Sagsbehandler til unge aktivitetsparate med fokus på tværfaglige indsatser og arbejdsmarkedsintegration

dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Om jobbet
Vi søger en koordinerende sagsbehandler til unge aktivitetsparate i alderen 16-29 år.

Det primære arbejde består i udvikling og afklaring af de unge arbejdsevner med henblik på tilknytning til arbejdsmarkedet på ordinære eller særlige vilkår, koordinering af tværfaglige indsatser samt støtte til opstart og fastholdelse af uddannelse og/eller arbejde.

Målgruppen består af unge med svære sociale og/eller helbredsmæssige udfordringer, som vanskeliggør mål om uddannelse og fremtidigt arbejde. De unge er ofte udfordret af diagnoser som autisme, skizofreni og personlighedsforstyrrelse.

Sagsbehandlergruppen arbejder systematisk med de unge. Der iværksættes en individuel tværfaglig plan, som er afgørende for, at den unge på sigt bliver selvforsørgende på ordinære eller særlige vilkår, eksempelvis i et fleksjob.

Der er tæt samarbejde med sagsbehandlerkolleger, børne- og familieafdelingen, støtte- og kontaktpersoner, ungeenhedens egne interne og eksterne tilbud, sundhedsvæsnet, psykiatrien, stu-vejledere, uddannelsesvejledere samt den unges netværk.

Sammen med kompetente kolleger skal du, ud fra en empowerment-tankegang, motivere den unge til at fokusere på ressourcer samt afklare og udvikle den unges arbejdsevne hen imod ordinært arbejde eller uddannelse. Andre unge vil skulle afklares til fleksjob eller førtidspension.

Din profil

Du har lyst og interesse for det administrative arbejde og har en uddannelsesbaggrund som socialrådgiver. Du er god til løbende at holde dig ajour med afgørelser og lovgivning.

Du har et godt kendskab til målgruppen LAB aktivitetsparat og har forståelse for og trives med de længerevarende sagsforløb.

Du arbejder tæt med den unge, hvorfor det er vigtigt, at du som person er god til at skabe kontakt og har en høj grad af troværdighed. Du har gode samarbejdsevner og er fleksibel i forhold til en omskiftelig arbejdsdag.

De IT-systemer, vi bruger, er primært momentum, Netforvaltning Sundhed, Mediconnect og sbsys.

Derfor skal du vælge os
Jobcentrets Ungeenhed er en velfungerende afdeling, hvor du oplever god støtte og sparring fra ledelse og 25 kompetente kolleger. Sagsbehandlergruppen består af 6 sagsbehandlere og en fagkoordinator.

Vi arbejder systematisk og tværfagligt med stor fokus på metodeudvikling og fælles energi. Hermed opnår vi de gode resultater.

Vi lægger vægt på det gode arbejdsmiljø, herunder stor indflydelse på eget arbejde, en dialogbaseret arbejdsform, humor og uhøjtidelig ledelsesstil.

Vi er fleksible og gode til at finde løsninger.


Løn- og ansættelsesvilkår

Det ugentligt timetal kan aftales at være 30 til 37 timer om ugen. Derudover er der flekstid.
Løn- og ansættelsesforhold er ifølge gældende overenskomst; efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation.

Stillingen er med opstart 1.1.2025. Der vil være ansættelsessamtaler i uge 48.

Hvis du vil vide mere
Hvis du vil vide mere, kan du kontakte teamchef Vigga Hassing Prytz Pedersen 3637 7033 eller fagkoordinator Karen Poulsen 3076 9660.

Ansøgning
Send din ansøgning online med relevante bilag, så vi har den senest den 20.11.2024. Klik på knappen ”søg job” for at sende din ansøgning.

Rødovre Kommune har røgfri arbejdstid. Vi ser mangfoldighed som en styrke. Derfor opfordrer vi alle uanset alder, køn, handicap, livsstil, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge jobbet. Vi tilbyder vores medarbejdere en trivsels- og sundhedsordning med bl.a. fysioterapi og holdtræning. Vores stillinger opslås på fuld tid medmindre andet er angivet i stillingsopslaget.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Rødovre Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Rødovre Jobcenters Aktivteam, Else Sørensens Vej, 2610 Rødovre

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 20-11-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6145622

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet