Rødovre Kommune: Erfaren socialrådgiver søges til 1,5 års vikariat Specialteamet i Rødovre Kommune

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Om jobbet

Hvis du ønsker at være en del af et velfungerende team med høje socialfaglige ambitioner på børne- og handicapområdet, et stærkt sammenhold og spændende udviklingsplaner for teamet og hele afdelingen, så skal du måske være vores nye kollega?

Børne- og Familieafdelingen (BøFa) søger en erfaren socialrådgiver/socialformidler til Specialteamet. Vi er et særdeles velfungerende team, der har godt styr på sagerne.

Vi søger en rådgiver til et vikariat på 1,5 år. Vikariatet slås op, fordi vi er gået i gang med et udviklingsforløb med Task Forcen på handicapområdet, og derfor har brug for et par ekstra hænder.

Vi har inviteret Task Forcen ind, fordi vi er ambitiøse med kvaliteten i sagsbehandlingen, og ønsker et solidt afsæt for udvikling og fælles læring i teamet. Det er en super spændende proces, som vi allerede nu kan se, vil understøtte os yderligere i vores insisteren på at fastholde fokus på barnets behov, inddragelse af barn og familie og en helhedsorienteret sagsbehandling.

Et stigende antal børn og unge diagnosticeres og lever med psykiske og fysiske funktionsnedsættelser. Problemstillingerne kalder ofte på en bredere socialfaglig indsats for barnet og familien, og at sagsbehandlingen baseres på netop at inddrage barnet og familien. Dette helhedssyn skal være mærkbart og barnets stemme skal kunne ses i sagerne. Derfor har vi sammen med vores kollegaer i Børne- og Familieafdelingen i 2021 indgået i et udviklings - og læringsforløb i samarbejde med Socialstyrelsen og Børns Vilkår om "Styrket inddragelse af børn og unge i egen sag".

I Specialteamet arbejder vi med handicapkompenserende ydelser jf. servicelovens §§ 41 og 42. Vi udarbejder § 50 undersøgelser ved behov og iværksætter og følger op på foranstaltninger efter § 52. Derud over arbejder vi med servicelovens § 84 aflastning, §11 forløb i familiehuset og § 45 ledsagerordning.

Du vil få rig mulighed for at sætte dit præg og faglige aftryk i teamet, tænke nyt og vil ikke blive mødt med "sådan gør vi her". Vi øver os i at være kreative og nytænkende sammen, så vi i fællesskab kan videreføre og udvikle fagligheden, og levere en sagsbehandling af høj kvalitet. Som led i dette er samarbejde med borgeren, samarbejde på tværs af organisationen, og tværfagligt samarbejde generelt en forudsætning for at skabe gode og holdbare løsninger til glæde for det enkelte barn og dets familie.

Teamet består af fire rådgivere og en faglig koordinator. Sammen dækker vi hele målgruppen for Specialteamets indsats: Børn og unge mellem 0-18(23) år med betydelig og varig nedsat fysisk/psykisk funktionsevne eller en indgribende kronisk/langvarig lidelse.

Specialteamet er en del af myndighedsområdet i Børne- og Familieafdelingen, som består af et Visitationsteam, to Børne- og Ungeteams samt et Familieplejeteam. Myndighedsområdet har foruden en socialfaglig udviklingskonsulent to faglige koordinatorer til henholdsvis Visitationsteamet/de to Børne- og Ungeteams og Specialteamet. De to Børne- og Ungeteams har 13 rådgivere, Visitationsteamet fire rådgivere, Familieplejeteamet og Administrationsteamet har hver tre medarbejdere. Afdelingen har lige fået en ny og visionær leder, der blandt andet ønsker at åbne for øget sparring og et stærkere fagligt samarbejde mellem Specialteamet og de øvrige teams ved blandt andet at booste ICS, som fælles faglig metode i hele afdelingen.

Det betyder, at afdelingen i 2024 vil få særligt fokus at implementere og forankre ICS og Udredningværktøjet på handicapområdet, ligesom vi vil overgå til DUBU fra næste år.

