsigtige processer, inddragelse af mange perspektiver og som giver afsæt til praksisudvikling.
  • At vi sikrer lovmedholdelighed og inspirerer med ny viden og metoder.
  • At vi understøtter gode udviklingsprocesser i de enkelte dagtilbuddene og er retningssættende for det samlede dagtilbudsområde.
  • At vi betjener kommunens borgere på den bedst tænkelige måde, og vi vil ofte være dem der vejleder forældre. Du vil komme til at understøtte, at forældre oplever kvalitet og smidighed i mødet med Dagtilbudsområdet.

Når du starter hos os, bliver du klædt godt på til opgaven. Vi har et introduktionsprogram klar til dig. Det betyder, at du får mulighed for tæt sparring af en mentor, som kan hjælpe dig i starten af ansættelsen.

Din profil

En nysgerrig og engageret konsulent der evner at arbejde i opgaver med høj kompleksitet

Du vil som pædagogisk konsulent indgå i forpligtende samarbejde med de enkelte dagtilbud og tilbyde understøttelse i forhold til netop deres udviklingsbehov og -ambitioner.

Du kender dagtilbudsloven, er en sikker procesleder og trækker måske også på ledelseserfaring, når du laver pædagogisk tilsyn. Du arbejdet metodisk, er grundig i dine observationer og kan omsætte disse til anbefalinger ift. den fremadrettede kvalitetsudvikling.

Du kan vejlede både ledere og forældre ift. lovgivning, god praksis og forskningsbaserede metoder. Du er vant til at navigere i opgaver med høj kompleksitet.

Du vil bidrage til definitionen af den faglige retning og ser frem til at blive en del af det strategiske udvikling af Dagtilbudsområdet i Rødovre Kommune.

Vi ved, at ingen kan alt, men vi kigger efter dig som:

  • Er opdateret på viden om pædagogisk praksis og har indsigt i dagtilbudsområdet.
  • Har et grundigt kendskab til den styrkede pædagogiske læreplan og viden om, hvordan evalueringskultur udvikles og vedligeholdes i praksis.
  • Gerne har erfaring med at føre tilsyn.
  • Har viden om hvordan specialpædagogiske tilgange og metoder kan implementeres i det almenpædagogiske.
  • Har kompetence ift. at facilitere lære- og refleksionsprocesser og er en sikker mødeleder og kommunikator både mundtligt og på skrift.
  • Er uddannet pædagog og gerne med ledelseserfaring fra Dagtilbudsområdet. Gerne diplom i ledelse eller anden relevant efteruddannelse.
  • Er struktureret, vedholdende og strategisk velfunderet

Derfor skal du vælge os

Tæt på dagtilbudslederne og tværfaglige kollegaer

Rødovre er privilegeret med at have en stærk sammenhængskraft. Der er ikke langt fra dagtilbud til forvaltning og den korte afstand skal fastholdes, så vi i fællesskab lykkes med at skabe bedst mulig kvalitet på Dagtilbudsområdet.

Vi kan ikke alt, men vi er særlig stolte af:

  • Et godt kollegialt arbejdsfællesskab og arbejdsmiljø med højt til loftet, hvor der er godt humør og grin – også når vi har travlt.
  • Dygtige kollegaer, der holder af at diskutere og udvikle fagligheden fordi vi ved, at kvalitet i opgaveløsningen højnes, når vi tager fælles ansvar for produktet.
  • Tæt samarbejde mellem de forskellige understøttende teams eksempelvis det pædagogiske team og det administrative team, PPR, Børne- og Familieafdelingen m.fl.
  • Der er tæt mellem leddene i organisationen. Vi følger opgaven fra idé til implementering i praksis.
  • Mulighed for hjemmearbejde, når det passer med vores opgaver.
  • En kommune, der prioriterer Dagtilbudsområdet og har gode normeringer og fokus på ledelse.

Løn- og ansættelsesvilkår

I henhold til gældende overenskomst og efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation. Det er en fuldtidsstilling med start 1. januar 2024.

Hvis du vil vide mere

Se mere på www.rk.dk. Du er også velkommen til at kontakte faglig leder Jeanne Rørstrøm Kristensen på mobil 30 76 76 61 eller souschef Laura Munch-Petersen på mobil 20 41 38 05.

Arbejdssted: Dagtilbudsområdet – Rådhuset, Rødovre Parkvej 150.

Ansøgning

Send din ansøgning online med relevante bilag og referencer, så vi har den senest 13. november 2023. Klik på knappen ’Ansøg online’/’Søg jobbet’ for at sende din ansøgning.

Der afholdes 1. runde ansættelsessamtale d. 20. november 2023 og 2. runde d. 23. november 2023. 2. runde samtalen vil tage udgangspunkt i en case. Klik på knappen ”søg job” for at sende din ansøgning.

Om os

Arbejdstiden i Rødovre Kommune er røgfri. Vi ser mangfoldighed som en styrke. Derfor opfordrer vi alle uanset alder, køn, handicap, livsstil, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge job i kommunen. Vi tilbyder vores medarbejdere en trivsels- og sundhedsordning med bl.a. fysioterapi, helbredstjek og massage.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Rødovre Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Rødovre Kommune Rådhuset, Rødovre Parkvej, 2610 Rødovre

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 13-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5929695

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet