BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du være med til at ændre måden, vi arbejder på, og kortlægge og optimere processer? Vi er i gang med at etablere en helt ny processtruktur, og har derfor brug for dig, som vil arbejde som proceskonsulent. Vi skal have kortlagt på vores processer, og vi skal hjælpe med forankringen af arbejdet i hele styrelsen.
Du bliver en del af et centralt procesudviklingskontor og kommer til at arbejde tæt sammen med et team af kolleger, der sammen skal sikre at samtlige forretningsprocesser kortlægges og optimeres og forankres i alle områder af Skattestyrelsen. Opgaven er ambitiøs og involverer alle forretningsområderne i gennemførelsen af de kortlægnings- og udviklingsprojekter, der skal sikre bedre styring og vedligeholdelse af vores processer. Du vil også – i tæt samarbejde med forretningsområderne – komme til at sikre, at den færdige proceskortlægning bliver taget i brug og kommer til at lette hverdagen i forretningsområderne.
Ansvarlig for kortlægning af processer og implementeringen af den nye processtruktur
Dine væsentligste hovedopgaver i programmet vil være todelte: Du faciliterer kortlægning og optimering af processerne på tværs af styrelsen i samarbejde med dine proceskonsulentkolleger. Opgaven er desuden at sikre implementeringen af processerne og ny governance i forretningsområderne i tæt samarbejde med forretningsrepræsentanterne.
Du vil som proceskonsulent – i tæt samarbejde med forretningsområderne – sikre, at den færdige proceskortlægning følger fælles retningslinjer, giver overblik for forretningen og er kvalitetssikret. Derudover vil du komme til at stå for modellering af processerne i Skattestyrelsens procesmodelleringsværktøj, Qualiware.
Dine arbejdsopgaver vil bl.a. være:
- planlægning og facilitering af proceskortlægnings-workshops
- planlægge og facilitere optimeringsprojekter for styrelsens processer
- modellering af forretningsprocesser i det fælles procesmodelleringsværktøj
- bidrage til formidling af forandringer i organisationen
- stå for dialog med forretningsområderne i forbindelse med planlægning af implementeringsforløb og bistå forretningen i egen implementering
- deltage i metodeudvikling og videreudvikling af procesmodelleringer.
Vi forestiller os, at du har en relevant videregående uddannelse med appetit på gennemførelse af proceskortlægning- og optimering i kortere og længere forløb. Det vil være en fordel, men ikke et krav, hvis du har erfaring på området. Det, vi lægger vægt på er, at du kan bruge din viden og dine kompetencer til at dokumentere og udvikle vores processer, samtidig med at du hjælper os med at sikre, at de bliver implementeret og gør gavn for brugerne.
Vi forventer, at du har en helhedsorienteret tilgang til procesudvikling og dermed evner både at være detaljeret og skabe overblik, når du skal kortlægge processer, samtidig med at du kan tænke kreativt og abstrakt, når du udvikler nye processer. Vi lægger vægt på, at du er god til at samarbejde, har en struktureret og praktisk tilgang til forandringsledelsesprocesserne, og at du evner at finde løsninger på tværs af forretningen.
Kontoret Procesudvikling
Du bliver en del af kontoret Procesudvikling, som er Skattestyrelsens centrale proceskontor forankret i Økonomi. Vi er 20 i kontoret og 14 i Procesteamet. Procesteamet er præget af sin faglighed, gå-på-mod og er altid klar til at sparre om en bedre opgaveløsning.
Derudover får du:
- en vigtig rolle i udviklingen af fremtidens Skatteforvaltning – indtægtsgrundlaget for det danske samfund
- mulighed for at arbejde med et bredt netværk af forretningsspecialister og ledere i Skatteforvaltningen – en politisk organisation med store samarbejdsflader
- ansvar for egne områder kombineret med teamarbejde
- et team af kolleger, hvor vi arbejder ud fra en professionel procestankegang med fokus på faglighed
- stor erfaring med at samarbejde med interessenter på flere niveauer.
Du får en leder som mener, at uddelegering af ansvar, gensidig respekt og inddragelse er forudsætninger for, at mennesker trives og udvikles.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Send ansøgning, CV og dokumentation for uddannelse via linket ”Søg stillingen” senest torsdag den 22. juni 2023. Samtaler forventes afholdt løbende.
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Torsten Cumberland Jacobsen på tlf. 72 38 37 06 eller chefkonsulent Torsten Petersen på tlf. 31 90 09 91.
Der kan indgå en logik- og personlighedsanalyse i ansættelsesprocessen. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.
Ansættelsesområdet vil være Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Din fysiske arbejdsplads bliver Copenhagen Towers, Hannemanns Allé 25, 2300 København S. Tiltrædelse er pr. 1. september 2023 eller snarest muligt.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Rødovre Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, KBH, Hannemanns Allé 25, Hannemanns Allé 25, 2300 København S
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 22-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=169699&DepartmentId=9408&MediaId=2872&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5848026