Vil du stå i spidsen for at gøre visionen om et nyt Borgerhus i Rødovre til virkelighed? Som programleder bliver du den drivende kraft bag processen frem mod ibrugtagning i 2028 – fra de store strategiske linjer til de små praktiske detaljer.
Om jobbet
I 2028 samles Rødovre Kommunes borgerrettede og administrative funktioner i Borgerhuset, der i de kommende år etableres ved siden af det eksisterende og ikoniske Arne Jacobsen-rådhus centralt i Rødovre.
Som programleder får du ansvaret for at drive processen fremad og sikre, at alle delelementer spiller sammen: fra inventar og indretning til organisering og drift.
Dine opgaver vil bl.a. bestå i, at:
- Facilitere samarbejdet mellem rådgivere, medarbejdere, direktion og foreninger
- Sikre, at relevante aktører taler sammen på rette tidspunkter
- Oversætte mellem fagligheder og niveauer – fra strategisk til praktisk
- Arbejde med alt fra borgerrummets funktion og mødelokalebooking til arkivering og vagtplaner
- Være tæt på ledelsen og sikre, at beslutninger og processer hænger sammen
- Skabe løsninger for foreninger og brugere af huset
- Være tovholder på organiseringen og sikre ejerskab til tidligere beslutninger og proces
- Bevæge dig mellem de store linjer og de helt nære detaljer – og trives med begge dele
Din profil
Vi søger dig, der:
- Har en relevant akademisk uddannelse
- Har stærke relationelle og kommunikative evner
- Har stor erfaring fra politisk styrede organisationer i en kommunal kontekst
- Er uddannet programleder eller har stor erfaring med at lede programmer
- Har erfaring med at facilitere
- Har god dømmekraft, tålmodighed og evne til at mægle og håndtere konflikter
- Er proaktiv og har blik for både proces og resultat
- Kan sætte dig ind i eksisterende forarbejde og politikker
Derfor skal du vælge os
Du vil blive en del af det tværfaglige sekretariat, som består af 4 programledere, 1 sociolog, 2 administrative medarbejdere og 2 jurister. Du vil være med til at bidrage til sekretariatet som en tværfaglig afdeling, hvor vi løbende sparrer og udvikler os. I og med at sekretariatet er nyoprettet, vil du ligeledes tage del i, hvordan vi skaber et solidt fællesskab, hvor vi bygger videre på den høje sociale trivsel, der er kendetegnende for Teknisk Forvaltning i dag.
I hele Teknisk Forvaltning arbejder vi på tværs af fagområder og vægter et helhedsorienteret blik på alle opgaver. Vi lægger alle vægt på en god arbejdsdag med fleksible rammer, godt humør, samarbejdsvilje og interesse for udviklingen af Rødovre.
Vi tilbyder:
- Inspirerende og politisk højt prioriterede opgaver
- En engageret arbejdsplads med gode kolleger, stærk tværfaglighed og ledelsesmæssig opbakning
- Gode udviklingsmuligheder
- Fleksible arbejdstider
- Gode muligheder for at opbygge og vedligeholde netværk
Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingen indplaceres på niveau som konsulent med løn i forhold til kvalifikationer, efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation.
Ansøgning
Vi skal have din ansøgning med relevante bilag og referencer inden torsdag den 29. oktober 2025 kl 23:59.
Klik på knappen ”søg job” for at sende din ansøgning.
Der vil blive afholdt 1. og 2. samtaler i uge 46 på Tæbyvej 77.
Hvis du vil vide mere
Hvis du vil vide mere, kan du læse mere på www.rk.dk . Du er også velkommen til at kontakte:
Sekretariatsleder Christina Møller Underbjerg (3076 7226)
Arbejdssted: Teknisk Forvaltning, Tæbyvej 77, 2610 Rødovre.
Rødovre Kommune er en geografisk lille og centralt beliggende kommune med et højt ambitionsniveau for borgerne og byen. Også af den grund er vi en attraktiv og spændende arbejdsplads, og vi ser mangfoldighed som en styrke. Derfor opfordrer vi alle uanset alder, køn, handicap, livsstil, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge jobbet.
Vi tilbyder vores medarbejdere en trivsels- og sundhedsordning med bl.a. fysioterapi og holdtræning. Bemærk, at Rødovre Kommune har røg- og nikotinfri arbejdstid, som betyder, at vi ikke må ryge eller tilsvarende som vapes eller snus i arbejdstiden.
Vores stillinger opslås på fuld tid medmindre andet er angivet i stillingsopslaget.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Rødovre Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde
-Arbejdsgiver:
Rødovre Kommune, Rødovre Parkvej, 2610 Rødovre
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 29-10-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/cdba44f2-2b74-4a48-add8-0378b0d32061