Når du starter hos os, er vi klar med et introduktionsprogram, så du kommer godt fra start.

Din profil

  • Du er uddannet socialrådgiver eller socialformidler og har meget gerne erfaring med at arbejde med det komplicerede område, som specialrådgivning er
  • Du er fagligt dygtig, kender lovgivningen og er god til at kommunikere på skrift og i tale
  • Du har fødderne godt placeret på jorden, og er ikke bange for at begå fejl

Vi ved, at ingen kan alt, men vi kigger efter dig som:

  • Har lyst til aktivt at være med til at tænke nyt, udvikle teamet og samarbejde med hele afdelingen
  • Har handicapfaglig viden
  • Har en nærværende, nysgerrig, tålmodig og inddragende tilgang til børn og deres familier
  • Kan fremme det konstruktive og anerkendende samarbejde med barn, forældre og samarbejdspartnere
  • Vil bidrage med et godt humør

Derfor skal du vælge os

En stærk velfærdskommune, hvor vi dagligt er optaget af, hvordan vi skaber værdi for borgerne.

I Social- og Sundhedsforvaltningen i Rødovre Kommune står vi på et stærkt kulturelt fundament sammen, der handler om Sammen med Borgeren. Sammen med Borgeren sætter løbende fokus på den værdi vi skaber for borgerne og hvordan vi kan gøre det endnu bedre.

Vi kan ikke alt, men vi er særlig stolte af:

Børne- og Familieafdelingen bestå også af et familiehus med familiebehandlingstilbud med psykologer og familiebehandlere, et velfungerende fødselssamarbejde, støtte- og kontaktpersoner, et skole og dagbehandlingstilbud, samt et børnehus, der er kommunens alternativ til anbringelse. Vi samarbejder tæt sammen med PPR, sundhedsplejen, skoler og daginstitutioner.

Afdelingens ledelse består af en børne- og familiechef, en leder af myndighedsområdet, en administrativ leder og tre decentrale ledere.

Rødovre Kommune har en relativ flad struktur. Det betyder, at det tværfaglige samarbejde både er ligeværdigt og smidigt. Vi samarbejder og hjælper hinanden, så kommunens borgere får den bedste hjælp og service.

For os er det sociale samvær i og uden for arbejdstiden meget vigtigt både i teamet og i afdelingen. Her er flere gode traditioner for at styrke det kollegiale sammenhold, herunder en strikkecafe, fælles torsdagskaffe med voksenafdelingen og en udpræget og fælles glæde ved indtagelse af gode kager.

Løn og ansættelsesvilkår

I henhold til gældende overenskomst og efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation. Det er en fuldtidsstilling med start 1. november 2023.

Hvis du vil vide mere

Se mere på www.rk.dk. Du er også velkommen til at kontakte leder af myndighedsafdelingen Louise W. Cardinaal telefon 30 76 73 67 eller faglig koordinator Mehmet Mentes telefon 36 37 73 66/30 76 73 66.

Arbejdssted: Børne- og Familieafdelingen, Else Sørensens Vej 31-33.

Ansøgning

Send din ansøgning online med relevante bilag og referencer, så vi har den senest 24. september 2023. Klik på knappen 'Ansøg online'/'Søg jobbet' for at sende din ansøgning.

Vi forventer at holde ansættelsessamtaler den 28. september 2023, hvor der bl.a. vil indgå en case.

Om os

Arbejdstiden i Rødovre Kommune er røgfri. Vi ser mangfoldighed som en styrke. Derfor opfordrer vi alle uanset alder, køn, handicap, livsstil, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge job i kommunen. Vi tilbyder vores medarbejdere en trivsels- og sundhedsordning med bl.a. fysioterapi, helbredstjek og massage.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Rødovre Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Rødovre Kommune, Rødovre Parkvej, 2610 Rødovre

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 24-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://www.aplitrak.com/?adid=QWRtaW5Sb2RvdnJlLjU1MTY3LjEwNjEzQGttZC5hcGxpdHJhay5jb20

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5902423

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet