Projektleder til bygherrerådgivning og bæredygtigt byggeri i Rødovre Kommune

dato

Om jobbet
Rødovre Kommune er inde i en spændende udvikling, som nu og i de kommende år betyder, at der er mange forskelligartede byggeprojekter.

Vil du være med til at sikre gode bygningsmæssige rammer for kommunens aktiviteter og institutioner – og har du de rigtige forudsætninger for dette – så har vi et spændende og udviklende job til dig, hvor opgaverne spænder vidt i størrelse, kompleksitet og format.

Dine primære opgaver vil være bygherrerådgivning og projektledelse, men kan også tænkes kombineret med særområder inden for bygherrens udvidede felt – bæredygtighed/klima, digitalisering/datastrategi og/eller juridiske kompetencer (entrepriseret, IKT eller andre).

Du skal være med til at rådgive og hjælpe kommunens fagforvaltninger i bygningsmæssige spørgsmål. Det betyder områder inden for alt fra skoler, daginstitutioner, fritid og kulturområdet, administration, det sociale område og bygninger til det tekniske område.

Du kommer til at skulle igangsætte og gennemføre kommunale byggeopgaver

  • opstille program, udføre skitsering, tidsplan og budget
  • udarbejde indstillinger til de politiske udvalg
  • udbyde og forhandle aftaler med rådgivere og entreprenører
  • følge projektering og udførelse og derved sikre at forudsat økonomi, tidsplan og kvalitet bliver overholdt
  • planlægge dine projekter med udgangspunkt i vores nyligt vedtagne ejendomsstrategi

Din profil
Du skal kunne stå for projektledelse af store og små byggeopgaver (fra idé til ibrugtagning).
Du skal kunne indgå i det team som Anlæg og Vej er, der er en afdeling hvor vi er med til at sætte og udføre rammer for kommende bygningsmasse. Kvalitet og bæredygtighed er nogle af målene. Vi forventer at du er uddannet arkitekt, ingeniør eller bygningskonstruktør, men vi er åbne for, at du kan have opnået de relevante kompetencer med en anden baggrund.
Det er vigtigt for os, at du kan arbejde selvstændigt og skabe tryghed hos bestillere og brugere. Vi værdsætter at kunne bede om hjælp og bruge hinanden i det daglige arbejde, hvorfor vi vægter samspillet mellem kolleger højt.

Vi ser det som en fordel hvis har flair for kommunikation, da en stor del af vores daglige arbejde handler om at kommunikere præcist og tydeligt, herunder dyrker vidensdeling og det at skabe samarbejdstryghed internt og eksternt.

Derfor skal du vælge os
Anlæg og Vej er en del af Vej, Park og Anlæg, der har ansvaret for kommunens samlede portefølje af politisk bevilligede bygge- og anlægsopgaver – ude, inde og på tværs. Vi er en hyggelig afdeling i en velfungerende forvaltning. Vi er stolte af at vores humør er højt, opgaverne spændende og dagene præget af glade kolleger og gode samarbejder. Vi hjælper altid hinanden med at komme i mål i fællesskab.

Afdelingen har ansvaret for alle bygge-, landskabs- og trafikopgaver samt en masse strategisk arbejde deriblandt. Vi er 15 medarbejdere, der tilsammen repræsenterer de forskellige faglige kompetencer.
Som projektleder får du ansvaret for afdelingens bygherrebetjening og -rådgivning inden for dine egne opgaver.
Du kommer til at indgå i det samlede team i Anlæg og Vej. Dette team har tre ben:
  • Trafik og mobilitet,
  • Landskab og natur,
  • Byggeri og transformation,
hvoraf du vil komme til at høre til den sidstnævnte.
Vi er en del af Rødovre Kommunes Tekniske Forvaltning og arbejder hver dag for at skabe gode, sunde og bæredygtige rammer for liv og fællesskab i hele kommunen. Vi tror på værdien af at hjælpes ad, at turde at prioritere og at have en nysgerrig tilgang, helt i tråd med kommunens vision Sammen om Rødovre.

Løn- og ansættelsesvilkår
I henhold til gældende overenskomst og efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation. Det er en fuldtidsstilling med start 1. marts 2026.

Hvis du vil vide mere
Se mere på www.rk.dk. Du er også velkommen til at kontakte byggefagligt teamkoordinator Kim Andreassen på 30 76 97 93 eller afdelingsleder Hannah Rosa Rasch på telefon 28 97 09 08.

Arbejdssted:
Teknisk Forvaltning, Tæbyvej 77.

Ansøgning
Send din ansøgning online med relevante bilag og referencer, så vi har den senest 31. december 2025.

Vi forventer at holde ansættelsessamtaler fra uge 2, 2026.

Rødovre Kommune er en geografisk lille og centralt beliggende kommune med et højt ambitionsniveau for borgerne og byen. Også af den grund er vi en attraktiv og spændende arbejdsplads, og vi ser mangfoldighed som en styrke. Derfor opfordrer vi alle uanset alder, køn, handicap, livsstil, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge jobbet.

Vi tilbyder vores medarbejdere en trivsels- og sundhedsordning med bl.a. fysioterapi og holdtræning. Bemærk, at Rødovre Kommune har røg- og nikotinfri arbejdstid, som betyder, at vi ikke må ryge eller tilsvarende som vapes eller snus i arbejdstiden.

Vores stillinger opslås på fuld tid medmindre andet er angivet i stillingsopslaget.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Rødovre Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

Anlæg og Vej, Tæbyvej, 2610 Rødovre

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 31-12-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/find-job/43bf496c-303c-49b5-82f7-fa411aeb9ab5

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet