Projektleder med grøn profil til Rødovres byudvikling og udearealer

dato

Vil du være med til at udvikle Rødovres udearealer?

Om jobbet
Vej og Park søger en projektleder med en grøn profil til at varetage anlægsopgaver og større strategiske projekter på kommunens udearealer i Anlæg- og myndighedsafdelingen. Derudover indeholder stillingen også rollen som koordinator for afdelingens projekter på de kommunale udearealer.

Vej og Park er organiseret i en Anlæg- og myndighedsafdeling og en Driftsafdeling.
Anlæg- og myndighedsafdelingen har ansvaret for nyanlæg og renoveringer på/i: parker, naturområder, vandløb, torve og pladser, veje, idrætsanlæg, plejehjem, skoler, institutioner m.v., samt myndighedsbehandling på arealerne. Driftsafdelingen varetager den løbende drift og vedligeholdelse af de samme arealer. I Anlæg og myndighed vil du blive kollega med 4 vejingeniører og 4 landskabsarkitekter.

Rødovre er i en rivende udvikling, som kræver kontinuerlig byudvikling i kommunen. Store byområder omdannes, så vi kan skabe attraktive bæredygtige løsninger for de mange, som gerne vil bosætte sig i Rødovre. En hel ny bykerne omkring det eksisterende Rådhus er under udvikling, og vi forventer et forsat stigende indbyggertal. Der er i den sammenhæng spændende opgaver som bl.a. omfatter større anlægsprojekter i forbindelse med skole- og institutionsudvidelser.

Vi søger en ny kollega der kan være projektleder på anlægsopgaver på udearealer, og medvirke til at vi når i mål med strategiske projekter med en høj faglig landskabelig kvalitet. Du skal medvirke til at koordinere og løse afdelingens mange øvrige opgaver som f.eks. vedligeholdelses- og driftsopgaver på eksisterende udearealer, implementering af øget biodiversitet og deltagelse i det tværfaglige planlægningsarbejde omkring udvikling af lokalplaner og politiske strategier, samt bidrage til myndighedsopgaver. Derudover er der løbende tilsynsopgaver, hvor du f.eks. skal vurdere evt. fældning eller beskæring af bevaringsværdige private træer.

I din hverdag vil du komme til at indgå i et tæt samarbejde med Driftsafdelingen vedrørende vedligeholdelse og opgaveløsninger inden for det grønne område.

Ved anlægsopgaver varetager du bygherrerollen og skal fungere som bindeled mellem interne samarbejdspartnere og eksterne interessenter, borgere, rådgivere og entreprenører, for sammen at skabe de bedste løsninger. Du skal svare på henvendelser fra borgere, politikere og andre interessenter. Det er derfor vigtigt, at du er god til at kommunikerer både skriftligt og mundtlig på dansk.

Vi lægger vægt på, at du kan arbejde helhedsorienteret og samtidig selvstændigt. Du kommer til at indgå i et team af professionelle medarbejdere med forskellige fagligheder, ligesom vi også tillægger borgernes perspektiv stor betydning.

Din profil
For at få succes i stillingen, er det vigtigt, at du har erfaring som projektleder fra byrumsprojekter og grønne anlægsprojekter af varierende størrelse og kompleksitet. Det er også vigtigt, at du har blik for funktionalitet og kan arbejde helhedsorienteret samt indarbejde din viden om planter, biodiversitet, terræn, afvanding og efterfølgende drift.

Som koordinator for de grønne opgaver, skal du være med til at sikre fremdrift, overblik, koordinering og faglig kvalitet i opgaveløsningen i tæt samarbejde med afdelingens landskabsarkitekter og leder. Det er derfor vigtigt, at du udover den beskrevne erfaring og faglighed, kan bevare overblikket over afdelingens opgaver og træffe vanskelige beslutninger og prioriteringer samt besidder gode samarbejdsevner og situationsfornemmelse.

Vi lægger vægt på, at du:

  • er helheds- og løsningsorienteret samt har stort engagement ift. at løse opgaver med en høj faglig kvalitet
  • har en relevant uddannelse som landskabsarkitekt, skov- og landskabsingeniør eller lignende og har erfaring fra anlægsprojekter
  • er fleksibel og god til at samarbejde internt og med både borgere, eksterne aktører og brugere
  • har et godt overblik og er god til at projektstyre mange opgaver samtidigt
  • kommunikerer klart og tydeligt, både skriftlig og mundtlig
  • har en naturlig samskabende tilgang til afdelingens og kommunens øvrige opgaver
  • har erfaring med at arbejde i en politisk styret organisation
  • har godt plantekendskab og erfaring med at arbejde i urbane miljøer
  • har it-teknisk flair - vi arbejder bl.a. med AutoCad, Opus økonomisystem og SBSYS journaliseringssystem.

Udover stærke faglige kompetencer, er det også vigtigt for afdelingens homogenitet, at du er en positiv og imødekommende person, med gode sociale kompetencer, som både passer ind i en politisk styret organisation og i dit samarbejde med eksterne entreprenører og rådgivere. Du skal have god situationsfornemmelse og kunne kommunikere med mange forskellige mennesker i din dagligdag.

Derfor skal du vælge os
Teknisk Forvaltning har et godt tværfagligt samarbejde, og i et tæt koordineret samarbejde med kommunens øvrige forvaltninger, er vi ”Sammen om Rødovre”, hvor vi hjælpes ad, er nysgerrige på alle perspektiver, og prioriterer i forhold til helheden. Opgaverne bliver løst i tværfagligt fællesskab for byens borgere og vi understøtter de politiske beslutninger. Vi drøfter løsninger, frem for begrænsninger og vi er både som afdeling og som forvaltning, en god arbejdsplads med mange engagerede medarbejdere.

Du vil få mulighed for at præge løsningen af de enkelte opgaver og udviklingen af afdelingen, ligesom der vil være mulighed for faglig og personlig udvikling. Du vil dagligt indgå i et samspil med kollegaer bestående af bl.a. landskabsarkitekter, ingeniører, arkitekter, administrative medarbejdere, leder af parkdriften, gartnere og specialarbejdere.

Løn- og ansættelsesvilkår
I henhold til gældende overenskomst og efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation. Det er en fuldtidsstilling med start 1. marts 2025.

Hvis du vil vide mere
Se mere på www.rk.dk . Du er også velkommen til at kontakte afdelingsleder Rasmus Peter Sønderfelt på tlf. nr. 30 76 72 37.
Arbejdssted: Vej og Park, Tæbyvej 77, 2610 Rødovre.

Ansøgning
Send din ansøgning online med relevante bilag og referencer, så vi har den senest 12. januar 2025.

Vi forventer at holde ansættelsessamtaler i uge 4, 2025.

Rødovre Kommune har røgfri arbejdstid. Vi ser mangfoldighed som en styrke. Derfor opfordrer vi alle uanset alder, køn, handicap, livsstil, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge jobbet. Vi tilbyder vores medarbejdere en trivsels- og sundhedsordning med bl.a. fysioterapi og holdtræning. Vores stillinger opslås på fuld tid medmindre andet er angivet i stillingsopslaget.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Rødovre Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Vej og Park - Anlæg og myndighed, Tæbyvej, 2610 Rødovre

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 12-01-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/164dee35-b699-494c-b6b2-f20742001f65

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet