Studentermedhjælper til Områdelederteamet i Hovedstadens Beredskab

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du lyst til at supplere dit studie med et job, som er udviklende og afvekslende? Så er det måske dig, vi mangler i vores team. 

Vi er et team på 5 områdeledere, som har ansvaret for brandstationerne og størstedelen af det operative mandskab i Hovedstadens Beredskab. Det betyder, at du bliver en del af et team, som arbejder med ledelse, trivsel og faglig udvikling for 10 brandstationer samt ca. 300 medarbejdere og ledere.

Du skal kunne lide at arbejde i et i et dynamisk og innovativt miljø, hvor du skal være indstillet på et højt tempo og omskiftelige arbejdsopgaver.

Dit primære arbejdsområde vil være at understøtte kommunikationen fra Områdelederne. Du skal medvirke til at sikre effektiv kommunikation både internt og eksternt. Du udarbejder og redigerer skriftligt materiale, såsom nyhedsbreve og rapporter. Det er vigtigt, at du er i stand til at formidle komplekst indhold på en klar og letforståelig måde. 

En vigtig del af din rolle vil være at tage referater under møder, og sikre at alle vigtige punkter og beslutninger bliver dokumenteret korrekt. Du vil også have ansvaret for at planlægge og indkalde til møder, herunder at sørge for at deltagerne har al relevant information på forhånd. Det er afgørende, at du er struktureret, detaljeorienteret og kan arbejde godt under pres for at sikre, at møderne forløber gnidningsfrit. 

Som en del af teamet vil du støtte projektlederne i deres daglige arbejde. Dette indebærer at assistere med planlægning, koordinering og opfølgning på projekter. Du vil også være involveret i at holde styr på projektdeadlines, ressourcer og budgetter. Det er vigtigt, at du er i stand til at håndtere flere opgaver samtidigt og har en god forståelse for projektstyring.

 

Faglige kompetencer
  • Gode kommunikations- og samarbejdsevner.
  • Gode formuleringsevner i tale og på skrift.
  • IT på brugerniveau.
  • Kan forstå en kompleks organisation.
  • Kan tage referater o. lign.
     
Personlige kompetencer
  • Trives med en alsidig arbejdsdag, som kan være ustruktureret.
  • Kan definere egne opgaver.
  • Kan arbejde selvstændig.
  • Trives med at få struktur på noget ustruktureret.
  • Trives med forskellige arbejdssteder.
  • Skal trives med at der er en frisk tone, og sige hvad du mener.
  • Du er ikke bange for at fremlægge emner foran en større antal medarbejdere, fysisk eller på Teams.
  • Menneskelig og social forståelse.
  • Fleksibel, serviceminded og stabil.
  • Ro og overblik i pressede situationer.
     

Vi forventer, at du er i gang med et studie hvorigennem du udvikler din forståelse og evne til at forstå og kunne kommunikere, samt at navigere i en kompleks organisation. 

Det er en fordel, hvis du har en interesse for at arbejde med teorier indenfor ledelse og organisation.

 

Vi tilbyder

Et spændende job, hvor vi sætter faglighed, fællesskab og ordnede forhold i højsædet. Vi er en dynamisk arbejdsplads med engagerede kolleger, der handler professionelt og leverer en høj kvalitet til borgerne i hovedstadsområdet. 

Du vil få et introduktionsforløb til Hovedstadens Beredskab og dine opgaver. Du skal være forberedt på at du skal kunne møde på flere af Hovedstadens Beredskabs lokaliteter i Københavnsområdet. 

Der vil være mulighed for at arbejde hjemmefra efter aftale. 

En del af dine arbejdstimer vil være om fredagen fra formiddag til tidlig eftermiddag. 

Vi forventer, at din arbejdstid er mellem 10 – 15 timer om ugen efter nærmere aftale.

 

Løn- og ansættelsesvilkår

Det er en forudsætning for at komme i betragtning til stillingen som studentermedhjælper, at du er aktiv studerende og tilmeldt et studie under hele ansættelsen. Dette skal kunne dokumenteres inden ansættelsen.

Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst samt principperne i Ny løn.
 


Ansøgning

Der er ansøgningsfrist til stillingen den 03-09-2023

Vi forventer at afholde samtaler i uge 37.

Har du spørgsmål til opslaget, er du velkommen til at kontakte Områdeleder Søren Knap på 2724 4111.

 

Om Hovedstadens Beredskab

Hovedstadens Beredskab er Danmarks største beredskab med næsten 1.000 medarbejdere og frivillige. Beredskabets opgave er at forebygge, begrænse og afhjælpe skader på personer, ejendom og miljøet ved ulykker og katastrofer.

Vi dækker 8 kommuner og ca. 1 mio. borgere, og vores ambition er at være på forkant med udviklingen af fremtidens beredskab og være en stærk medspiller i forhold til kommunernes visioner om at skabe tryghed og robusthed til gavn for borgerne.

Hovedstadens Beredskab ser mangfoldighed som en ressource og værdsætter, at medarbejderne hver især bidrager med deres særlige baggrund, personlighed og evner.







 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Rødovre Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Hovedstadens Beredskab, Bag Rådhuset 3, 1550 København V

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 03-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://hbr.career.emply.com/ad/studentermedhjaelper-til-omradelederteamet-i-hovedstadens-beredskab/c1qc3v/da

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5881103

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet