BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du gerne lede større IT-, Business Intelligence- og dataprojekter sammen med dygtige og engagerede kollegaer? Vil du gerne arbejde på en fleksibel arbejdsplads i et stærkt fagligt miljø, med udviklende arbejdsopgaver og håndtering af komplekse problemstillinger?
Om Sundhedsdatastyrelsen
I Sundhedsdatastyrelsen er vi en central part i at indhente, bearbejde og udstille sundhedsdata. Disse data anvendes både af sundhedsvæsenets parter – f.eks. læger, hospitaler og kommuner - til bedre styring og kvalitetsudvikling af sundhedsområdet, men også af forskere til f.eks. udvikling af nye behandlingsmetoder og vurdering af bivirkninger ved nye lægemidler.
Om projektledelse i Sundhedsdatastyrelsen
Projekt- og programledere i Sundhedsdatastyrelsen sidder samlet i én sektion sammen med testmanagement- og projektporteføljefunktionen.
Vores projektportefølje bliver større og større, og vi har behov for at udvide projektledergruppen. Vi søger derfor en dygtig og engageret projektlederkollega til vores sektion, som kan indgå i et projektledersamarbejde omkring et program, der gennem den kommende årrække skal gennemføres hos Sundhedsdatastyrelsen.
Om stillingen hos os
Du bliver projektleder omkring et data-/BI-projekt i vort program ”Samlet indsats for data i det nære sundhedsvæsen”. Projektet sikrer, at data der allerede findes i Sundhedsdatastyrelsen bruges på nye måder iht. programmets formål og gevinster. Når der er etableret nye registre med data fra kommuner, almen praksis og speciallægepraksis vil disse også blive bragt i anvendelse. Projektet fokuserer på at udvide og forbedre Sundhedsdatastyrelsens datapræsentationsløsninger med nye data, hvor vi arbejder med BI-værktøjer, så som Power-BI og QLIK. Det er også en del af projektets formål at gøre data fra det nære sundhedsvæsen tilgængelig til forskning samt øvrig udvikling og analyse.
I forhold til det konkrete data-/BI-projekt du skal lede, indgår der interessenter fra stort set alle parter i sundhedsvæsenet. Interessenter, som sammen skal prioritere, hvilke udstillinger af data, indikatorer mv. der skal leveres i projektet – og i hvilken rækkefølge. Det er en fordel, hvis du har erfaring med f.eks. at facilitere workshops, prioritering af use cases og understøtte at brugernes behov omsættes til konkrete løsninger.
Din uddannelse, erfaring og personlige kvalifikationer
Din uddannelsesmæssige baggrund er ikke afgørende, da vi er mere interesserede i dine erfaringer fra sundhedssektoren og dokumenterede resultater. Projekterne i Sundhedsdatastyrelsen er komplekse med mange interessenter, og vi forventer derfor, at du har erfaring med projektledelse.
Det er en fordel, at du har viden om sundhedsområdets struktur samt indsamling og bearbejdning af sundhedsdata. Måske har du været ansat i en af sektorerne eller et analysecenter og herigennem opnået indsigt i sundheds- og ældreområdet, dataanvendelse eller implementering af digitale sundhedsløsninger.
Det er vigtigt, at du kan sætte dig ind i både tekniske og sundhedsfaglige problemstillinger, da din rolle ofte bliver at sikre sammenhængen mellem de forretningsmæssige krav og de tekniske løsninger. Vi lægger derfor vægt på, at du er analytisk stærk samt en dygtig formidler både mundtligt og skriftligt
Du skal sammen med erfarne kollegaer kunne lede projekterne og sikre et godt samarbejde med de konkrete projekters samarbejdspartnere. Du vil møde komplekse problemstillinger, som kræver, at du kan gå forrest for at finde de gode, fælles løsninger. Evnen til at skabe relationer på tværs af styrelsen, sundhedsvæsenet, et bredt spektrum af interessenter og leverandører er afgørende for både din og vores succes.
Som person er du udadvendt og manøvrer ubesværet blandt mange interessenter, hvor tekniske og sundhedsfaglige begreber er en del af hverdagen, og hvor der er en forventning om, at du arbejder struktureret og tænker løsningsorienteret. Samtidig har du gennemslagskraft og dine veludviklede kommunikations- og samarbejdsevner bringes i spil ift. interne og eksterne interessenter.
Vi tilbyder
Du får mulighed for at arbejde med løsninger på sundhedsområdet og tilbydes løbende kompetenceudvikling, herunder uddannelse i metoder, teknikker og værktøjer.
Kulturen i sektionen er præget af at være uformel med masser af grin og frihed for den enkelte til at tilrettelægge sit arbejde, samt mulighed for at arbejde hjemme fra efter aftale. Samtidig værner vi om et stærkt fællesskab med høj grad af videndeling, og hvor vi samarbejder om hele tiden at forbedre vores kompetencer og levere projektledelse af høj faglig kvalitet.
Vi er en fleksibel og familievenlig arbejdsplads med 37 timers arbejdsuge inkl. frokostpause, og vi er centralt beliggende i København med nem adgang til offentlig transport og har fri parkering på området.
Vi er ikke lønførende, men til gengæld værner vi om vores arbejdstid, og forventer generelt ikke, at du arbejder mere end aftalt i din kontrakt. Der er mulighed for konkret at indgå midlertidige plustidsaftale, og der er mulighed for at aftale hjemmearbejde.
Du kan i et vist omfang selv være med til at sætte dine opgaver, og langt hen ad vejen kan du selv strukturer din dag og dine opgaver. Ledelsen er altid åben og imødekommende, samt nysgerrig på dig som menneske og dine faglige udfordringer, således du aldrig føler du sidder alene med alle svære opgaver.
Om ansættelsen
Afhængigt af din uddannelsesmæssige baggrund bliver du ansat efter gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og Akademikernes Centralorganisation eller gældende fællesoverenskomst mellem Skatteministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer (OAO-S-fællesoverenskomst) og den til enhver tid gældende organisationsaftale mellem Skatteministeriet og HK/Stat for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK).
Kontakt os gerne
Få mere at vide om stillingen ved at ringe til sektionsleder Ida Anthony på telefon 2728 2968.
Er du interesseret?
Klik på "søg stillingen" og send os din ansøgning med CV og eksamensbevis.
Ansættelsessamtaler afholdes løbende.
Ansøgningsfristen er den 21. juni 2023 med ansættelse fra 1. september 2023.
Ansøgere opfordres derfor til at indsende ansøgning hurtigst muligt.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Rødovre Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Sundhedsdatastyrelsen, Ørestads Boulevard 5, 2300 København S
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 21-07-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=169884&DepartmentId=10116&MediaId=2519&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5849384