Dedikeret afdelingsleder for 2. – 4. årg. samt leder for Indsatsteamet
Om jobbet
Tinderhøj Skole søger pædagogisk afdelingsleder for 2. – 4. årg samt Indsatsteamet. Er du ledelsesfagligt og pædagogisk velfunderet, relationelt stærk og en person med god energi og smittende humør? Så er det måske dig, som vi leder efter.
Du kan glæde dig til:
- en grøn profilskole med en stærk identitet
- en god og velholdt skole i grønne og charmerende omgivelser med knap 525 glade og videbegærlige børn i almen
- et engageret og ambitiøst personale og ledelsesteam
- en arbejdsplads, der vil samarbejdet og fællesskabet - fagligt som socialt
- at blive en del af et ambitiøst skoleområde med flere fælles indsatser
Vi ønsker en leder, der kan være med til at løfte vores indsatser videre sammen med lærere og pædagoger og øvrige ledelse. Der indgår personaleledelse af de forskellige årgangsteam i afdelingen samt PIT (Pædagogisk Indsatsteam)
Vi har 3 hovedindsatser de kommende år på skole:
Det Pædagogiske Værtskab
Professionelle læringsfællesskaber gennem teamsamarbejdet
Udvikling af læringsmiljøer, både inde og ude
Du vil være ledelsesmæssig medansvarlig for skolens indsatser der ud over ovenstående, rummer projektbaseret læring samt udvikling af en restorativ praksis, for derigennem at skabe deltagelsesmuligheder for alle børn og unge på Tinderhøj Skole, så læring, trivsel og udvikling kan blomstre.
Dette er ledetråden i alt vores arbejde omkring det gode og udviklende børneliv i skole og SFO.
Den ledelsesmæssige opgavefordeling og indholdet af disse fastlægges endeligt, når det rette match til vores skole er fundet.
Din profil
Vi søger en afdelingsleder, der har følgende kompetencer og vægter disse højt i sit lederskab:
- Du er synlig, nærværende og skaber følgeskab via tillidsbaseret ledelse og autenticitet
- Du er tydelig i handling og kommunikation.
- Du tør udfordre og har samtidig respekt for eksisterende praksis og kultur.
- Du har et ressourcefokuseret børne- og menneskesyn
- Du kan agere i en omskiftelig og uforudsigelig hverdag og trives med ansvar og fagligt råderum.
- Du er udadvendt og empatisk
- Du vil det tillidsfulde samarbejde med elever, forældre og skolens personale og møder disse med positive forventninger
- Du har ledelseserfaring og relevant uddannelse inden for skole og ledelse.
- Du har gerne erfaring med Restorativ Praksis.
Tinderhøj Skole og SFO er beliggende i den nordlige del af Rødovre Kommune. Vi har gode fysiske rammer, da vores bygninger har været igennem en større renovering. Udearealerne byder blandt andet på en legeplads, store grønne områder samt skolehaver og udeliv.
Vi er aldrig bange for at kaste os ud i nye udfordringer. Vi har gennem fondsmidler fået mulighed for at opføre Vores sted” til glæde for både børn i skoletid og foreningslivet omkring os. Vi ser ligeledes frem til at få opført et energilaboratorium som en del af vores undervisningsrum i naturen.
På Tinderhøj Skole har vi godt 570 glade og dygtige børn, som hver dag møder ind med forventningen om at blive mødt og udfordret, der hvor de er, i deres udvikling.
Herudover er Tinderhøj Skole og SFO ”Grøn Profil Skole”. Grøn Skole er en holistisk integration i både læringen og legen på skolen, og her arbejdes med natur og bæredygtighed. Det integreres i fagenes indhold, skolens didaktiske tilgang, vores fysiske rammer og organiseringen af hverdagen i skole såvel som SFO.
Skolens ledelsesteam består ud, over dig, af afdelingsledere SFO, SFO-leder, viceskoleleder og skoleleder. Ud over det har vi et tæt samarbejde med centeret Skoleleder, afdelingsleder, vores sekretariat samt teknisk service.
Et team, som vægter dialog, godt humør og er optaget af at spille hinanden gode under devisen ”Endnu bedre ledelse, frem for mere ledelse”. Skolen er veldrevet med smartboards i alle lokaler, og eleverne på 4.-9. klassetrin har hybrid/computere. Det en fordel hvis du har kendskab til systemerne Docendo, tabulex, Trio, TEA m.m. Vi er en mobilfri skole og er digitalt certificeret.
Skolen har skabt gode arbejdspladser for lærerne, og de har fået udleveret en computer. Vi arbejder i årgangsteam og har fleksible arbejdstider i forhold til opgavens art.
Løn og ansættelsesvilkår
I henhold til gældende overenskomst og efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation. Det er tale om en fuldtidsstilling med start pr. 1.2.2026
Hvis du vil vide mere
Se mere på www.rk.dk. Du er også velkommen til at kontakte skoleleder Carl Rudolph-Lentz på 30 76 82 80. Ønsker du at besøge skolen, kan dette aftales.
Arbejdssted: Tinderhøj Skole, Fortvej 71.
Ansøgning
Send din ansøgning online med relevante bilag og referencer, så vi har den senest 14. december 2025. Klik på knappen "Søg stillingen" for at sende din ansøgning. Husk specifikt at rette din ansøgning mod vicelederfunktionen, hvis du ønsker at søge denne sammen med en afdeling. Der afholdes ansættelsessamtaler i uge 51.
Rødovre Kommune har røgfri arbejdstid. Vi ser mangfoldighed som en styrke. Derfor opfordrer vi alle uanset alder, køn, handicap, livsstil, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge jobbet. Vi tilbyder vores medarbejdere en trivsels- og sundhedsordning med bl.a. fysioterapi og holdtræning.
Rødovre Kommune er en geografisk lille og centralt beliggende kommune med et højt ambitionsniveau for borgerne og byen. Også af den grund er vi en attraktiv og spændende arbejdsplads, og vi ser mangfoldighed som en styrke. Derfor opfordrer vi alle uanset alder, køn, handicap, livsstil, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge jobbet.
Vi tilbyder vores medarbejdere en trivsels- og sundhedsordning med bl.a. fysioterapi og holdtræning. Bemærk, at Rødovre Kommune har røg- og nikotinfri arbejdstid, som betyder, at vi ikke må ryge eller tilsvarende som vapes eller snus i arbejdstiden.
Vores stillinger opslås på fuld tid medmindre andet er angivet i stillingsopslaget.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Rødovre Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde
-Arbejdsgiver:
Tinderhøj Skole, Fortvej, 2610 Rødovre
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 14-12-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/find-job/22ef51c3-215c-4f5c-9d47-5b3b2c2b6b6a