BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Almene boliger spiller en central rolle i Københavns byudvikling og danner rammen om 100.000 københavneres bolig og livsvilkår. Det er et emne, som er højt på både den nationale og den kommunale politiske dagsorden.
Enheden for Almene Boliger sikrer, at der bliver bygget nye almene boliger, og at boligorganisationerne drifter de 63.000 nuværende boliger effektivt og inden for rammerne af lovgivningen. Vi er en politisk styret organisation, som understøtter borgerrepræsentationens visioner for Københavns byudvikling.
Gennem vores daglige arbejde støtter vi op om kommunens mål om at skabe en sammenhængende og mangfoldig by med plads til, og lige muligheder for, alle.
Vi har den daglige dialog med de almene boligorganisationer og godkender nybyggeri og renoveringer af almene boliger. Vi fører også tilsyn med udsatte by- og boligområder, såvel som boligorganisationernes økonomi, administration og beboerdemokrati.
Enheden består af 35 medarbejdere med forskellige fagligheder. Du vil blive en del af et af enhedens to byggeteams, der består af arkitekter, jurister og generalister. Vi lægger stor vægt på det gode samarbejde på tværs af fagligheder.
Hvis ovenstående lyder interessant, kan det være, at du er Almene Boligers nye studentermedhjælper.
Opgaver
- Selvstændig sagsbehandling af mindre renoveringssager
- Forberede og sidde som referent til møder mellem kommunen og boligorganisationerne
- Skønsudøvelse i diverse tilsynsopgaver
- Besvarelse af borgerhenvendelser
- Håndtering af aktindsigtsanmodninger.
- Du er studerende på en relevant videregående uddannelse (jura, statskundskab eller andet)
- Du har interesse for byudvikling og den almene boligsektor
- Du har mod på og lyst til at arbejde i en politisk styret organisation
- Du er ansvarsbevidst og kan arbejde selvstændigt
- Du har et højt fagligt niveau.
- Frihed og fleksibilitet ift. arbejdstid
- Indgående kendskab til forvaltningsret i praksis
- Erfaring med at arbejde i en politisk styret organisation
- Faglig sparring til løsning af opgaverne
- Gode kolleger og et kontor med plads til smil og kage.
Stillingen er med en ugentlig arbejdstid på ca. 15 timer, og du tilrettelægger selv din arbejdsuge. Stillingen er til besættelse den 1. oktober eller snarest muligt.
Du vil blive ansat under gældende HK-overenskomst.
Yderligere oplysninger
Vil du vide mere om stillingen, kan du kontakte studentermedhjælper Silke Mathilde Falkenberg på 2349 6922 eller teamleder Agnes Nilsson på 2057 5204.
Søg via linket senest søndag den 10. september 2023
Vi forventer at afholde samtaler i uge 37-38.
Om Teknik- og Miljøforvaltningen
Forvaltningen varetager myndighedsopgaver og servicerer borgere og erhvervsliv, blandt andet inden for miljøområdet, lokalplanlægning, byfornyelse, byggesagsbehandling og trafikområdet. Desuden er det Teknik- og Miljøforvaltningen, der står for renholdelse, vedligeholdelse og udvikling af byens veje og parker, foretager parkeringskontrol og driver de københavnske kirkegårde. Vi beskæftiger ca. 2.050 medarbejdere og administrerer et bruttobudget på knap 3 mia. kr.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Rødovre Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Københavns Kommune, Borups Allé 177, 2400 København NV
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 10-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=193857&DepartmentId=23143&MediaId=4780&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5891882