BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vi søger en engageret og dygtig kollega med teknisk og grafisk flair, lyst til samarbejde og styr på sprog og grammatik.
Hvis du er på jagt efter et spændende og fagligt udfordrende studiejob, hvor du skal være med til at kommunikere om domstolenes vigtige samfundsopgave, er du måske Kommunikationsenhedens nye studentermedhjælper.
Du kommer til at servicere mange kolleger fra retterne og i styrelsen, så du skal være udadvendt, god til at samarbejde og kunne udtrykke dig klart og tydeligt på skrift.
Vi arbejder i Sharepoint, Umbraco, InDesign, Photoshop og Illustrator. Du behøver ikke at være superbruger, men det er vigtigt, at du ikke afskrækkes af teknik og har erfaring med at redigere hjemmesider, kan klare mindre grafiske opgaver og har godt styr på billedbehandling. Det vil desuden være en fordel, hvis du har prøvet kræfter med at optage og klippe korte film.
Vi har brug for din hjælp ca. 15 timer om ugen i dagtimerne med mulighed for at planlægge din arbejdstid efter dit studie. Af og til er tempoet højt, men vi prioriterer altid faglig sparring og en god stemning på kontoret. Stillingen ønskes besat hurtigst muligt.
Hvad skal du lave?
Dine opgaver er bl.a. at:
- Opdatere, redigere og hjælpe med at videreudvikle vores interne og eksterne websites
- Løse mindre grafiske opgaver samt billedredigere
- Besvare henvendelser fra borgere og kolleger
- Hjælpe lokale webredaktører ved retterne
- Trække og udarbejde statistik for vores websites
- Lave research, skrive små tekster samt læse korrektur
- Deltage i forberedelsen af domstolenes konferencer, folkemødeaktiviteter osv.
- Journalisering
Du læser en videregående uddannelse, gerne med fokus på kommunikation, grafik eller web. Det vil være en fordel, hvis du har relevant erfaring fra tidligere jobs eller frivilligt arbejde.
Vi lægger vægt på, at du:
- Er positiv, udadvendt og dynamisk
- Både kan arbejde selvstændigt og samarbejde
- Er god til at sætte dig ind i nye stofområder
- Er løsningsorienteret med sans for detaljen
- Har styr på sprog og grammatik
Domstolsstyrelsens opgave er at administrere og udvikle Danmarks Domstole. Vi arbejder under mottoet ”For ret og retfærdighed”.
I Kommunikationsenheden leverer vi dagligt indhold til domstolenes forskellige platforme, og vi samarbejder med mange aktører om at lave god og troværdig kommunikation.
Du bliver en del af et kommunikationsteam med i alt fire fastansatte og to studerende. Domstolsstyrelsen er en uformel og udviklingsorienteret arbejdsplads, hvor godt kollegialt fællesskab, engagement og samarbejde på tværs er i fokus.
Løn- og ansættelsesvilkår
Du bliver ansat som timelønnet studentermedhjælper efter fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det Statslige Område samt tilhørende organisationsaftale for Kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK).
Som studentermedhjælper bliver du ansat i enheden Kommunikation, som er en del af Center for Forretning og Udvikling med ca. 30 ansatte. Du vil referere til styrelsens kommunikationschef.
Vil du vide mere?
Du kan læse mere om Domstolsstyrelsen, Danmarks Domstole og vores vision, værdier og mål på www.domstol.dk
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås hos digital redaktør Maj Weise Christiansen, telefon 23 71 56 20.
Ansøgningen
Du sender din ansøgning elektronisk via vores rekrutteringssystem. Du bliver guidet igennem rekrutteringsprocessen, når du trykker på ”Søg jobbet”.
Ud over din ansøgning bedes du vedhæfte cv, relevante eksamenspapirer (med karakterer) og eventuelle udtalelser.
Vi skal have modtaget din ansøgning i rekrutteringssystemet senest mandag den 28. august 2023 kl. 12. Vi forventer at holde ansættelsessamtaler umiddelbart herefter.
Alle interesserede uanset alder, køn, race, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Rødovre Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Domstolsstyrelsen, Store Kongensgade 1, 1264 København K
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 28-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=171254&DepartmentId=7135&MediaId=338&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5886109