BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Om jobbet
Kan du rådgive og understøtte kommunens ledere i god fraværshåndtering? Kan du navigere i overenskomster og arbejdstidsregler? Giver det mening for dig, at arbejde med at gøre god ledelse bedre? Så kan dette job være noget for dig
Vi ønsker at styrke kommunes ledere i deres daglige personaleledelse. Det gælder også i god fraværshåndtering. Derfor styrker vi teamet af personalekonsulenter med endnu en personalekonsulent med speciale i fraværshåndtering.
Vores team af personalekonsulenter deler en bred palet af personaleadministrative og udviklingsorienterede opgaver. Teamet bidrager til, at vores skoler, dagtilbud, plejecentre og andre lokale arbejdspladser har gode personaleadministrative rammer. Konsulenterne støtter og vejleder lederne ved rekruttering, individuelle forhold og ved forhandlingsspørgsmål.
Som personalekonsulent er du med til at gøre det lettere at være leder, og at gøre det lettere at gøre det rigtige. Derfor er det vigtigt, at du både kan give god ledelsessparring med forståelse for ledelsesrammen og samtidig sikre god personalejuridisk rådgivning og administrativ bistand.
Du får en afvekslende og givende hverdag med samarbejde på tværs af kommunens forvaltninger og arbejdspladser, lederssparring og godt, tillidsbaseret og samarbejde med de faglige organisationer.
Det er et job med indflydelse og muligheder, især for dig som trives med teambaseret samarbejde og ved, at vi lykkes bedst sammen.
Din profil
Vi ved, at ingen kan alt, men vi kigger efter dig som har en relevant uddannelsesmæssig baggrund, og har erfaring med opgaverne, fx som personale- eller HR-konsulent, HR-partner eller tilsvarende.
Vi lægget vægt på erfaring og viden om rådgivning og vejledning af ledere om håndtering af sygefravær, både forebyggelse og opfølgning, og med samarbejde om udvikling af de personalepolitikker rammer for fravær.
Det er en fordel, hvis du desuden
- er vant til at samarbejde med mange forskellige mennesker på alle niveauer, internt som eksternt
- gør dig umage med relationerne til din brede kontaktflade
- er struktureret, rolig og velovervejet
- er empatisk og ordentlig
- gerne vil arbejde centralt i en politisk styret organisation.
Derfor skal du vælge os
En kommune med vokseværk og ambitioner
Udsigten over kommunens landskab ser spændende ud fra vores centrale placering, tæt på hvor beslutningerne træffes: Rødovre Kommune får mange flere indbyggere i disse år. Vi har et stort og ambitiøst investeringsprogram, blandt andet for at sikre kapacitet på skolerne til det voksende elevtal, og det stiller store krav til vores økonomistyring.
Samtidig med at vi har vokseværk, er vi i gang med at forny os som velfærdskommune med visionen ”Sammen om Rødovre”. Det giver spændende og varierende udviklingsopgaver i Løn og Personale. Din indsats betyder noget, og der er gode muligheder for at gøre en forskel og at udvikle dine faglige kompetencer i en omskiftelig og aldrig ligegyldig hverdag.
I Løn og Personale, som er en del af Staben for Økonomi og Personale, er vi pt 18 engagerede og dygtige medarbejdere. Vi hjælper dig med at komme godt fra start hos os, uanset om du er nyuddannet eller har mere erfaring med i bagagen.
Hvis du har brug for at køre bil til arbejde, har vi gode parkeringsmuligheder i området.
Løn- og ansættelsesvilkår
I henhold til gældende overenskomst og efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation. Det er en fuldtidsstilling med start 1. december 2023.
Hvis du vil vide mere
Se mere på www.rk.dk. Du er også velkommen, fra 9. oktober, til at kontakte personalechef Marianne Fæster Nielsen på telefon +45 23 33 23 00.
Arbejdssted: Løn og Personale - Rådhuset, Rødovre Parkvej 150.
Ansøgning
Send din ansøgning online med relevante bilag og referencer, så vi har den senest 15. oktober 2023. Klik på knappen ’Ansøg online’/’Søg jobbet’ for at sende din ansøgning.
Om os
Arbejdstiden i Rødovre Kommune er røgfri. Vi ser mangfoldighed som en styrke. Derfor opfordrer vi alle uanset alder, køn, handicap, livsstil, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge job i kommunen. Vi tilbyder vores medarbejdere en trivsels- og sundhedsordning med bl.a. fysioterapi, helbredstjek og massage.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Rødovre Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Rødovre Kommune Rådhuset, Rødovre Parkvej, 2610 Rødovre
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 15-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5922372