BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Om jobbet
Har du lyst til at hjælpe vores borgere tilbage til arbejdslivet? Og har du flair for at servicere, og interesse eller mod på at lære, hvordan vi træffer afgørelser, så borgerne får den ydelse og hjælp, som de er berettigede til. Så er det dig vi er på udkig efter i Rødovre Jobcenter.
Sygedagpengeteamet søger en kollega 37 timer om ugen til Jobafklaringsteamet. Din arbejdsopgave vil primært være myndighed i Jobafklaringssagerne, hvor du sammen med borgeren skal sikre og støtte borgeren i, at planen som er lagt på rehabiliteringsmødet, følges.
I Rødovre Jobcenter har vi dygtige medarbejdere, der hver dag gør en forskel for sygemeldte borgere, der enten kommer fra ledighed eller fra et fast arbejde. Vores fornemmeste opgave er, at yde service, så borgeren kan komme trygt tilbage til arbejdslivet.
Sammen med borgeren, har vi fokus på en tidlig og målrettet indsats for en god tilbagevenden til et godt arbejdsliv.
Vi kan tilbyde dig:
- En spændende stilling i et team, hvor der er en uformel omgangstone, og dygtige kollegaer at sparre med.
- Hos os vil du opleve at du kan være med til at yde en helhedsorienteret indsats for borgeren, der betyder, at vi altid skal kigge på borgerens samlede situation og dermed inddrage relevante kolleger fra andre forvaltninger
- Høj faglighed, hvor du også kan være med til at skabe nye arbejdsgange, og hvor vi lytter til hinandens perspektiver og fagligheder
- Et godt arbejdsmiljø, hvor vi som team hjælper hinanden og giver sparring i sagerne, så borgerens forløb bliver endnu bedre
- Metodefrihed, da vi i vores team har dygtige medarbejdere, og vi arbejder med gode sagsdrøftelser, når vi fast mødes hver anden uge
- Kolleger der hjælper hinanden
I sygedagpengeteamet er vi 31 medarbejdere, hvor du vil blive en del af vores Jobafklaringsteam, der består af 6 medarbejdere.
For at du kommer godt fra start hos os, har vi afsat tid af til et introduktionsforløb og en fast medarbejder fra teamet, vil blive tilknyttet dig, når du starter i Rødovre Jobcenter. Derudover tilbyder vi kurser i vores fagsystemer, og du oplæres grundigt.
Din profil
Som sagsbehandler i Rødovre Jobcenter, sygedagpengeteamet vil du indgå i et dynamisk og fagligt professionelt team, hvor du skal være med til at skabe mål og retning. Du kan være nyuddannet socialrådgiver/socialformidler, eller komme med mange års erfaring, for os er det vigtigste, at du interesserer dig for vores fornemmeste opgave, som er at hjælpe borgeren tilbage til arbejdslivet.
Vi ved, at ingen medarbejdere kan alt, men vi kigger efter dig som:
- Trives i en hverdag med henvendelser fra borgere med forskellige problemstillinger
- Systematisk går til opgaverne, fordi du godt kan lide planlægning og du kan danne dig et godt overblik over flere sager
- Interesser dig for en kombination mellem lovgivningen og god borgerservice, og er engageret og initiativrig
Efter en grundig oplæring, vil dine opgaver være at:
- Løbende og koordinerende sagsbehandling af jobafklaringssagerne, hvor vi har brug for dit skarpe overblik herunder dine gode formidlings evner
- Træffe og overlevere myndighedsafgørelser ud fra de forvaltningsretlige principper med udgangspunkt i sygedagpengelovens §7
- Indgå i et tæt samarbejde med vores virksomhedskonsulenter, fastholdelseskonsulenter, borgere og andre relevante samarbejdspartnere med målet om at hjælpe borgeren tilbage på arbejdsmarkedet
- Udarbejde rehabiliteringssager, indsatsplaner og indstillinger
Derfor skal du vælge os
Sammen med borgeren
Sammen med borgeren handler om, at se og forstå kommunen gennem borgerens oplevelser og få øje på de steder, hvor vi kan skabe nye løsninger sammen med borgerne, foreninger, virksomheder og andre aktører. I Rødovre Jobcenter arbejder vi sammen med borgeren ved at inddrage borgeren i egen sag. Dette gør vi bl.a. ved at indgå i en dialog med borgeren, så vi sammen kan udvikle nye løsninger.
Vi kan ikke det hele, men vi er særlig stolte af at (hvis du spørger os):
- Vi sparer og vidensdeling, fordi vi tror på, at sammen når vi frem til endnu bedre løsninger.
- Vi har et team, der er engageret, dygtige og vi arbejder i en uformel omgangstone, og sætter pris på smil og grin, også når vi har travlt.
- Vi udvikler os gennem kompetenceudvikling, og vi lægger vægt på, at der er stor selvstændighed, og dermed er medarbejderne hos os med til selv at sammensætte deres hverdag, da vi arbejder med en fleksibel arbejdstid.
- Vi kommer med forskellige uddannelsesbaggrunde, da vi ved, at vi bliver klogere, når vi kommer med forskellige kompetencer og erfaring.
- Vi vil gerne værne om vores medarbejdere, så vi tilbyder en sundhedsordning.
Du kommer til at sidde i et kontorfællesskab på Else Sørensens Vej 1. Vi sidder i lyse lokaler på 1. sal. Der er gode parkeringsforhold, og vi har god kantine på vores Rådhus, der ligger tæt på vores Jobcenter.
Løn- og ansættelsesvilkår
I henhold til gældende overenskomst og efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation.
Hvis du vil vide mere
Se mere på www.rk.dk. Du er også velkommen til at kontakte faglig koordinator Oliver Sadowsky på tlf. nr. 36 37 73 10 eller rk@rk.dk (Att: Oliver Sadowsky - Jobopslag).
Arbejdssted: Rødovre Jobcenter, Else Sørensens Vej 1, 1.
Ansøgning
Send din ansøgning online med relevante bilag og referencer, så vi har den senest 15. november 2023. Klik på knappen ’Ansøg online’/’Søg jobbet’ for at sende din ansøgning.
Om os
Arbejdstiden i Rødovre Kommune er røgfri. Vi ser mangfoldighed som en styrke. Derfor opfordrer vi alle uanset alder, køn, handicap, livsstil, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge job i kommunen. Vi tilbyder vores medarbejdere en trivsels- og sundhedsordning med bl.a. fysioterapi, helbredstjek og massage.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Rødovre Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Rødovre Jobcenter, Egegårdsvej, 2610 Rødovre
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 15-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5926651