Socialfaglig koordinator til Autismeteam i Børneområdet

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du lyst til at være med til at dygtiggøre vores sagsbehandlere og arbejde med faglig udvikling i vores ene autismeteam på børneområdet i Borgercenter Handicap? Vi søger en koordinator, som har socialfaglig baggrund og en stor interesse for børnehandicapområdet.

Om stillingen
Som socialfaglig koordinator på Børneområdet bliver du en del af et koordinatorteam på seks, som udover at understøtte medarbejdere i egne teams, også løser opgaver, underviser og yder faglig sparring på tværs i afdelingen.

Du vil som socialfaglig koordinator i et af vores autismeteam få ansvaret for den faglige understøttelse af et team bestående af myndighedssagsbehandlere. Vi søger derfor en koordinator, som har solid erfaring med såvel handicapkompenserende ydelser som foranstaltningsområdet.

Om Autismeteamet
Autismeteamet sagsbehandler inden for både de handicapkompenserende ydelser og foranstaltningsområdet. Derfor har vi stort fokus på en helhedsorienteret indsats til vores familier med inddragelse af servicelovens forskellige bestemmelser. Vi er også meget optaget af at inddrage familiernes netværk, og derfor samarbejder sagsbehandlerne ofte tæt med vores netværkskonsulent.

Selvom målgruppen er børn med diagnoser inden for autismeområdet, er der stor bredde i de problemstillinger, som vi samarbejder med vores familier om. Det kan være familier, der alene har brug for handicapkompenserende ydelser, eller familier der har behov for mere omfattende støtte i eller uden for hjemmet.

Vi arbejder i Borgercenter Handicap med konceptet ’fast sagsbehandler’, som betyder, at sagsbehandleren har ansvaret for at yde en koordineret og helhedsorienteret sagsbehandling.

Som socialfaglig koordinator skal du

  • yde faglig sparring og vejledning til medarbejderne dels i det daglige arbejde, dels i forbindelse med sagsgennemgang med sagsbehandlerne, og som mødeleder på faglige teammøder
  • medvirke til at sikre fristoverholdelse og til at kvalitetssikre afgørelser
  • deltage i møder sammen med sagsbehandlerne i komplekse sager eller som en del af oplæringen af sagsbehandlerne
  • planlægge og facilitere faglig udvikling i form af fx oplæg eller workshops
  • udvikle og kvalificere vores sagsbehandling, fx arbejdsredskaber
  • varetage socialfagligt ledelsestilsyn i vores sager sammen med de andre faglige koordinatorer
  • understøtte, at sagsbehandlerne udfører en tæt opfølgning i forhold til, om indsatsen virker og har den ønskede effekt
  • understøtte sagsbehandlerens tætte kontakt og kontinuerlige inddragelse af netværket omkring barnet
  • understøtte, at sagsbehandlingen lever op til god forvaltningsskik i forhold til retssikkerhed og fristoverholdelse, og at den er i overensstemmelse med politisk vedtagne serviceniveauer
Vi forventer, at du

  • har en relevant uddannelse og evt. efteruddannelse
  • har interesse i at oplære og lære fra sig
  • har indgående kendskab til og erfaring med myndighedsarbejdet inden for børne- og ungeområdet
  • er vedholdende, systematisk og har en løsningsfokuseret tilgang til socialt arbejde og en evne til at følge tiltag og processer til dørs
  • har lyst til at arbejde udviklingsorienteret og har fokus på faglig udvikling
  • har personlig gennemslagskraft og er i stand til at kommunikere anerkendende og tydeligt – både skriftligt og mundtligt
  • bidrager til at omsætte metoder, lovgivning og strategier til praksis
  • formår at samarbejde på tværs af fagområder og forvaltninger i en stor kommune
Det er en fordel, hvis du har kendskab til DUBU, ICS og netværksinddragelse.

Vi kan tilbyde dig

  • et arbejde med en høj grad af indflydelse og medansvar
  • en meget engageret medarbejdergruppe, der samarbejder tæt om at løfte opgaverne i en uformel, humoristisk og afslappet tone
  • at blive en del af en stor offentlig forvaltning med mange spændende udviklingstiltag og muligheder
  • en arbejdsplads, hvor der er højt til loftet, og hvor vi tør gå nye veje
  • tæt faglig sparring i forhold til koordinatoropgaven
  • at blive en del af et tæt koordinatorfællesskab i afdelingen
Ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og efter principper om lokal løndannelse.

Arbejdstiden er 37 timer om ugen, og vi har flekstid.

Vi ønsker stillingen besat pr 1.oktober eller snarest muligt.

Vi indhenter reference fra tidligere ansættelse samt udvidet børne- og straffeattest i forbindelse med ansættelsen.

Vi er beliggende på Borups Allé, 2200 København N. Borgercenter Handicap er en røgfri arbejdsplads.

Vi glæder os til at modtage din ansøgning.

Yderligere oplysninger
Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Rikke Dehn på 2173 0788.

Søg via linket senest lørdag den 26. august 2023
Vi forventer at afholde samtaler den 29. august 2023.

Om Børneområdet
Børneområdet varetager den helhedsorienterede sagsbehandling i henhold til børn med funktionsnedsættelser i alderen 0-15 år i Københavns Kommune. Grundlaget for vores arbejde er serviceloven, hvor vi arbejder med de handicapkompenserende ydelser (SEL §41, §42, §44 og § 45) den tidlige forebyggelse efter §11, samt foranstaltnings- og anbringelsesområdet. Børneområdet har siden 2015 været opdelt i handicapspecifikke teams med det mål at øge vores handicapspecifikke viden til gavn for børn og deres familier.

Om Borgercenter Handicap
Borgercenter Handicap er en del af Socialforvaltningen i Københavns Kommune.
Vores målgruppe er københavnere med varig og betydeligt nedsat funktionsevne. Vi består af et myndighedsområde med 333 medarbejdere og 10 centerfællesskaber bestående af 61 tilbud med ca. 2.200 ansatte. Vi arbejder ud fra Socialstrategien, en by med plads til alle, under overskrifterne et værdigt liv, et selvstændigt liv, en helstøbt og langsigtet løsning samt en sund og fagligt stærk organisation. Du kan læse om socialforvaltningen og om Borgercenter Handicaps vision og målsætninger på Københavns Kommunes hjemmeside www.kk.dk og om Borgercenter Handicap på www.bch.kk.dk.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Rødovre Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Københavns Kommune, Borups Allé 177, 2400 København NV

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 26-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=193917&DepartmentId=20137&MediaId=4780&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5889048

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet