BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Er du struktureret og kvalitetsbevidst? Trives du med at arbejde selvstændigt og have ansvar, og kan du navigere i en travl hverdag og samtidig yde høj service? Så kan det være dig, vi leder efter.
Om jobbet
Vi søger en sekretær for Erhvervsministeren, som sætter en ære i at yde god service. Som sekretær bliver du en del af Ledelsessekretariatet, hvor du vil skulle arbejde med en bred vifte af administrative opgaver, men du vil i høj grad også have mulighed for at sætte dit eget præg på opgaveporteføljen.
Som sekretær for ministeren bliver din vigtigste opgave at supportere ministeren i en travl hverdag og hjælpe med at få hverdagen til at fungere bedst muligt. Du bliver i forbindelse med for eksempel kalenderstyring og klargøring af mødemateriale ofte bindeleddet mellem ministeren og resten af Erhvervsministeriet, og derfor vil også ofte være kontaktpersonen ved administrative spørgsmål eller hjælp til praktiske opgaver.
Dine primære arbejdsopgaver vil være:
- Kalenderstyring og mødebooking
- Indsamling og klargøring af ministerens mødemateriale
- Bistand til ministerbetjening
- Praktisk bistand i forbindelse med bestilling af rejser samt håndtering af udgiftsbilag
- Godkendelse og fordeling af fakturaer
- Udarbejdelse af div. dagsordener samt referatskrivning
- Let sagsbehandling
- Koordinerende bistand i forbindelse med planlægning af strategiseminarer, møder, interne arrangementer, projekter mv.
Om dig
Vi forestiller os, at du har nogle års erfaring fra en lignende stilling, og at du er
- Serviceminded og imødekommende
- Ansvarsbevidst
- Trives med travlhed og mange opgaver
- Kollegial og ikke bange for at ”tage opvasken”
Vi lægger desuden vægt på, at du har kendskab til centraladministrationen eller anden politisk styret organisation. Derudover forventes det, at du kan begå dig i hele Office-pakken – særligt Outlook, Word, Excel og PowerPoint.
Erfaring med ESDH-systemet F2 er også en fordel - men ikke et krav. Derudover er det en fordel, at du kan understøtte brugen af iPhones og iPads.
Om os
Du vil som sekretær for ministeren være tilknyttet Erhvervsministeriets Ledelsessekretariat. Ledelsessekretariatet har til opgave at servicere ministeren og departementschefen. Du kommer tæt på de politiske processer og får en spændende hverdag i hjertet af Slotsholmens maskinrum. Ud over sekretariatsfunktioner for ministeren og departementschefen består Ledelsessekretariatet af en Strategi- og kommunikationsenhed samt en presseafdeling. Du vil i stillingen skulle referere til sekretariatschefen. Vi tilbyder et fællesskab, hvor du er en del af en gruppe engagerede og fagligt dygtige kollegaer med forskellige uddannelser, perspektiver og opgaver.
Om ansættelsen
Du ansættes efter overenskomst mellem HK/Stat og Finansministeriet. Den ugentlige arbejdstid er 37 timer inklusiv frokost, og den skal kunne tilrettelægges i tidsrummet fra kl. 8.30 til 17.30.
Ansøgere skal kunne opnå den nødvendige sikkerhedsgodkendelse samt kunne opretholde denne under hele ansættelsesforholdet.
Er du interesseret?
Søg stillingen på https://em.dk/job-og-karriere/ledige-stillinger/ senest mandag d. 20. juni 2023 kl. 12:00. Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Kristina Astrup Blomquist på 91 33 70 14.
Vi holder første samtalerunde i uge 26 og 2. samtalerunde mandag i uge 27. Vi forventer at kunne besætte stillingen pr. 1. september 2022. Vi benytter personligheds- og logiktest ifm. anden samtalerunde.
I Erhvervsministeriet tror vi på, at et inkluderende, mangfoldigt arbejdsmiljø styrker opgaveløsningen. Vi ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund og lige muligheder for alle vores jobansøgere. Vi opfordrer alle til at søge stillingen uanset alder, køn, seksualitet, religion eller etnisk tilhørsforhold.
Vi glæder os til at høre fra dig.
Hvordan er det at arbejde i Erhvervsministeriets departement?
I departementet ønsker vi at skabe gode og konkurrencedygtige rammebetingelser, så dansk erhvervsliv også i fremtiden er i stand til at skabe solid vækst og velstand. Vi vil medvirke til at gøre det attraktivt at investere og udvikle virksomhed i Danmark. På en bred vifte af ressortområder - fra boligfinansiering og forbrugerforhold til life science og den teknologiske udvikling af erhvervslivet samt rammevilkår for finansielle virksomheder - er vi med fra de første diskussioner om nye initiativer og lovforslag til udviklingen og eksekveringen af dem.
Vi er 200 ambitiøse og engagerede medarbejdere, men vores netværk og kontaktflade rækker langt uden for Slotsholmen. Vi arbejder tæt sammen med ministeriets syv styrelser og de selvstændige offentlige virksomheder, som vi har ansvar for. Og vi er i dialog med virksomheder, interesseorganisationer, EU og OECD. Vi værdsætter en arbejdsplads med en stejl læringskurve, og vi lægger vægt på faglig nysgerrighed, som skal gøre os i stand til at have blik for fremtidige forretningsmodelleret i lyset af den teknologiske og grønne omstilling og den geopolitiske udvikling.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Rødovre Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Erhvervsministeriet Departementet, Slotsholmsgade 10, 1216 København K
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 20-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=169803&DepartmentId=6318&MediaId=338&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5848076