SEKRETÆR FOR MINISTEREN I KIRKEMINISTERIET

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være en del af sekretariatet, der betjener ministeren og ministeriets øverste ledelse? Kan du bevare overblikket over en bred vifte af opgaver og samtidig have fokus på detaljen? Trives du med at arbejde i højt tempo helt tæt på de politiske beslutninger? Så er du måske den nye sekretær for kirkeministeren og ministeren for landdistrikter.

Om minister- og ledelsessekretariatet
Minister- og ledelsessekretariatet varetager den daglige sekretariatsbetjening af kirkeministeren og ministeren for landdistrikter samt ministeriets øverste ledelse. Det omfatter bl.a. forberedelse af ministerens møder, kalenderstyring, håndtering af mødemateriale, kontakt til Folketinget og interessenter.

Som sekretær i ministerens forkontor vil du blive en central kollega i en enhed, der arbejder tæt på det politiske maskinrum. Vi arbejder selvstændigt, men med fokus på de fælles resultater. Vi gør os umage med at være gode kolleger ­- også når tempoet er højt. Vi er pt. ni kollegaer i sekretariatet med forskellige profiler og kompetencer.

Dine arbejdsopgaver
Du vil i tæt samarbejde med din nærmeste sekretærkollega og ministersekretærerne få ansvar for opgaver, der sikrer smidig og rettidig sekretariatsbetjening af kirkeministeren og minister for landdistrikter samt af departementschefen. Opgaverne som sekretær vil bl.a. indbefatte:

  • Koordinering og styring af ministerens og departementschefens kalender.
  • Håndtering af indkomne invitationer og henvendelser.
  • Håndtering af mødemateriale.
  • Kontakt til Folketinget vedrørende ministerens deltagelse i bl.a. samråd, behandlinger af lovforslag, besvarelse af § 20-spørgsmål mv.
  • Forberedelse af ministerens deltagelse i Statsråd.
  • Bistand til sagsgange til/fra ministeren og departementschefen.
  • Håndtering af fakturaer samt rejsebestilling og -afregning.
Om dig
Vi forventer, at du er kontoruddannet. Vi lægger vægt på, at du har relevant erfaring fra en lignende stilling i centraladministrationen, eller fra en stilling som chef- /direktionssekretær. Nyuddannede med stort gåpåmod og gode faglige resultater vil kunne komme i betragtning. Du vil få en bred kontaktflade til hele departementet og til eksterne samarbejdspartnere. Gode kommunikations- og samarbejdsevner vil derfor være en forudsætning.

Derudover lægger vi vægt på, at du:

  • Arbejder struktureret og selvstændigt.
  • Er detaljeorienteret og omhyggelig i opgaveløsningen.
  • Er god til at planlægge og holde styr på frister.
  • Kan bevare overblikket og godt humør, også når tempoet er højt.
  • Tager ejerskab over dine opgaver og løber dem helt i mål.
Om os

Vi tilbyder en spændende arbejdsplads med højt til loftet. Efter regeringsdannelsen i december 2022 er Kirkeministeriets ansvarsområde væsentligt udvidet med Plan- og Landdistriktsområdet, og ministeriet er derfor midt i en spændende udvikling. I stillingen vil du være placeret helt tæt på de politiske beslutninger og sammen med dygtige og ambitiøse kolleger, vil du kunne spille en vigtig rolle i at sikre hurtig og smidig sekretariatsbetjening af ministeren og ministeriets øverste ledelseslag.

Som ansat i Kirkeministeriet bliver du del af en ny organisation med ca. 220 ansatte i henholdsvis departementet og Plan- og Landdistriktsstyrelsen. Vores hverdag er præget af høj faglighed og engagement hvor sparring og samarbejde er i højsædet. Vi lægger vægt på at være en attraktiv og innovativ arbejdsplads med et uformelt arbejdsmiljø. Vi har til huse i hjertet af København.

Du kan læse mere om Kirkeministeriet og vores organisation på www.km.dk.

Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til den enhver tid gældende Fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det Statslige Område (OAO-s-fællesoverenskomsten) samt tilhørende organisationsaftale for Kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK).

Stillingen er på fuld tid med tiltrædelse snarest muligt. Du skal forvente, at der kan forekomme rådighed og arbejde uden for normal arbejdstid. Du kommer til at referere til chefen for minister- og ledelsessekretariatet. Ansættelsesområdet er Kirkeministeriet.

Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan blive sikkerhedsgodkendt, ligesom du skal opretholde sikkerhedsgodkendelsen gennem hele din ansættelse.

Er du interesseret?
Vil du høre mere om stillingen, kan du kontakte chef for minister- og ledelsessekretariatet Anders Vestergaard Kaldan på tlf. 21734625 eller e-mail avk@km.dk.

Stillingen ønskes besat snarest muligt. Ansøgningsfristen er den 24. august 2023.

Din ansøgning skal indeholde motiveret ansøgning, CV, dokumentation for uddannelse (eksamenspapirer) samt eventuelle referencer.

Ministeriet ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund og opfordrer derfor alle interesserede uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Rødovre Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Kirkeministeriet, Frederiksholms Kanal 21, 1220 København K

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 24-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=171413&DepartmentId=9061&MediaId=2658&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5889661

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet